Gjest typen Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Vet jeg er på et kvinneforum men tenkte at responsen kunne være bra her siden det er spørmål relatert til kvinner. Har vert i forhold i 5 år, vi bor ilag og har det ganske så bra. . Sex og alt stemmer, men har jo både opp og nedturer som alle forhold. Har hatt det fint i alle år, men for en stund siden snudde alt for min del. For ca en måned siden kom dama med en uttalelse ute på byen en kveld. Hun sa at hun ikke kunne fortsette å være i et forhold vist hun ikke fikk være med noen andre. Sex, et one night stand eller lignende. Hun mener hun har gått glipp av noe, siden jeg er den eneste hun har hatt. Vi ble ilag når hun var 16.(jeg er et år elde) Jeg reagerte ganske heftig på det at hun hadde slike tanker, og har snakket litt om det i ettertid. Jeg kan på en måte forstå at hun kanskje mener hun har gått glipp av noe, men jeg har vert med et par stykker før vi ble ilag, og føler ikke noe trang for å prøve ut flere. Hun sier nå i ettertid når vi har snakket om det at hun elsker meg og vil være med meg, og seier det ikke er så viktig at hun ikke har vært med andre. Men jeg vil da påstå at hun tenker en del på det siden hun går så langt å sier det til meg? Så det store spørsmålet er hva skal jeg gjøre?! Er det normalt å ha slike tanker når en bare har hatt en partner? Hun sier det bare er en bagatell, en liten tanke ho har, men det plager meg noe jævli!! Sier nå at hun ikke kommer til å gjøre noe, vil ikke såre meg. Men jeg stoler ikke rett å slett på hun lengre. Elsker dama over alt på jord men vet ikke om jeg takler å være med ei som har slike tanker. Ihvertfall når dama ser ganske så bra ut så hun kunne fått hvem hun ville ute på byn. Og hun er ofte ut(stort sett med single venninner :s)... Så føler jeg ikke kan stole på henne når hun har slike tanker. Er ikke av den typen som blir lett sjalu, men med slike tanker hun har, kommer jeg til å tenke på det konstant når hun er ute. Vet det ble mye fram og tilbake her men mye tanker inne i hue nett nå.. HJELP!? Hva ville dere gjort.? Er det normale tanker?!? Burde jeg slå opp, la henne ha et one night stand eller bare la være å tenke på det?
Nuith Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Gjort det klart for henne at dersom hun faktisk gjorde dette, så vil du anse det som utroskap og det er slett ikke sikkert at du klarer å tilgi det. Så får det bli opp til henne om hun er så nøden på andre at hun vil risikere et så flott forhold for det.
Gjest MikeWaters Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Skal ikke begi meg inn på en debatt om utroskap, men jeg mener det er direkte usunt å kun ha hatt en sexpartner når man skal slå seg til "ro".
Gjest LonelyAngel Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Det er rimelig normalt å føle trang til å prøve ut andre om en bare har hatt en person. Tror neppe hun kommer til å gjøre noe med det, dersom det ikke er ok for deg. Hva med å ta med en ekstra mann en gang? Tror det er ganske normalt. P.S har selv vært i forhold fra jeg var 16 år, og bare hatt sex med kjæresten min. Endret 5. desember 2009 av LonelyAngel
Mamoli Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Jeg hadde de tankene med eks-kjæresten min. Vi var sammen i 2 år, og han var den første jeg hadde sex med. Jeg så for meg en fremtid med ham, og synes det var litt merkelig å tenke på at han skulle være min eneste, mens han hadde hatt flere før meg. De tankene surret litt rundt en månedes tid, også gikk de sakte men sikkert over. Det skulle bare tenkes litt igjennom, før jeg slo meg godt til ro med min situasjon, og synes det var bra at jeg kun hadde hatt en, så lenge vi hadde det bra sammen, og vi hadde et sexliv jeg var fornøyd med. Jeg tenkte aldri på å være utro mens disse tankene svirret rundt, men det var et dilemma, og jeg tenkte litt på å gjøre det slutt. Men som sagt, tankene forsvant, og det gjør de forhåpentligvis for din kjære også. :-) Endret 5. desember 2009 av Mamoli
Gjest j22 Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Dette er akkurat som mitt forhold. Vi har også hvert sammen i 5 år. Han har hatt andre før, men ikke jeg. Har også sagt til han at jeg ønsker flere. Vi snakket om åpent forhold en gang, men ble fort enige om at vi ikke ønsket det. Å i et forhold så kan jo ikke den ene parten få lov å ligge med andre mens den andre ikke har lov. Hun vil vel ikke at du skal ha andre, så da rekner jeg med at hun hvet at hun ikke kan gjøre det heller. Jeg har vært på vei til å være utro et par ganger, men det er den siste tiden når forholdet har vært skikkelig dårlig. Å jeg har likevel ikke vært utro. Men så lenge dere har det bra, tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Kanskje hun er som meg, bare dønn ærlig, og må si alt en tenker.
Gjest Gjest_Fiffi_* Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har selv bare hatt en sexpartner, min nåværende samboer. Jeg tenker selv av og til det å ha sex med andre. Men det er bare tanker, kunne aldri vært utro med samboeren min.
brudelompen Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Da jeg var sammen med eksen min tenkte jeg på det å ha sex med andre (nesten) hele tiden. Vi ble sammen ganske unge, og var hverandres første. Jeg vil kanskje påstå at det var med på at jeg etter hvert begynte å miste følelsene for han. (Det var selvsagt andre grunner også.) Tanken på at jeg aldri skulle være med noen andre enn han holdt på å kvæle meg. Nå har jeg ny kjæreste, og det kunne aldri falt meg inn nå å tenke den samme tanken. Egentlig rart at det skal ha så mye å si, men for meg så hadde det i hvert fall det.
Cuckold Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Vet jeg er på et kvinneforum men tenkte at responsen kunne være bra her siden det er spørmål relatert til kvinner. Har vert i forhold i 5 år, vi bor ilag og har det ganske så bra. . Sex og alt stemmer, men har jo både opp og nedturer som alle forhold. Har hatt det fint i alle år, men for en stund siden snudde alt for min del. For ca en måned siden kom dama med en uttalelse ute på byen en kveld. Hun sa at hun ikke kunne fortsette å være i et forhold vist hun ikke fikk være med noen andre. Sex, et one night stand eller lignende. Hun mener hun har gått glipp av noe, siden jeg er den eneste hun har hatt. Vi ble ilag når hun var 16.(jeg er et år elde) Jeg reagerte ganske heftig på det at hun hadde slike tanker, og har snakket litt om det i ettertid. Jeg kan på en måte forstå at hun kanskje mener hun har gått glipp av noe, men jeg har vert med et par stykker før vi ble ilag, og føler ikke noe trang for å prøve ut flere. Hun sier nå i ettertid når vi har snakket om det at hun elsker meg og vil være med meg, og seier det ikke er så viktig at hun ikke har vært med andre. Men jeg vil da påstå at hun tenker en del på det siden hun går så langt å sier det til meg? Så det store spørsmålet er hva skal jeg gjøre?! Er det normalt å ha slike tanker når en bare har hatt en partner? Hun sier det bare er en bagatell, en liten tanke ho har, men det plager meg noe jævli!! Sier nå at hun ikke kommer til å gjøre noe, vil ikke såre meg. Men jeg stoler ikke rett å slett på hun lengre. Elsker dama over alt på jord men vet ikke om jeg takler å være med ei som har slike tanker. Ihvertfall når dama ser ganske så bra ut så hun kunne fått hvem hun ville ute på byn. Og hun er ofte ut(stort sett med single venninner :s)... Så føler jeg ikke kan stole på henne når hun har slike tanker. Er ikke av den typen som blir lett sjalu, men med slike tanker hun har, kommer jeg til å tenke på det konstant når hun er ute. Vet det ble mye fram og tilbake her men mye tanker inne i hue nett nå.. HJELP!? Hva ville dere gjort.? Er det normale tanker?!? Burde jeg slå opp, la henne ha et one night stand eller bare la være å tenke på det? Hva med å involvere andre i sexlivet deres da? Enten et annet par eller en annen mann som kan pule henne mens du er til stede? Da blir det liksom noe dere har sammen, og den andre mannen blir ikke en konkurrent på samme måte. Det er jo også mulig å godta at hun faktisk skal få bli med en annen hjem etter en kveld på byen, bare kreve at du får vite om det og at hun er helt åpen om hva som skjedde og om hun eventuelt ønsker å se ham igjen. Det er faktisk en del som lever i åpne eller halvåpne forhold der seksuallivet inkluderer andre, uten at det utgjør noen trussel.
Gjest MikeWaters Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Det er faktisk en del som lever i åpne eller halvåpne forhold der seksuallivet inkluderer andre, uten at det utgjør noen trussel. Ærlig talt, det er da vel ikke mulig vel
Cuckold Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Det er faktisk en del som lever i åpne eller halvåpne forhold der seksuallivet inkluderer andre, uten at det utgjør noen trussel. Ærlig talt, det er da vel ikke mulig vel Nei, finnes det noen sånne da tro? Ikke godt å si. (Til ts: Både MikeWaters og undertegnede og flere andre her på KG lever i åpne forhold, det er derfor vi svarer som vi gjør. )
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 i mitt første forhold tenkte jeg en del på det. tror hun bare har noen tanker hun må få ut. kommer ikke over at mikewaters er i åpent forhold, har alltid sett for meg han som en skikkelig sjekkas:P
Gjest MikeWaters Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 i mitt første forhold tenkte jeg en del på det. tror hun bare har noen tanker hun må få ut. kommer ikke over at mikewaters er i åpent forhold, har alltid sett for meg han som en skikkelig sjekkas:P Er dette motsetninger? Mitt forhold er heller ikke vidåpent, det er et knippe strenge regler
Gjest typen Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 Er dette motsetninger? Mitt forhold er heller ikke vidåpent, det er et knippe strenge regler Er like keen på et åpent forhold. Hva regler har en i slike forhold? Ser for meg å involvere andre i forholdet uten i knytte noe følelser vil være vanskelig...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Er dette motsetninger? Mitt forhold er heller ikke vidåpent, det er et knippe strenge regler måtte bare nevne det:P
Gjest MikeWaters Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Er like keen på et åpent forhold. Hva regler har en i slike forhold? Ser for meg å involvere andre i forholdet uten i knytte noe følelser vil være vanskelig... Jeg kan ikke fortelle hvilke regler andre skal ha, det får bli opp til paret selv å finne ut av. Våre regler passer muligens ikke andre, og vice versa. Det vil alltid være visse "følelser" involvert hvis man har sex med andre, men man må vite hvor hjertet er, og hva og hvorfor man føler. I tillegg bør sex med andre være et krydder, ikke en hovedrett! Endret 5. desember 2009 av MikeWaters
Gjest MikeWaters Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 måtte bare nevne det:P Ok, men igjen; Er det motsetninger?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. desember 2009 #18 Skrevet 6. desember 2009 Ok, men igjen; Er det motsetninger? nei, bare svarte på spørsmålet til ts, åså måtte jeg bare nevne deg...
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #19 Skrevet 6. desember 2009 Dette høres ut som press fra utsiden spør du meg. Hvordan ellers skal en 20-åring komme frem til at hun går glipp av noe som helst... Man må ikke være ung for å ha sex. Begynner et forhold i tenårene, vil det være mot alle odds om dette forholdet varer livet ut. Med andre ord er det bare å legge sammen 2+2. JA, hun kommer til å få seg mere pikk før hun dauer, og kan ta det helt med ro. Når venninnegjengen rotter seg sammen med Sex og Singelliv-idealene sine er det ikke greit å være type. Jeg føler med deg.
K.A. Skrevet 6. desember 2009 #20 Skrevet 6. desember 2009 Jeg synes ikke det er noen særlig gode råd å foreslå åpne forhold eller ta med en ekstra mann hjem. Dette er ting man må selv ønske for at det skal gå bra. Har man den minste tvil, skal man ikke gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå