Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har til nå bare brukt skin smoothing cream, og liker den godt. Eneste minuset er at litt for fet, og bruker lang tid på å trekke ordentlig inn. Har tenkt på om jeg skal prøve active moist isteden, men vil den gi nok til noe tørr hud?
lilletussa Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Jeg ble anbefalt av min hudpleier å bruke smoothing cream om vinteren og active moist om sommer, og det føler jeg stemmer for min hud Har atopisk hud, ofte tørr og rød, og føler S-C hjelper godt!
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hei. Har du en tørr hudtype? I så fall vil ikke Active Moist gi nok fukt; den er til hud med overflødig talgpproduksjon. Har du prøvd Intensive Moisture Balance? Edit: Beklager, så ikke at det stod noe tørr hud. Har du fet T-sone? Endret 5. desember 2009 av Perledrøm
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Jeg ble anbefalt av min hudpleier å bruke smoothing cream om vinteren og active moist om sommer, og det føler jeg stemmer for min hud Har atopisk hud, ofte tørr og rød, og føler S-C hjelper godt! Veldig lurt å bruke en rikere krem om vinteren
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Hei. Har du en tørr hudtype? I så fall vil ikke Active Moist gi nok fukt; den er til hud med overflødig talgpproduksjon. Har du prøvd Intensive Moisture Balance? Edit: Beklager, så ikke at det stod noe tørr hud. Har du fet T-sone? Det var dette jeg var redd for ja.. Har tørr hud ja, men fet t-sone? Er ikke helt sikker faktisk.. Ikke i panna ihvertfall, men mulig noe fet hud til tider på nese/hake. Intensive moisture balance har jeg ikke prøvd nei, er den god?
Honesty Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Intensive Moisture Balance er for enda tørrere hudtyper enn Skin Smoothing Cream, og inneholder dermed mer fett. Jeg ville ikke kjøpt den uprøvd for å bruke på en blandingshudtype, siden du da kan oppleve å bli blank.
venus_ Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Det var dette jeg var redd for ja.. Har tørr hud ja, men fet t-sone? Er ikke helt sikker faktisk.. Ikke i panna ihvertfall, men mulig noe fet hud til tider på nese/hake. Intensive moisture balance har jeg ikke prøvd nei, er den god? For meg holder det å bruke Active Moist hvis jeg bruker en med mer fukt på natta. Du kan jo prøve å bruke Active Moist på dagen og Skin Smooting Cream på natten? Hvis du merker at active moist gir for lite fukt til deg nå på vinteren, så er den sikkert fin å bruke til våren/sommeren.
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Ok. Du kan dra fingeren over pannen om kvelden. Hvis det glir, og du er blank, har du overflødig talgproduksjon. Det Honesty skriver, er helt riktig. Jeg ville ha prøvd Active Moist, eventuelt med et fuktighetsgivende serum under hvis du ikke synes den gir nok fukt i seg selv. Var det hudpleier som anbefalte Smoothing Cream til deg? Den er ment for dehydrert og prematur aldret hud, nemlig. Ikke tørr eller blandet hud.
venus_ Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Er du forresten sikker på at du har tørr hud, og ikke fuktfattig hud?
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Er du forresten sikker på at du har tørr hud, og ikke fuktfattig hud? Var det jeg også tenkte ..
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Hvis du merker at active moist gir for lite fukt til deg nå på vinteren, så er den sikkert fin å bruke til våren/sommeren. Ja det kan nok hende Kanskje litt dumt å gå over på den nå som det er vinter kanskje? Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med skin smoothing cream, men den bruker altså veldig lang tid på å trekke inn og føles en smule for fet. Litt off topic, men har blitt litt nysgjerrig på decleor i det siste. Finnes det noe tilnærmet skin smoothing cream i den serien, men som kanskje er noe lettere?
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Er du forresten sikker på at du har tørr hud, og ikke fuktfattig hud? Nei det er jeg slett ikke sikker på! Hva er egentlig forskjellen?
venus_ Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Litt off topic, men har blitt litt nysgjerrig på decleor i det siste. Finnes det noe tilnærmet skin smoothing cream i den serien, men som kanskje er noe lettere? Jeg har aldri brukt skin smoothin cream. Men jeg er veldig fornøyd med Decleor hydra floral moisturising cream. Er lett i konsistensen og gir mye fukt. Mer enn active moist.
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 Ok. Du kan dra fingeren over pannen om kvelden. Hvis det glir, og du er blank, har du overflødig talgproduksjon. Skal prøve! Det Honesty skriver, er helt riktig. Jeg ville ha prøvd Active Moist, eventuelt med et fuktighetsgivende serum under hvis du ikke synes den gir nok fukt i seg selv. Var det hudpleier som anbefalte Smoothing Cream til deg? Den er ment for dehydrert og prematur aldret hud, nemlig. Ikke tørr eller blandet hud. Det er ingen som har anbefalt meg denne, det var en sjanse jeg tok selv ut fra beskrivelsen og hva slags hudtype jeg trodde jeg hadde.. Anti-ageing tok jeg bare som en bonus Nå funker den veldig bra tross alt, men ikke optimalt..
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Nei det er jeg slett ikke sikker på! Hva er egentlig forskjellen? Hvis du har tørr hud, så har du små porer, du kan flasse litt i ansiktet, og klør hvis den ikke får fukt. Hvis du har dehydrert hud, ser og kjennes huden stram ut. Jeg vet at jeg har dehydrert hud fordi huden min er kjempestram når jeg har dusjet, før jeg får smurt med fuktighetskrem. Jeg vet at jeg ikke har tørr hud fordi jeg har fet T-sone, og jeg flasser ikke. Kort forklart
venus_ Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Jeg synes denne guiden er veldig grei: http://www.hildechristina.com/guide-hva-slags-hudtype-har-du
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 Jeg synes denne guiden er veldig grei: http://www.hildechristina.com/guide-hva-slags-hudtype-har-du Ja, den er fin
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #18 Skrevet 5. desember 2009 Hvis du har tørr hud, så har du små porer, du kan flasse litt i ansiktet, og klør hvis den ikke får fukt. Hvis du har dehydrert hud, ser og kjennes huden stram ut. Jeg vet at jeg har dehydrert hud fordi huden min er kjempestram når jeg har dusjet, før jeg får smurt med fuktighetskrem. Jeg vet at jeg ikke har tørr hud fordi jeg har fet T-sone, og jeg flasser ikke. Kort forklart Huden min er også kjempestram når jeg har dusjet, før jeg får smurt meg! Da er jeg kanskje mest dehydrert da? Jeg flasser ikke, eller kanskje bittelitt på nesa, i nesegropene (er ikke helt sikkert på om det er flass, men).
Perledrøm Skrevet 5. desember 2009 #19 Skrevet 5. desember 2009 Huden min er også kjempestram når jeg har dusjet, før jeg får smurt meg! Da er jeg kanskje mest dehydrert da? Jeg flasser ikke, eller kanskje bittelitt på nesa, i nesegropene (er ikke helt sikkert på om det er flass, men). Jeg flasser også litt der hvis jeg ikke får nok fukt. Det kan høres ut som om du har en dehydrert blandingshud (uten at jeg kan være sikker). Hvis du blir blank utover dagen, så er det sannsynlig. Prøv Active Moist. Igjen; hvis den ikke gir nok, prøv serum. Så kan du jo bruke Smoothing Cream om natten hvis du føler at den blir litt for fet. Huden trenger mye fukt om natten.
Gjest Niema Skrevet 5. desember 2009 #20 Skrevet 5. desember 2009 Takk for den linken! Den var fin Tror kanskje jeg har tørr, fuktfattig hud. Tror ikke den er fet, blir ikke blank og har lite kviser. Men da er kanskje decleor et bedre merke for denne typen hud, og ikke dermalogica som jeg bruker nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå