LineGourmet Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Har i dag lært et nytt begrep. I mailboxen min har jeg fått purring fra Netthandelen. De har det jo sånn at du må betale før de sender varer. Så etter litt betenkning etter kjøp av noen juletrelys uten ledning (sikkert veldig lurt det altså) så tenkte jeg at nei, jeg dropper det kjøpet der. Angrefristretten må jo gjelde? Men det jeg fikk vite i dag da, er at om jeg bare lar vær å betale så tilkommer det et "passitivitetsgebyr" (!!!?) på kr 125,- NOen som kjenner til dette eller? Er det lov?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Angrefristen gjelder vel når man returnerer (eller avbestiller?) en vare. Hvorfor gjør/gjorde du ikke det fremfor å bare la være å betale?
Kara W Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Du er nødt til å faktisk avbestille varene for at angrefristen skal gjelde. Nytter ikke å bare la være å hente varen eller betale. gebyret er nok lovlig, men jeg syntes det var vell høyt. Ring og klag. Hender det hjelper, men kan like godt hende at det ikke gjør det.
Pingting Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Det tror jeg nok de har lov til, ja. (men er ikke 100% sikker, skal prøve å lete litt i noen lover og regler) Netthandelen selv forklarer gebyret slik:For å sikre en mest mulig rettferdig budrunde for alle våre kunder har vi et såkalt passivitetsgebyr på kr 125,- Dersom noen vinner en auksjon og deretter ignorerer fakturaen vi sender så vil dette gebyret påløpe. På denne måten sikrer vi at når noen byr over deg på auksjonen så har du en mye større trygghet for at budet er reelt. Passivitetsgebyret hindrer deg likevel ikke fra å bruke angreretten, men da må du aktivt melde fra at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra fakturadato.
LineGourmet Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2009 Det tror jeg nok de har lov til, ja. (men er ikke 100% sikker, skal prøve å lete litt i noen lover og regler) Netthandelen selv forklarer gebyret slik: Vel, da er det bare å avbestille da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå