Gå til innhold

BRYLLUPSNATTEN

Gjest Gjest_Sofia_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette her skulle jeg veldig gjerne likt å se statistikken for - kan du legge ut link på det?

Det som er tingen, er at de som velger å ikke ha sex før bryllupsnatten som reger er SVÆRT kristne, og for disse er skilsmisse en av de største syndene - sikkert derfor skilsmissestatistikken er så lav..

Bedre å leve i et ulykkelig ekteskap enn å synde, hva?

Vel, jeg har ikke link og kilden min er 2 ekteskapsseminarer (kristne) hvor jeg har vært. Så jeg kan vel egentlig ikke bekrefte det utover det, utenom at han fremstilte det som fakta.

Bedre å leve i et ulykkelig ekteskap enn å synde? Nei.

Til tross for at jeg er kristen hadde jeg skilt meg dersom min mann hadde vært utro. Tror jeg hvertfall, selv om jeg ikke kan sette meg inn i situasjonen. MEN, det heter sammen i gode OG onde dager, og ja, jeg tror kanskje kristne folk flest prøver 2 ganger ekstra å få ekteskapet på beina igjen, i stedet for å velge den letteste utveien, skilsmisse. Når det er sagt er menigheten vår mange som har vært skilt og gift på ny osv. Det er faktisk ikke en slik skam i kristne miljøer lenger, som mange ser ut til å tro. Vi har forståelse vi også vet du! MEN, det betyr på ingen måte at jeg er for skilsmisse. Det heter at jeg lover å elske å ære min mann å være sammen med ham i gode og onde dager til døden skiller oss ad. Det handler om mer enn å være kristen, det handler om et løfte, til min mann. Et løfte om å være der selv om det blir mange vanskelige dager.

Så tror jeg forsåvidt ikke at å vente med sex til man er gift vil føre automatisk til et "ulykkelig ekteskap". Heh.. Som dere sier selv, førstegangssex er ganske sjelden veldig deilig/vellykket. Vel, det er derfor vi skal være sammen resten av livet, og vokse på dette punktet også. MANGE eldre sier at sexen bare blir bedre med årene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som gutta sier "Man skal nå prøvekjøre bilen først...!"

Sier meg enig i den, jeg ville nok ikke gifta meg med en person jeg ikke kjenner ut og inn (bokstavelig talt :ler: ).. :fnise:

Skrevet

Nei, ser ikke vitsen med det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

det du fremstiller her er annenhåndsinformasjon, og er slett ikke noe vi kan etterprøve.

for å komme frem til er resultatet som denne personen sier, så må man ha gjort et utvalg på det som ofte er minst 1000 personer(for å kunne kalle det signifikante funn) - og man må ha testet dette grundig.

altså: jeg kan spørre to kvinner her inne om de spiser frokost eller ikke - begge sier ja, og dermed kan jeg jo si at "100% av kvinner spiser frokost".

men dette var da slett ikke 100% av KGs brukere. for at en undersøkelse skal være gyldig, og for at funnene skal være signifikante(kunne brukes) må altså veldig mange svare på spørsmålet.

jeg har aldri hørt om en slikt studie, og hadde det eksistert hadde det blitt brukt i media som en featuresak.

så jeg tror nok at denne personen som har sagt det har brukt det som et virkemiddel for å forkalre hva han selv tror på,og hva menigheten trör på av verdier - ikke hva som faktisk er "sant".

men det betyr jo ikke at du skal gjøre noe som helst, du må gjøre akkurat hva du vil. men hold deg til etiske spørsmål, og ikke forskningsresultater.

selv tilhører jeg nok den statskirkelige tradisjonen, og ingen der har noensinne sagt at slike funn eksisterer. de ville ikke engang si hva som var feil, de bare sa hva de mente var viktige verdier.

tipper dette har vært i regi av en pinsemenighet eller noe liknende.

mitt tips hvis du først vil vente er:

glem å gjøre det på bryllupsnatten - og vent til morgenen. ikke gøy å ha sin første gang som totalt utkjørt, kvalm og sliten.

Skrevet
vi har bare denne romantiske forestillingen om det... Så.. vi har sluttet :fnise: Går greit for meg, verre for ham :fnise: Men han er helt med! :skratte:

Vi har latt være i 4 uker nå!... Hahahahaha :skratte: Kan bli interesant å se når han gir opp den saken! :fnise:

:sengekos:

Tolker dette som at dere har hatt et sexliv, men nå har en selvvalgt avholdsperiode før bryllupet.

En sexpause gjør ikke at dere blir lik den gruppen som setter ekteskapsbudet så høyt at de er jomfruer ved ekteskapsinngåelse.

Uansett hvor mye eller lite sex dere har før bryllupet, tilhører dere gruppen som har hatt sex før ekteskapet.

Utenom det: Whatever makes you happy ;) Lykke til med bryllup og ekteskap, og sexpausen om dere vil ;)

Skrevet
Skal også vente... så stå på ts!! :)

Det er absolutt trening i selvbeherskelse og det har man ikke vondt av.. tro det eller ei ;)

Synes det er utrolig med de som er 'bekymret' for at man ikke skal ha seksuell tiltrekkning til personen man har giftet seg med. Man har jo vært sammen med denne personen nok til å kjenne på disse følelsene, selvom man ikke har GJORT noe med dem. Om man passer seksuelt er jeg overhodet heller ikke bekymret for.. så lenge begge har kropper innenfor normalen for å si det slik (finnes sikkert unntak, men det er i skjeldne tilfeller I'm sure) dessuten er sex så opphauset og samfunnet altfor fiksert på nytelse, og tilfredstille behovene NÅ. Det finnes så mye i et forhold som er viktigere en det som skjer i senga.

ENIG!:-D

Sex er enn treningssak, og hvem er bedre å trene med enn den man skal ha sex med resten av livet:-)

Skrevet

Vi ventet og angret ikke et sekund. :)

Og som vi forventet er vi svært fornøyd med sexlivet vårt også. Så alle de her inne som spådde at det ikke ville bli topp i en lignende tråd, tok veldig feil. :)

Og ja, vi er kristne. Men jeg har aldri lest et sted i bibelen hvor det står at skilsmisse er en større synd enn andre synder.

Vi vil ikke vurdere det fordi vi ønsker å holde det løftet vi har gitt hverandre. Å elske og ære hverandre resten av livet.

Hvis ikke ville vi ikke ha sagt ja, men gitt hverandre et løfte om å prøve å elske og ære...

Å endelig kunne nyte hverandre etter en så fantastisk dag var vidunderlig. Og blir stadig bedre. Så vi anbefaler det på det varmeste. :jepp:

Gjest ekte kjärleik kan vente
Skrevet
Vi ventet og angret ikke et sekund. :)

Og som vi forventet er vi svært fornøyd med sexlivet vårt også. Så alle de her inne som spådde at det ikke ville bli topp i en lignende tråd, tok veldig feil. :)

Og ja, vi er kristne. Men jeg har aldri lest et sted i bibelen hvor det står at skilsmisse er en større synd enn andre synder.

Vi vil ikke vurdere det fordi vi ønsker å holde det løftet vi har gitt hverandre. Å elske og ære hverandre resten av livet.

Hvis ikke ville vi ikke ha sagt ja, men gitt hverandre et løfte om å prøve å elske og ære...

Å endelig kunne nyte hverandre etter en så fantastisk dag var vidunderlig. Og blir stadig bedre. Så vi anbefaler det på det varmeste. :jepp:

Så flott å høre noen som klarte det bra:) De fleste jeg kjenner som venter er veeldig glad for at de valgte å gjøre det også, og angrer ikke det minste.

Skrevet
Jeg ser at det kan virke MEGET sært i andres øyne, men

faktum er det at i 90% av tilfellene hvor de som gifter seg er jomfru så holder ekteskapet livet ut. Det er veldig bra odds, sett opp mot den vanlige skillsmissestatistikken, vet ikke, den ligger vel på rundt 50% / 50% for tiden.

Haha, hvilke land var inkludert i denne statistikken? Det er VELDIG bra odds ja. Nesten for godt til å være sant? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...