Gjest Gjest_Rose_* Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Hei ! Jeg er 16 år og vil gjerne lære meg kunstløp skøyter i Oslo, mn finner ingen. Vet du noe om hvor jeg kan lære meg det eller hvordan ?
Gjest Rekaaa Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 I Oslo finnes OSK og OI. Det spørs jo litt hvor mye du vil lære, om du bare vil lære basic skøyteteknikk eller litt mer? Du vil antagelig havne i pulje med jenter som er ganske mye yngre enn deg, men hvis du virkelig vil lære det så skal det nok ikke være noe problem. Det første du bør gjøre (etter du har meldt deg på kurs) er å kjøpe ordentlige kunstløpskøyter og ikke slike du får i sportsbutikker. Det finnes ikke poeng i å skulle lære seg kunstløp uten ordentlig skøyter pga at balanse og koordinasjon er 100% avhengig av støtten du har rundt foten. Du kan bestille over internett, men det lureste er nok å høre med noen av trenerne i OSK slik at du får prøvd tilsvarende skøyter på foten før du kjøper. Pluss at de vet hvor de rimeligste og beste skøytene finnes. Har selv gått på kunstløp i 9 år, så du kan evt sende meg en pm hvis du skulle ha flere spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har hørt at skal man bli god på kunstskøyter må man begynne når man er rundt 5 år?
Gjest Rekaaa Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Ja, men hvis ts mener at hun vil gå på kunstløp for å bli bedre på skøyter så er jo det fullt mulig Men for å bli god og faktisk ha en sjanse til å konkurrere på høyt nivå så må man begynne tidlig ja!
Gjest Gjest_Rose_* Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Ja, men hvis ts mener at hun vil gå på kunstløp for å bli bedre på skøyter så er jo det fullt mulig Men for å bli god og faktisk ha en sjanse til å konkurrere på høyt nivå så må man begynne tidlig ja! Mn da har jeg mye å ta igjen da ! for jeg gikk på skøyteskolen i ett år da jeg var liten ..
Gjest Rekaaa Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hvis det du vil er å bli kunstløper og konkurrere, så er sannsynligheten for det svært liten, fordi du er for gammel. Det krever veldig mye trening, både på isen, av isen og det tar lang tid å lære seg teknikk, koordinasjon, balanse osv. Man er dessverre nødt til å begynne tidlig hvis man vil nå langt, da jeg sluttet trente jeg 6-7 dager på isen i uken. I tillegg kom barmarkstrening, ballett osv. Det krever mye trening og når man først har kommet seg på konkurranse nivå er man avhengig av å kunne reise til diverse steder hvor konkurransene arrangeres. Men det betyr jo ikke at du ikke kan bli bedre til å gå på skøyter generelt, for det kan du, men det å skulle bli konkurranseløper er nok for sent. Endret 6. desember 2009 av Rekaaa
Gjest Gjest_Rose_* Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Hvis det du vil er å bli kunstløper og konkurrere, så er sannsynligheten for det svært liten, fordi du er for gammel. Det krever veldig mye trening, både på isen, av isen og det tar lang tid å lære seg teknikk, koordinasjon, balanse osv. Man er dessverre nødt til å begynne tidlig hvis man vil nå langt, da jeg sluttet trente jeg 6-7 dager på isen i uken. I tillegg kom barmarkstrening, ballett osv. Det krever mye trening og når man først har kommet seg på konkurranse nivå er man avhengig av å kunne reise til diverse steder hvor konkurransene arrangeres. Men det betyr jo ikke at du ikke kan bli bedre til å gå på skøyter generelt, for det kan du, men det å skulle bli konkurranseløper er nok for sent. Jaja, da er det engetlig ikke noe vits å melde seg på skøyteskole da ?
Gjest Ryfaael Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Et bedre spørsmål blir mitt, er det faktisk overhodet mulig å skaffe kunstisskøyter til menn her i Norge? Jeg og kjæresten min ønsker selvsagt begge å ha det fremfor ishockeyskøyter av diverse årsaker, men for at han skal kunne få dette, må han bestille fra USA?
Gjest Rekaaa Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Jaja, da er det engetlig ikke noe vits å melde seg på skøyteskole da ? Ikke hvis målet er å bli "proff". Et bedre spørsmål blir mitt, er det faktisk overhodet mulig å skaffe kunstisskøyter til menn her i Norge? Jeg og kjæresten min ønsker selvsagt begge å ha det fremfor ishockeyskøyter av diverse årsaker, men for at han skal kunne få dette, må han bestille fra USA? Ja det er mulig, men jeg ville kontaktet oi, osk eller evt snakket med de som leier ut skøyter på frognerstadion i Oslo (eller en kunstløpklubb i ditt område), det er som regel litt billigere å bestille via en klubb da de gjerne bestiller mange. Men nesten alt, om ikke alt av kunstløpskøyter er importert fra utlandet, med mindre man kjøper brukt.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 I år fikk vi skøyteis lokalt, og jeg kjøpte meg skøyter hos intersport for 200 kr. Syns de er ok for min bruk Bruker U-tube for å finne begynnertips/tutorials og trener selv på isen. Nå kan jeg gå på skøyter mye bedre, lærte å gå baklengs og andre små (men store for meg) ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå