Rose Skrevet 25. april 2002 #1 Skrevet 25. april 2002 Var i bryllup i helgen jeg, det første i kameratgjengen til min forlovede. Gledet meg stort da jeg tenkte at jeg nok sikkert kunne få en ide eller to her til mitt eget bryllup. Og inspirert ble meg både av bordpyntingen så var det flotteste jeg har sett og en vakker seremoni i kirken. Allikevel sitter jeg igjen med en flaut følelse etter noe som startet med forlovernes tale. Jeg er trønder og oppvokst med grove skrøner, men forlovernes taler gikk langt over streken! Her var det hentydninger til at brudgommen hadde pådratt seg en kjønnssykdom etter en one night stand (lenge før han traff bruden!) og sitater fra brudgommen da han etter første gangs elskov med bruden beklaget seg til kameratene over hennes manglende tekniske ferdigheter! Og brudens forlover fulgte på med pikante historier hun også. Tilsammen talte de i nesten tre kvarter! Ærlig talt - slik hører vel ikke hjemme under en bryllupsmiddag? Skammet meg på vegne av talerne, og føler meg heldig vis trygg på at våre forlovere holder seg for gode til å sette hele selskapet i forlegenhet på den måten : )
Tussilago Skrevet 25. april 2002 #2 Skrevet 25. april 2002 Det synes jeg var ufint gjort. Heldigvis har ingen av oss noe å frykte, og hadde vi hatt det så hadde ikke forloverene våre sagt det under talen i vårt bryllup, det er jeg sikker på. Hvordan reagerte brudeparet på dette da?
Flo* Skrevet 25. april 2002 #3 Skrevet 25. april 2002 Våre forlovere hadde med mange morsomme historier i sine taler men ingenting var på kanten eller kunne virke støtende på noen. Synes dette vitner litt om uhyre barnslige forlovere. Synes synd på både brudepar og foreldre som måtte oppleve dette.
Mary Skrevet 25. april 2002 #4 Skrevet 25. april 2002 HERREGUD.... Har ikke ord for hvor forferdelig dette hørtes ut... Er selv trygg på at min og hans forlover ikke kunne funnet på noe sånt.. En tale på bryllupsdagen anser jeg som en gave og den skal være hyggelig og om gode minner.. Eller???12
Rose Skrevet 26. april 2002 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2002 Enig! Virker som det i enkelte miljøer går sport i å drite ut brudeparet mest mulig som forlover. Jeg tåler en hel del jeg - og de trenger slett ikke å holde lange skrytetaler - men noen tema egner seg ikke så godt rundt en bryllupsmiddag : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå