einna Skrevet 4. desember 2009 #1 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg er i begynnelsen av 20-åra, og folk rundt meg begynner å få barn. Sist ut er en kompis og dama. De har vært sammen ca et halvt år,det var ikke planlagt, og passer heller ikke så veldig godt. Han fortalte også at de aldri hadde brukt prevansjon. Bare lurer, er dette vanlig? Blir litt overrasket over at "voksne folk" tenker så kort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 4. desember 2009 #2 Del Skrevet 4. desember 2009 Vel, nå er det ikke slik at ubeskyttet sex automatisk fører til svangerskap eller sykdom, men det har vel skjedd såpass mange ganger at folk bør skjønne at de enten bør være klare for barn eller bruke prevensjon.... men det er desverre vanligere enn jeg hadde trodd også. Ei "venninne" av meg fortalte at hun ikke brukte beskyttelse når hun var utro mot mannen sin (kompisen min) og at hun derfor ga han både det ene og det andre. Fikk nok litt forklaringsproblemer der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einna Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2009 Vel, nå er det ikke slik at ubeskyttet sex automatisk fører til svangerskap Hehe, neida, men det er jo slik det vanligvis skjer, og siden det er postet på skråblikk og generaliseringer, tok jeg meg friheten til å være litt bastant Men som du sier, det er såpass vanlig at folk burde tenke seg litt om :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 13. desember 2009 #4 Del Skrevet 13. desember 2009 Det er ganske mange som får seg en sjokk når mensen uteblir ja, selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor det er så vanskelig å bruke prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #5 Del Skrevet 13. desember 2009 Folk blir gravide med prevensjon også..mang en kondom som ikke har fungert helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 13. desember 2009 #6 Del Skrevet 13. desember 2009 Folk blir gravide med prevensjon også..mang en kondom som ikke har fungert helt. Joda, men sist jeg sjekket er kondom 97% sikker ved riktig bruk, mens de fleste blir gravide innen ett år ved ubeskyttet sex, så er ganske stor forskjell på statistisk sannsynlighet for å bli gravid med og uten beskyttelse... Til TS: Nei, jeg skjønner heller ikke at folk er så korttenkte... Kjenner ikke noen som har vært i et forhold og hatt ubeskyttet sex uten å ønske barn (som jeg vet om i allefall), men mange av kompisene mine bruker ikke kondom ved ONS og andre "løse forbindelser" (pulevenn) fordi jenten sier hun går på p-piller... greit nok det, men p-piller beskytter ikke mot klamydia og annet snacks, og jeg vet også om jenter som har lurt gutter som de har ONS eller pulevennforhold med, fordi de selv har sykt lyst på unge, så er ganske naivt å ta jentens ord for at hun går på p-piller, spesielt ved ONS hvor man gjerne engang ikke kjenner hverandre på forhånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt87 Skrevet 13. desember 2009 #7 Del Skrevet 13. desember 2009 Ved ONS er det kondomplikt for min egen del ihvertfall. Jeg vrenger meg når jeg tenker på alle sykdommene man kan få om man ikke bruker kondom og om man greier å få med ei jente hjem er jo sannsyneligheten absolutt til stede for at det ikke er første gangen hun er med på slikt. Man kan derimot ikke beskytte seg mot sopp og lus med kondom men det er sannelig mye man unngår også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #8 Del Skrevet 13. desember 2009 Ikke tull da. Barn blir jo ikke til med sex, barna kommer jo med storken. Det er jo noe som alle vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #9 Del Skrevet 14. desember 2009 Er helt utrolig hvordan enkelte reagerer på at ubeskyttet sex endte i graviditet.. SOm om muligheten ikke var litt til stede en gang. Makan til =%&#(/%¤& Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå