Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen har en venninne som han lå med et par måneder før han møtte meg. På det tidspunktet var han veldig interessert, men ble visst avvist av henne. De beholdt vennskapet, men jeg har ikke forståelse av at det er spesielt nære. Jeg har ikke noe lyst til å ha noe som helst med henne å gjøre. Jeg nekter ikke han å være med henne. Men er det rart om jeg unngår/ikke vil være i sosiale settinger med henne og han sammen? Som for eksempel bli irritert hvis han inviterer henne på samme fest som vi skal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes egentlig ikke det er sært av deg.

Skrevet
Typen har en venninne som han lå med et par måneder før han møtte meg. På det tidspunktet var han veldig interessert, men ble visst avvist av henne. De beholdt vennskapet, men jeg har ikke forståelse av at det er spesielt nære. Jeg har ikke noe lyst til å ha noe som helst med henne å gjøre. Jeg nekter ikke han å være med henne. Men er det rart om jeg unngår/ikke vil være i sosiale settinger med henne og han sammen? Som for eksempel bli irritert hvis han inviterer henne på samme fest som vi skal?

Skjønner deg kjempe godt. Hvis du ikke liker at hun er der når du også er der, kan du jo prøve å forklare det, å spørre hvordan han ville følt det vis det var omvendt. Da burde han skjønne hvordan du føler det, hadde vært merkelig om han ikke hadde reagert om du hadde invitert en du hadde ligget med før.

Du har ingenting å unnskylde deg for, du har full rett til å ikke like å være i sosiale sammenhenger med henne.

Og det at du til og med tillater han å være med henne får være godt nok, det hadde ikke jeg tolerert.

Skrevet

Det er ikke rart, men det er heller kjipt at du lar en annen person diktere hvor du skal bevege deg. Stol på deg selv, og forklar gjerne situasjonen til typen din, slik at du kan få bekreftet at han ikke har\eller har noen følelser for henne. Alt dette er mulig å få gjennomført uten å fremstå som "den gale dama".

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg hadde nektet min kjæreste å henge med jenter han hadde ligget med. Og jeg hadde forstått det fullstendig om han ikke ville jeg skulle henge med gutter jeg hadde ligget med.

Har det vært en tiltrekning mellom parter før skal det ikke mye til før den kommer igjen.

Skrevet
Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg hadde nektet min kjæreste å henge med jenter han hadde ligget med. Og jeg hadde forstått det fullstendig om han ikke ville jeg skulle henge med gutter jeg hadde ligget med.

Har det vært en tiltrekning mellom parter før skal det ikke mye til før den kommer igjen.

HELT ENIG

Skrevet

Her må jeg også si meg enig. Hvorfor i all verden skal man henge sammen med noen man har vært intim med? Og når han attpåtil var interessert i henne og ble avvist, blir jo dette helt feil. Hadde det vært meg, ville jeg bare latt han få henne og selv trukket meg helt ut. :)

Skrevet

Jeg synes ikke at HAN bør invitere henne, men om dere blir bedt på samme fest som henne av noen andre, så synes jeg ikke det bør være grunn til å bli hjemme om dere ellers hadde villet gå. Og jeg kan også forstå at du ikke ønsker han og hun på fest alene, da ville jeg heller vært med selv også.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Enig.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Dypt uenig, dette handler om mistillit og sjalusi.

Hadde noen nektet meg å være venner med X'er, så hadde jeg følt meg urettferdig behandlet.

Skrevet

Jeg synes vel ikke det er spesielt morsomt at han har noe som helst med henne å gjøre. Men jeg kan ikke nekte han å treffe henne. Men synes jeg selv kan bestemme om ønsker det. Synes derfor det er kjipt om han inviterer henne på ting vi skal.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg synes vel ikke det er spesielt morsomt at han har noe som helst med henne å gjøre. Men jeg kan ikke nekte han å treffe henne. Men synes jeg selv kan bestemme om ønsker det. Synes derfor det er kjipt om han inviterer henne på ting vi skal.

Du må selvsagt få bestemme selv hvem du vil omgås med, og det bør han respektere.

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet

Helt uenig.

Jeg har kontakt med flere ekser og andre jeg har ligget med. God kontakt, noen er veldig nære venner. De er ingen trussel mot eventuelle forhold jeg er i. Jeg har heller ingen problemer med å omgås jenter som kjæresten har pult.

Jeg ser at denne type sjalusi eller usikkerhet er et fenomen, så jeg pleier ikke å annonsere at jeg har ligget med noen av de som er mine venner i dag. Men om han spør, så svarer jeg jo ærlig. Og da forventer jeg at han er sikker nok på meg, seg selv og forholdet til at det har NULL å si. Hadde han nektet meg å møte dem så hadde det sannsynligvis vært enden på det forholdet.

Skrevet

Jeg synes det er rart. HVORFOR? Hvorfor kan ikke hun være din venninne også når hun er hans venn?

Jeg er veldig god med ei venninne av sambo, selv om de lå sammen bare noen uker før han traff meg. Jeg er ofte meg andre jeg har ligget med, av exer og slikt tenker jeg på. Min første er alltid invitert hit på fest om vi har det, uansett om sambo er der eller ikke.

Nå er det jo noe annet om de flørter, sender meldinger sammen og sånn utenom det vanlige. Feks å snakke sammen ofte via sms er ikke normalt. Jeg har mange gode kompiser, men jeg sender ikke sms bare for å prate. Sender jeg sms er det for å spørre om noe eller lignende. Samme med å ringe hverandre kun for å snakke.

Sambo dreiv på slik med ei venninne av han som jeg ikke fikk møte engang, og da sa jeg stopp. For dette hadde han aldri gjort med en annen dame før og det var unormal oppførsel. Han godtok det og brøt kontakten, så det var tydligvis noe der som ikke brude vært der..

Skrevet

Er grunnen til at du ikke liker dette, at han kanskje fortsatt er interessert i henne, siden hun avviste han og ikke omvent?

Da kan jeg skjønne at du ikke liker at de treffes, men hva om han går rundt og tenker på henne uansett da? Kanskje går det ad undas med ditt forhold til han, men det er bedre å vite tidlig.

Derfor er det ikke vits i å holde han unna henne, han må få bestemme selv.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt det nei.. Spesielt ikke hvis han var interessert og ble avvist av henne...

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet
Dypt uenig, dette handler om mistillit og sjalusi.

Hadde noen nektet meg å være venner med X'er, så hadde jeg følt meg urettferdig behandlet.

men dette er jo ingen ex som han har hatt nær relasjon til over tid, det var bare et ligg.

hvorfor skal man pleie en sosial relasjon som aldri har vært der?

Skrevet

Jeg har tatt det opp med han, og han har overbevist meg om at han absolutt ikke har noen følelser for henne. Så jeg tror han på det. Og som sagt; jeg har ikke lagt meg oppi at han møter på henne i ulike sammenhenger. Jeg ville nok reagert om deres kontakt plutselig ble nærere, rett og slett fordi jeg ikke har inntrykk av at den har vært det til nå. Men det er en annen sak.

Jeg føler jeg har mine grunner til å ikke vil omgåes henne. Jeg har møtt eksene hans, til og med på kaffe sammen med dem, så jeg har ikke en "inngrodd" sjalusi på slike ting. Men jeg liker ikke jenten han har ligget med. Jeg opplevde henne som veldig flørtende da vi var på "dealern". Klemte,koste og satt i fanget på han, mens jeg var i nærheten. Hun visste godt at vi hadde et opplegg, selv om det ikke var definert ennå. Jeg ville ikke akseptert dette nå. Og jeg ser for meg at min kjære klemmer på henne, og jeg får bilder i hodet jeg ikke vil ha.

Skrevet
Jeg har tatt det opp med han, og han har overbevist meg om at han absolutt ikke har noen følelser for henne. Så jeg tror han på det. Og som sagt; jeg har ikke lagt meg oppi at han møter på henne i ulike sammenhenger. Jeg ville nok reagert om deres kontakt plutselig ble nærere, rett og slett fordi jeg ikke har inntrykk av at den har vært det til nå. Men det er en annen sak.

Jeg føler jeg har mine grunner til å ikke vil omgåes henne. Jeg har møtt eksene hans, til og med på kaffe sammen med dem, så jeg har ikke en "inngrodd" sjalusi på slike ting. Men jeg liker ikke jenten han har ligget med. Jeg opplevde henne som veldig flørtende da vi var på "dealern". Klemte,koste og satt i fanget på han, mens jeg var i nærheten. Hun visste godt at vi hadde et opplegg, selv om det ikke var definert ennå. Jeg ville ikke akseptert dette nå. Og jeg ser for meg at min kjære klemmer på henne, og jeg får bilder i hodet jeg ikke vil ha.

Høres litt suspekt ut, når hun har oppført seg så flørtende da dere hadde et opplegg.

Jeg hadde ikke giddet. Jeg ser den at man ikke kan bestemme hvem kjæresten skal omgås. Men nettopp det at han velger å omgås en tidligere flørt, ville fått meg til å tro at han ikke respekterte meg nok, eller satte meg høyt nok. Så av selvrespekt ville jeg nok gått ut døren uten å se meg tilbake.

Skrevet

Tja, det kunne vært fristende innimellom. Men det har ikke slått meg at han kanskje ikke respekterer meg. Jeg prøver å være en skvær person, siden jeg selv fremdeles er god venn med eksen min. Da blir det dobbeltmoral å nekte han å omgåes noen han har ligget med.

Men siden jeg ikke liker henne, av ovennevnte grunner, blir jeg frustrert når han tydeligvis ikke ser noe problem med at vi skal henge på de samme festene og arrangementene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...