Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min eksmann er utvist fra Norge. Men, han er fremdeles her. I det siste året har han forandret seg til en jeg ikke kjenner, og jeg føler meg litt utrygg, fordi han snakker ofte om alle de han skal hevne seg på fordi han har hatt det dritt i Norge.

Han har kommet med trusler mot meg der han sier at jeg bare kan vente og se hva som skjer. Er jo ikke sikkert han mener noe med det, men jeg må inrømme at jeg ikke føler meg trygg.

I dag sparket han meg/slo meg fordi jeg sa noe han ikke likte. Det var ikke vondt, men det var foran ungene og hun eldste begynnte å grine. Bare lurer på om det er nok til en anmeldelse? Vil ha han lengst mulig unna meg. Føler meg utrygg. Han har sagt at han ikke er redd for politi for han kan bare stikke en kniv i halsen på de. er jo mulig at det bare er snakk (antageligvis), men jeg føler meg ikke trygg uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET hadde jeg HELT klart anmeldt.. Du får legge frem hele historien for politiet. Ikke rart du føler deg utrygg!

Skrevet

Huff så leit å lese! :troest:

Det er bare til å anmelde ham, både for trusler og for vold.

Har du noen du kan bo hos en stund, hvis du føler deg utrygg og er redd han oppsøker deg igjen?

Lykke til! :hug:

Skrevet (endret)

Selvfølgelig må du anmelde det, men man kan få voldsalarm uten å anmelde noen og (i tilfeller hvor represalier er med i bildet samt andre ting), så kanskje det kunne vært noe?

Uansett, hvis du anmelder du han risikerer du og ikke komme så langt. En bekjent av en bekjent ble nesten knivdrept av sin eks på en ekstremt grov måte som nesten ikke kan beskrives, og saken ble henlagt. En voldsalarm burde gjøre samme nytten, men uansett, så skal han jo ut av landet og i dette tilfellet er jo det supert.

Endret av Snasen
Skrevet
Huff så leit å lese! :troest:

Det er bare til å anmelde ham, både for trusler og for vold.

Har du noen du kan bo hos en stund, hvis du føler deg utrygg og er redd han oppsøker deg igjen?

Lykke til! :hug:

Nei, det er det som er stress at jeg ikke har noen å gå til her jeg bor. Vurderer derfor å flytte snarest mulig til min hjemby. Men, er så redd at politi skal se dumt på meg visst jeg kommer der. At jeg bare skaper drama på en måte. Ikke bare dette han har gjort, går vedig mye på psykiske ting han har gjort mot meg, som feks å fremheve bare det negative jeg har gjort, måten jeg ser ut på etc. sier at jg ikke er verd en dritt. Han sier også at visst jeg går til politi skal han bare si at jeg er psykisk ustabil, pga av at jeg tidligere brukte antidepressiva.

Skrevet
Nei, det er det som er stress at jeg ikke har noen å gå til her jeg bor. Vurderer derfor å flytte snarest mulig til min hjemby. Men, er så redd at politi skal se dumt på meg visst jeg kommer der. At jeg bare skaper drama på en måte. Ikke bare dette han har gjort, går vedig mye på psykiske ting han har gjort mot meg, som feks å fremheve bare det negative jeg har gjort, måten jeg ser ut på etc. sier at jg ikke er verd en dritt. Han sier også at visst jeg går til politi skal han bare si at jeg er psykisk ustabil, pga av at jeg tidligere brukte antidepressiva.

Du kommer ikke til å bli sett på som en som skaper drama. Du har rett til å føle deg trygg, og du bør anmelde ham.

Det an sier om at han skal fremstille deg som ustabil sier han fordi han er redd for å bli anmeldt. Han prøver bare å herse enda mer med deg. :klem:

Skrevet
Selvfølgelig må du anmelde det, men man kan få voldsalarm uten å anmelde noen og (i tilfeller hvor represalier er med i bildet samt andre ting), så kanskje det kunne vært noe?

Uansett, hvis du anmelder du han risikerer du og ikke komme så langt. En bekjent av en bekjent ble nesten knivdrept av sin eks på en ekstremt grov måte som nesten ikke kan beskrives, og saken ble henlagt. En voldsalarm burde gjøre samme nytten, men uansett, så skal han jo ut av landet og i dette tilfellet er jo det supert.

Ja, men problemet er jo at de ikke sender han ut. Har jo vært her mange år ulovelig nå. Men, tenkte at visst jeg kansje leverte en anmeldelse, fikk de litt fortgang. Spessielt siden jeg er eksen han, og mulig jeg og barna er eneste grunn for at de enda ikke har endt han ut. Men, er redd for t det ikke skal skje noe, så blir han bare enda mer forbannna. men, da kan jeg eventuelt kansje gå til et krisesenter. Voldsalarm er bare tull. Man er jo dø før politi kommer. Hadde følt mer trygghet i ei bikkje. (uff, galgenhumor)

Gjest Eurodice
Skrevet
Ja, men problemet er jo at de ikke sender han ut. Har jo vært her mange år ulovelig nå. Men, tenkte at visst jeg kansje leverte en anmeldelse, fikk de litt fortgang. Spessielt siden jeg er eksen han, og mulig jeg og barna er eneste grunn for at de enda ikke har endt han ut. Men, er redd for t det ikke skal skje noe, så blir han bare enda mer forbannna. men, da kan jeg eventuelt kansje gå til et krisesenter. Voldsalarm er bare tull. Man er jo dø før politi kommer. Hadde følt mer trygghet i ei bikkje. (uff, galgenhumor)

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med krisesenteret der du bor og få råd og hjelp derfra, kanskje få bo der en periode.

Skrevet

Ja, voldsalarm er litt tull, enig (går litt fortere enn å ringe 112, men for det), men har en historie fra en advokat-venn, om politiet som rykket ut, og var på stedet i løpet av to minutter etter personen brukte alarmen.

Ellers, enig med deg... Tror muligens han blir sendt ut fortere, hvis du anmelder, men da ville jeg ikke oppholdt meg hjemme etter anmeldelsen.

Har du noen du kan gå til, eller som kan være hos deg?

Skrevet

Men du har da vel noen som kan hjelpe? :sukk:

Skrevet
Men du har da vel noen som kan hjelpe? :sukk:

Ikke her jeg bor nei. Hun eneste som kunne hjelpe er bortreist til utlandet.Og de andre er bekjente som jeg ikke vil gå til med sånne ting, har akkurat blitt kjent med de, og noen er felles venner og er fra samme land som han. Og der skal sånne ting holdes innen familien og ordnes opp i.

Men, skal nok klare meg, vurderer bare frem og tilbake om jeg skal gå til politi eller om jeg bare skal ta det rolig og se ann. Vet ikke føler det blir så slemt av meg å på en måte gjøre slik at politi drar han inn, for han har hatt det vanskelig og gått gjennom mye drit, men synes ikke det unnskylder oppførselen hans...

For han kjører pirattaxi i dag, så hadde vært enkelt å få tak i han imed registreringsnr på bilen er registrert hos politi.

Skrevet
Ikke her jeg bor nei. Hun eneste som kunne hjelpe er bortreist til utlandet.Og de andre er bekjente som jeg ikke vil gå til med sånne ting, har akkurat blitt kjent med de, og noen er felles venner og er fra samme land som han. Og der skal sånne ting holdes innen familien og ordnes opp i.

Men, skal nok klare meg, vurderer bare frem og tilbake om jeg skal gå til politi eller om jeg bare skal ta det rolig og se ann. Vet ikke føler det blir så slemt av meg å på en måte gjøre slik at politi drar han inn, for han har hatt det vanskelig og gått gjennom mye drit, men synes ikke det unnskylder oppførselen hans...

For han kjører pirattaxi i dag, så hadde vært enkelt å få tak i han imed registreringsnr på bilen er registrert hos politi.

Ok,men du må tenke på deg selv.

Forstår at du kke kan ta opp dette med deres fellese venner.

Men du trenger jo hjelp,at han har det vanskelg skal du/må du bare glemme.

Har du barn med han?

Skrevet
Ok,men du må tenke på deg selv.

Forstår at du kke kan ta opp dette med deres fellese venner.

Men du trenger jo hjelp,at han har det vanskelg skal du/må du bare glemme.

Har du barn med han?

Ja, vi har barn sammen. Ellers hadde det jo vært mye enklere, da hadde vi nok ikke hatt kontakt nei. Men, han tar jo ikke hensyn til barna når han gjør slikt foran dem. Han kan og si de mest stygge ting til dem, men så etterpå kjøper han ting til dem for å veie opp for det. Det er det som gjør mye vanskelig , at han er veldig flink til å følge dem opp prakstisk på en måte, men han eier ikke antenner på hvordan man skal oppføre seg. Kan true ungene med juling, for så i neste øyeblikk kjøre dem til mcdonalds og kjøpe leker til dem etc.

Skrevet
Ja, vi har barn sammen. Ellers hadde det jo vært mye enklere, da hadde vi nok ikke hatt kontakt nei. Men, han tar jo ikke hensyn til barna når han gjør slikt foran dem. Han kan og si de mest stygge ting til dem, men så etterpå kjøper han ting til dem for å veie opp for det. Det er det som gjør mye vanskelig , at han er veldig flink til å følge dem opp prakstisk på en måte, men han eier ikke antenner på hvordan man skal oppføre seg. Kan true ungene med juling, for så i neste øyeblikk kjøre dem til mcdonalds og kjøpe leker til dem etc.

Huff,du må allefall passe deg og ungene.

Men har dere samværavtale da?

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Mulig jeg er på viddene her, men de kan vel ikke kaste ut utenlandske mennesker som har barn i dette landet? Trodde man "automatisk" fikk være her da?!

Skrevet
Mulig jeg er på viddene her, men de kan vel ikke kaste ut utenlandske mennesker som har barn i dette landet? Trodde man "automatisk" fikk være her da?!
Nope, er nok ikke slik.

Har du feks oppholdt deg ulovelig i riket eller jobbet uten oppholdstillatelse, eller er straffedømt kvalifiserer det til utkastelse/utvisning av landet ja. Mange som har måttet reise fra landet som har unger ja.

Skrevet
Huff,du må allefall passe deg og ungene.

Men har dere samværavtale da?

ja, har delt samvær. men, han er jo utvist, så i grunnen visst jeg er vanskelig, kan jeg jo nekte han å se de. ettersom han ikke eksisterer her. Men, ser det ann nå fremover.

Skrevet

Hei jeg blir ganske forferdet av å lese dette, tenk på deg selv og ikke minst barna dine. Ring politiet og ta med deg ungene å flytt inn på et krisesenter til du føler deg trygg..

Man kan aldri være for trygg! Spesiellt hvis han har brukt vold mot deg, mens barna så på til og med.

Nei.. du har all grunn til å gå til politiet.

Gjør det fortest mulig, du sier jo også at du ikke kjenner ham igjenn lenger, og det er også merkelig, hvis han plutselig begynner å vise helt andre sider av seg selv. Da vet du ikke egentlig hvem han er og hva han er istand til å gjøre.

Skrevet
Hei jeg blir ganske forferdet av å lese dette, tenk på deg selv og ikke minst barna dine. Ring politiet og ta med deg ungene å flytt inn på et krisesenter til du føler deg trygg..

Man kan aldri være for trygg! Spesiellt hvis han har brukt vold mot deg, mens barna så på til og med.

Nei.. du har all grunn til å gå til politiet.

Gjør det fortest mulig, du sier jo også at du ikke kjenner ham igjenn lenger, og det er også merkelig, hvis han plutselig begynner å vise helt andre sider av seg selv. Da vet du ikke egentlig hvem han er og hva han er istand til å gjøre.

Ja, jeg vet. Men, blir så usikker. For akkurat nå føler jeg meg ikke redd. Men, samtidig føler jeg meg heller ikke 100 sikker på at han ikke kan finne på noe. Tenkeer likksom at de på krisesenter er mennsker som blir slått så de får vondt. Jeg fikk jo ikke vondt, men var jo slag/spark foran barn. Sier ikke det litt at han kan finne på sånn? For barn kan jo da lære seg at det eer greit med slike handlinger og så videreføre det. Men, kan en slik handling unnskyldes visst man er under enorm belastning? jeg synes egentlig ikke det, men kansje politi synes det? At de sier jeg provoserte det frem?

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

Hei,

Oslo Krisesenter har en døgnåpen telefonlinje du kan ringe

22 48 03 80

Du kan være anonym, og alle som jobber der har taushetsplikt.

Der er det i hvertfall noen du kan prate med og som

kan gi deg råd om hva du bør gjøre, eller bare lytte

dersom du vil prate. Det er fagfolk du møter i andre enden,

og ikke nødvendigvis andre voldsofre. Dette er mennesker

som vil hjelpe deg, uansett hva slags løsning dere finner

ut er best for deg og din situasjon.

Det er selvfølgelig lett for oss utenforstående

å si at du skal ringe politiet, rømme etc. og jeg håper du

tar kontakt med politiet, men jeg har full forståelse for

at det ikke er så enkelt når du står midt oppi situasjonen selv.

Det viktigste er at du kan føle at du og dine barn er

trygge, uansett om det innebærer en anmeldelse eller ikke.

Vet ikke helt hva som var poenget mitt her, men håper

noe av dette kan være til hjelp. Vold er uakseptabelt

uansett hvor "ubetydelig" episoden er.

Lykke til!! Håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...