Gå til innhold

Interiør-tips!

lillesol20

Anbefalte innlegg

Var på besøk hos et vennepar i helgen, der sjefen i huset (dama) er veldig interiørinteressert- og huset er innredet kjempeflott!

På badet hadde de lite skap-plass, og mange håndklær som skulle oppbevares.

Dette løste hun ved å sette inn en gammel, antikkhvit stol og to pene blikkbøtter med riller og svarte hanker; den ene bøtten oppå stolen, den andre rett ved siden av; og så hadde hun rullet sammen alle håndklærne til fine ruller og stappet nedi bøttene. Håndklærne var ensfarget, men der var bare mørkegrønne og hvite håndklær der.

Kjempefint og stilfullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vurdert det samme (Bortsett fra at jeg har sett for meg en kurv på toppen av vaskemaskinen), men er redd for at Leonard får "fnatt" hvis han må rulle sammen håndklærne når de skal ned fra klessnoren. Han ville nok også få store problemer med å skille ut hvilke håndklær som skal hvor. ("Hundehåndklærne" egner seg etter mitt syn ikke for utstilling, men for menn flest er nok et rent håndkle et rent håndkle...).

*Leo innser at hun er gift med en mann som ikke akkurat er noen "ørn" til å rulle håndklær :briller: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det sånn i den gamle leiligheten min.

Badet var på utrolige 3 kvm og det var ikke mye plass til skap. Men jeg rullet håndklærne og fikk stappet dem inn i en hylle.

Det gikk fint, helt til sambo kom flyttende og dro ut ALLE sammen på en gang. Han skjønte aldri at de små rullene var små håndklær og de store var badehåndklær stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesmart!!

...må håndklærne fremdeles strykes?? :oops: :oops:

(*stirre-bort-på-den-store-haugen-med-ustrøkne-håndklær-jeg akkurat-nesten-var-på-vei-til-å-stryke*) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

"Godt oppdratt" som jeg er så har jeg alltid trodd at håndklærne skulle strykes... hvorfor skal de ikke det?

(Og så er de jo så krøllet om ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke skal strykes?...eh....jo...det er kjedelig. Og ikke nødvendig, bortkastet tid etter min mening. (ler faktisk litt nå, rett og slett av hvor forskjellige vi er. Jeg har aldri engang vært inne på tanken om at håndklærene burde strykes)

Hiver de i tørketrommelen, blir så bra atte.

Mie-forundret over strykegleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndklær strykes :o ?!? Kan håndklær bli krøllete???

Våre vaskes, brettes dobbelt og henges opp. Bretten forblir der når de brettes noen ganger til og legges i skapet. Ikke en gang moder'n stryker håndklær... Ikke rart jenter har mye dårlig samvittighet!

Ser for meg at jeg er på besøk hos noen og reagerer på de krøllete håndklærne. Da ville jeg ha sagt til meg selv: Skaff deg et liv, Leo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre (og dummere) strøk jeg alt som strykes kunne.

Selvom jeg ikke stryker lengere har jeg fortsatt tellekanter i skape og skuffer og på hyller. Min lille ordensoase. Resten av huset er ganske uordentlig.

Da jeg var på besøk hos en venninne første gang ga hun meg en omvisning i huset hennes. I denne omvisning inngikk også åpning av samtlige skuffer og skape og framvisning av tellekanter. Håndklærne var rullet sammen og lagt pent på øverste hylle i lintøyskapet.

For å komme tilbake til emnet.... Elsker slike interiørtips! Det gir inspirasjon til å få litt nytt for få eller ingen kroner.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat greid å lære annamannen at alle håndklær må brettes på samme måte om det skal se pent ut.

(Og den riktige måten å brette håndklær på er naturligvis slik som mamman min gjør det)

Synes jeg ser ansiktsuttrykket hans om jeg plutselig insisterte på at håndklær skal rulles sammen. :hoho:

Det skal jeg jammen prøve ut

hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen idè for trange bad, uten mulighet for skap, er å sette opp hyller på knekter langt oppe på veggen. Krever at det er høyt under taket.

Under hyllene kan man skru opp gammeldagse kroker, sånne med 3 kroker på hver. Da kan man legge håndklær oppe på hylla og henge klær og håndklær som er i bruk på krokene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd!

I mangel på hyller på basdet har vi hatt håndklærne i en stor "kurv-kiste".

(Sånn flettet sak).

Stod rett på gulvet, ganske dekorativt.

Har aldri vurdert å stryke håndklær jeg heller.

Tror aldri jeg harf sett mamma gjort det heller, og hun tilhører generasjonen som strøk det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...