Sunshine Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Kan man finne andres kontonummer noe sted? :klø: Jeg har lyst til å gi en overraskende pengegave nå før jul, og ved å spørre om kontonummer røper jeg jo denne overraskelsen.... Jeg bor langt fra vedkommende og får ikke møtt personen de første månedene. Eller finnes det andre gode løsninger?
Miko Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Kan man finne andres kontonummer noe sted? :klø: Jeg har lyst til å gi en overraskende pengegave nå før jul, og ved å spørre om kontonummer røper jeg jo denne overraskelsen.... Jeg bor langt fra vedkommende og får ikke møtt personen de første månedene. Eller finnes det andre gode løsninger? Moren min satte inn penger på mine ungers konto et år. Da bare gikk hun til banken de har konto i og fikk vite kontonr. der. Betinger jo at man vet hvilken bank som brukes, kan hende det også er nødvendig at banken kjenner vedk. som skal sette inn penger, tror praksisen er litt forskjellig fra bank til bank da man i utg.pkt. ikke har lov til å sette inn penger på andres konti.
aluminium Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Har man godt forhold til banken, og de har tillit til deg, så skal det nok ikke være noe problem. Bankene har vel egentlig ikke lov til å oppgi andres kontonummer. Når det er sagt, så trenger de vel egentlig ikke å røpe kontonummeret, de kan jo bare sette inn penger på vedkommendes konto når du er i banken...
Sunshine Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2009 Nei jeg aner ikke hvilken bank som brukes, og personen bor i en stor by så det er ikke bare å lete heller. Finnes det andre måter å gi penger på da? :klø:
Gjest alenemor Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Fikk en ide. Kan du ikke gjøre slik jeg måtte gjøre med ei venninne. Høre om vedkommende har paypal, si at du ønsker å teste ut hvordan det fungerer, at du ikke tør å bruke det ut uten å forsøke med noen du kjenner,og be om å overføre et test-beløp som blir tilbakeført like etterpå. På den måten får du adressen til PayPalkontoen. Og da kan du følge planen din senere.
Sunshine Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Det vet jeg personen ikke har... Det ville ikke vært naturlig å spørre om noe sånt heller for vi kjenner hverandre ikke så godt. Endret 5. desember 2009 av Sunshine
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Da jeg ble konfirmert fikk jeg en bankkonto med penger på som min tante og onkel hadde spart opp til meg. Antar de først opprettet kontoen i sitt eget navn, og så overførte den til meg. Ellers vet jeg ikke om de gode gamle gavesjekkene eksisterer ennå. Man kunne iallefall gå i banken og kjøpe sånne før.
LilleBille Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hva med et Spendon gavekort. Endret 5. desember 2009 av LilleBille
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Hva med en bankremisse? Personen må nok belage seg på å betale gebyr i banken for å løse den ut, men utenom det bør bankremisse være en god løsning.
Gjest Squill Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Jeg fikk et mastercard med 2000 kroner på en gang:) Var bare å bruke det hvor jeg ville til det var tomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå