Gå til innhold

Nintendo DS eller DSi : julegave til 5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra ønsker seg rosa nintendo, ser at nintendo dsi ikke finns i rosa, men bortsett fra det, lurer jeg på om jeg burde kjøpe det i stedet for den gamle ds modellen? Hun er jo bare 5 år, men er litt på barnespillsider på internett, så derfor tenker jeg at det er lurt med en nintendo som gir henne mulighet til å være på nett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte DS i fjor da sønnen vår var 5.. Har funnet mange spill som er beregnet til barn,vi har i allefall aldri hatt problemer med å finne passende spill :)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Hovedforskjellen er vel at DSi har kamera (eit dårligt et), lengre batterikapasitet, og ingen ingang for GBA spel, men man kan laste ned f.eks GBA spel med DSi.

Pris er jo og ein stor forskjell. Har datra di behov for å laste ned spel og leika med eit dårleg kamera? Når det gjeld at DSi ikkje er rosa, går da ann og fiksa med eit "skins", klistremerke/folie, her: http://www.istyles.com/nintendo-nintendo-s...16_504_505.html

"Hun er jo bare 5 år, men er litt på barnespillsider på internett, så derfor tenker jeg at det er lurt med en nintendo som gir henne mulighet til å være på nett?"

Du kan vere på nett med DS og, ved å kjøpe Opera nettleseren. Men dog, ikkje lasta ned spel som ein kan gjera med DSi trur eg. Men, synes ikkje nettet funker så bra med DS uansett. Hadde ein slik for to år sida. Verste var eg gav 1200 pengar for den, og dei går for omtrent samme sum nå.

Men, alt i alt. Økonomi, hvis du er villig til å putte inn ein hundrelapp eller to, så kjøp DSi, hvis ikkje gå for DS. Husk at hvis du kjøper DS kan du f.eks kjøpa brukte, billige GBA (Game boy advanced) spel og bruka på DSen. Spel er jo ganske dyrt, og ungar blir fort lei.

Skrevet

Kjøp en vanlig DS, hun kommer til å kose seg med den i mange år!

Skrevet

Kjøpte Ds til vår datter på 6 års dagen hennes nettopp.

Hadde samme dilemma som deg.

På butikken sa de at det holdt lenge med vanlig ds til unger på den alderen. Bortsett fra kamera har ds lite også større skjerm, men ellers er de helt like fikk jeg beskjed om.

Vi endte opp med å gå for vanlig Ds, og vår datter storkoser seg med den :)

Skal kjøpe til vår sønn på 4 nå til jul, han gleder seg stort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...