Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Prøvde å lage et pepperkakehus for noen dager siden. Jeg lagde maler på matpapir og skjærte de ut med kniv. Men da jeg skulle flytte de over fra bordet til stekebrettet ble det litt problematisk. Det var så og si umulig å flytte de uten at de strekte seg eller ble skjeve. Derfor ble huset litt mislykket. Noen som har en løsning på problemet mitt?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Prøvde å lage et pepperkakehus for noen dager siden. Jeg lagde maler på matpapir og skjærte de ut med kniv. Men da jeg skulle flytte de over fra bordet til stekebrettet ble det litt problematisk. Det var så og si umulig å flytte de uten at de strekte seg eller ble skjeve. Derfor ble huset litt mislykket. Noen som har en løsning på problemet mitt? Ja, det har jeg. Ta bakepapir, og smør BITTELITT matolje på det, jeg mener seriøst bittelitt, knapt synlig. Kjevle ut deigen direkte på bakepapiret og skjær ut bitene, i stede for å flytte bitene, river du bare av den deigen du ikke skal bruke, og gjør det samme for å lage flere vegger. Den lille mengden matolje er altså til for at pepperkakene ikke skal sitte så fast i bakepapiret etter kjevlinga at du ikke får det løs etterpå Slik gjorde jeg det, etter å ha ødelagt 2 hus...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Kjevle ut og skjær ut formene rett på bakepapir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå