Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Hei, er det noen her som har facebook OG er flink med håndarbeid? Skjekk ut "sjarm" på FB, der er det ei jente som hekler(?) luer. Har veldig lyst til å lage en sånn selv! Men lurer litt på om dette er hekling? Er det noe jeg kan lære meg på nett?
Gina_ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Ja, dette er hekling Ikke så vanskelig å lære seg heller, ser ganske rett frem ut. Gå til garnstudio.no, helpdesk, instruksjonsvideo. Der kan du lære deg å hekle Endret 4. desember 2009 av Gina_
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Takk for svar! noen som vet hva maskene heter? ser det går ann å hekle på mange mulig måter!
Zzyzx Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Klikk på de forskjellige i venstre marg her, så ser du hva maskene er og hvordan du hekler dem. http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/hekle_index.php
CosiFanTutta Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Maskene i luen heter fastmasker. Du kan også lære deg hekling på Denne er heket i fastmasker Lykke til
Gjest Gjest_blondie_* Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har nett selv funnet ut at jeg vil hekle.. satt lenge i går for å finne enkle oppskrifter på luer. Jeg har sett litt på videoer på youtube, men synes ikke alle har vært like bra da veldig mange av de er så utrolig kjappe med å vise ting. Enkelte nettsteder viser bilder av prosessen og da har jeg fått noen aha opplevelser forleden klarte skjønte jeg endelig hvordan jeg skulle hekle en blomst og gleden var stor! Jeg vil anbefale seg å feks søke på enkle hekle oppskrifter Lykke til!
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Utrolig stilige toppluer fra sjarm! Jeg kan å hekle og fastmasker er ikke noe problem å få til Det jeg lurer litt på, og strever litt med, er hvor ofte og hvor mye øker man når man vil hekle en enkel lue (noe ala disse hos Sjarm)?
CosiFanTutta Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Utrolig stilige toppluer fra sjarm! Jeg kan å hekle og fastmasker er ikke noe problem å få til Det jeg lurer litt på, og strever litt med, er hvor ofte og hvor mye øker man når man vil hekle en enkel lue (noe ala disse hos Sjarm)? Alt avhenger av garntykkelse/heklepinne, men jeg strikker luer med heklekrok 7, da lager jeg kjede av 4 masker, to fastmasker i hver maske, deretter to fastmasker i annenhver, deretter 3 hver, og 4. hver o.s.v. frem til luen dekker toppen av hodet, da slutter du å øke og fortsetter "nedover" til luen har ønsket lengde. Var dette forståelig
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Alt avhenger av garntykkelse/heklepinne, men jeg strikker luer med heklekrok 7, da lager jeg kjede av 4 masker, to fastmasker i hver maske, deretter to fastmasker i annenhver, deretter 3 hver, og 4. hver o.s.v. frem til luen dekker toppen av hodet, da slutter du å øke og fortsetter "nedover" til luen har ønsket lengde. Var dette forståelig Ja, dette var forståelig CosiFanTutta Tusen takk! Her skal det hekles!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå