Gå til innhold

BRYLLUPSNATTEN

Gjest Gjest_Sofia_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Hei hei! Lurte bare på om det er noen andre her som faktisk venter med sex til bryllupsnatten?

Og om en ikke er jomfru, venter du med den du skal gifte deg med?

Og om du har gjort det med den du skal gifte deg med, venter du NÅ, til bryllupet? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Hvorfor skal man det? Det er ikke sikkert man orker sex på bryllupsnatta en gang.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

vi har bare denne romantiske forestillingen om det... Så.. vi har sluttet :fnise: Går greit for meg, verre for ham :fnise: Men han er helt med! :skratte:

Vi har latt være i 4 uker nå!... Hahahahaha :skratte: Kan bli interesant å se når han gir opp den saken! :fnise:

:sengekos:

Skrevet

Vi hadde ikke sex på bryllupsnatten. Var totalt utslitte etter en lang dag med penklær og mye styr, jeg hadde aldri forventet å bli så sliten, men det var utrolig utmattende å gå med følelsene utenpå hele dagen. Så da natta kom lå vi bare inntill hverandre og snakket sammen i noen timer før vi sovnet. Var utrolig fint!

Kan hende man prioriterer sex høyere dersom man ikke har hatt sex sammen før, men å slutte å ha sex for å vente til bryllupsnatta; det skjønner jeg ikke vitsen med..

Skrevet

Hvor lenge er det til dere skal gifte dere da? Hvis det er halvannet år til, vet jeg ikke helt om jeg ser vitsen. Er det neste uke derimot, kan jeg jo skjønne at det kan ha sin sjarm.

Skrevet

Jeg tvang meg selv til det, var dritsliten.

Teit sant? Men tror virkelig det hadde føltes som om noe manglet hvis ikke.

Skrevet

Jeg hadde aldri giftet meg med en person som jeg ikke hadde hatt sex med før. Mest fordi at kjemien kan stemme og alt føles så riktig. Men så viser det seg at det egentlig er helt feil når det kom til sexen. Det er noe med å prøve klærne før man kjøper de. Eller så må jeg si at det er beundringsverdig dersom folk venter og aldri har hatt sex før bryllupet!

Skrevet

Vel, faktisk er det en underliggende grunn, på en måte.

Ikke bare for morro skyld.

Jeg ser at det kan virke MEGET sært i andres øyne, men

faktum er det at i 90% av tilfellene hvor de som gifter seg er jomfru så holder ekteskapet livet ut. Det er veldig bra odds, sett opp mot den vanlige skillsmissestatistikken, vet ikke, den ligger vel på rundt 50% / 50% for tiden.

Forskning (?) viser også at man nærmest 100% garantert blir forelsket/seksuelt tiltrukket av en annen enn ektemaken i løpet av ekteskapet.. Og hvorfor skal man da gidde, og hvordan kan man vite at man kan, avstå fra å følge sine lyster da, likesåvel som om man ikke kan ha selvbeherskelse og styre sine lyster FØR ekteskapet.

Rett og slett... Det er en trening i selvbeherskelse, og troskap.

Hvilket jeg ser på som meget viktig i våre dager......

Skrevet

Nei, vi gjør nok ikke det...men vi har bare hatt hverandre så det blir nesten det samme?!?! :ler:

Vi skal nok ikke avstå fra sex selv om vi skal gifte oss nå, det er lite poeng hvis man alikevel har hatt sex tildigere, med mindre man synes det er romantisk å være "avholds" i noen mnd før bryllupet. Da er vel alt s mye stress uansett at det nesten er lett å la vær...hehe-

SYnes det er kjempe respekt til de som venter, men selv synes jeg sexlivet er en viktig del av å få et forhold tilå fungere...og hvis man på bryllupsnatten finner ut at det er totalt kræsj med det seksuelle så er jo det veldig trist. Mye kan jo tilpasses og "læres", men om det aldri liksom blir 100% kjemi så tror jeg det lett kan gå galt. Sex er ikke bare Sex, det sværter også mye over på det følelsesmessige ellers i forholdet som nærhet og følelsen av å ville ha den andre, uten at det bare skal bety seksuell tiltrekning.

Skrevet

faktum er det at i 90% av tilfellene hvor de som gifter seg er jomfru så holder ekteskapet livet ut. Det er veldig bra odds, sett opp mot den vanlige skillsmissestatistikken, vet ikke, den ligger vel på rundt 50% / 50% for tiden.

En av grunnene til at skilsmissestatistikkene er lavere for denne gruppen har nok noe med at det ofte er kistne som venter med sex. For denne gruppen er også ofte skilsmisse forbundet med skam, og det er nok større sjanse for at de blir i ekteskapet selv om det ikke nødvendigvis er det lykkeligste.

Tror nok ikke at det å avstå fra sex i seg selv er nok til å få ekteskapet til å vare;)

Skrevet
En av grunnene til at skilsmissestatistikkene er lavere for denne gruppen har nok noe med at det ofte er kistne som venter med sex. For denne gruppen er også ofte skilsmisse forbundet med skam, og det er nok større sjanse for at de blir i ekteskapet selv om det ikke nødvendigvis er det lykkeligste.

Tror nok ikke at det å avstå fra sex i seg selv er nok til å få ekteskapet til å vare;)

Genialt! Vi er kristne, så da funker det fett!

Skrevet

Ser ikke poenget jeg.

Tenk om man ikke tenner på hverandre når man kommer så langt at man skal ha sex?

Blir det en fadese - så kan jo sex bli noe man ikke ser fram til.

Sex første gangen med en ny mann/gutt er veldig sjelden en suksess.

Man må bli kjent med hverandres kroppen og finne ut hva den andre liker for at det skal bli en deilig opplevelse.

Det tviler jeg på man har energi til på Bryllupsnatten.

Du prøver jo brudekjolen før du gifter deg? hvorfor ikke teste ut brudgommen også?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å vente til bryllupsnatten. Det er greit å vite om man har sånn nogenlunde like preferanser før man satser på å tilbringe resten av livet sammen, ellers så tror jeg det kunne blitt veldig kjedelig etterpå.

Skrevet

Vi har ikke ventet, men så har vi heller ingen store ambisjoner om å ha sex akkurat den kvelden. Ser for meg vi er rimelig utslitte når natten kommer.

Skrevet

Skal også vente... så stå på ts!! :)

Det er absolutt trening i selvbeherskelse og det har man ikke vondt av.. tro det eller ei ;)

Synes det er utrolig med de som er 'bekymret' for at man ikke skal ha seksuell tiltrekkning til personen man har giftet seg med. Man har jo vært sammen med denne personen nok til å kjenne på disse følelsene, selvom man ikke har GJORT noe med dem. Om man passer seksuelt er jeg overhodet heller ikke bekymret for.. så lenge begge har kropper innenfor normalen for å si det slik (finnes sikkert unntak, men det er i skjeldne tilfeller I'm sure) dessuten er sex så opphauset og samfunnet altfor fiksert på nytelse, og tilfredstille behovene NÅ. Det finnes så mye i et forhold som er viktigere en det som skjer i senga.

Skrevet
vi har bare denne romantiske forestillingen om det... Så.. vi har sluttet :fnise: Går greit for meg, verre for ham :fnise: Men han er helt med! :skratte:

Vi har latt være i 4 uker nå!... Hahahahaha :skratte: Kan bli interesant å se når han gir opp den saken! :fnise:

:sengekos:

Hvorfor i himmelens navn la være å gjøre noe som er det beste som finnes :klø:

Skrevet

Tenker bare på Charlotte i Sex and the City, som endelig finner drømmemannen (tror hun). De finner ut at de skal vente med sex til bryllupsnatta, og det viser seg da at mannen er ca impotent :fnise:

Ellers synes jeg det blir litt rart å "slutte" med en du allerede har hatt deg med.. Men kan jo sånn halveis se at det kan ha sin sjarm da..

Skrevet

Å ikke ha sex før en gifter seg kan helt sikkert være fint for de som ønsker det, MEN jeg tror jeg ville valgt en annen natt enn bryllupsnatten til å debutere. Ville heller satt av tid til utforsking og nytelse en av dagene etter bryllupet,når overskuddet er større og en kan ha full glede av det!

Angående impotens eller andre "vanskeligheter" i den fysiske delen av samlivet, så er vel det utfordringer en skal jobbe sammen om? For vi forventer oss vel ikke perfekte partnere??? Mennesket jeg velger å dele livet med elsker jeg med hud og hår, med sterke og svake sider. Møter vi vanskeligheter, så jobber vi sammen om å løse dem, det gjelder også når det kommer til sex.

Skrevet

faktum er det at i 90% av tilfellene hvor de som gifter seg er jomfru så holder ekteskapet livet ut.

Dette her skulle jeg veldig gjerne likt å se statistikken for - kan du legge ut link på det?

Det som er tingen, er at de som velger å ikke ha sex før bryllupsnatten som reger er SVÆRT kristne, og for disse er skilsmisse en av de største syndene - sikkert derfor skilsmissestatistikken er så lav..

Bedre å leve i et ulykkelig ekteskap enn å synde, hva?

Gjest Gjest_maj_*
Skrevet

Vi ventet i over et år med sex, og vi er den eneste den andre har hatt. Nå er vi forlovet, men vi kommer nok ikke til å slutte med å ha sex, og pga at vi bor langt fra hverandre så får det holde som demper på hyppigheten av sex.

Har sett noe liknende i Scrubs, og det falt ikke i god jord hos typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...