Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Synes du charterturer er harry? Jeg har aldri vært på en charter-tur, så jeg kan stolt si at jeg ikke er harry på det området. :D Ellers har campingkulturen en viss harrystatus. Hva synes du?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Synes du charterturer er harry? Jeg har aldri vært på en charter-tur, så jeg kan stolt si at jeg ikke er harry på det området. :D Ellers har campingkulturen en viss harrystatus. Hva synes du? Det mest harry jeg ser på reiser er de typiske smågruppene på "jentetur". Gjerne middelaldrende kvinner som har fått litt for mye innabords og kommet i ordentlig fnisete humør før flyturen. Ellers så er den typiske norske flyhumoren ganske harry. Man hører det på omtrent hver tur. Feks, ved ankomst: Nei jaså, er du med fortsatt du også? Hahahaaa! Ja, du og? Har du sete, eller reiser du som håndbagasje? Hahahaaa! Forøvrig må folk få reise på akkurat så harry ferier de vil
Gjest Gjest_Trollemor_* Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Danskebåten er harry! Men hver sin smak, selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Jeg synes det er harry med folk som drar til hvilket som helst sydenland kun for å drikke seg mongo og ligge på stranda og sole seg med sololje evt. jordnøttolje for å oppnå mest mulig brun (svidd) kropp. Men for noen er dette drømmeferien... De får gjøre det de vil, så har jeg Paris og andre storbyer i fred!
Fresi Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 De får gjøre det de vil, så har jeg Paris og andre storbyer i fred! Kanskje ikke helt i fred?
Tante Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Personlig synes jeg det er litt tåpelig når damer i 50-åra drar på det de kaller "jentetur" (Det er jo over 30 år siden de var jenter) til sydlige strøk for å deige seg i sola i bikinier som på ingen måte kler dem og bruke kveldene på å gå ut på byen i antrekk som på ingen måte passer dem hakket bedre enn bikiniene og prøve ALL den lokale spriten (og den ikke fullt så lokale) for så å sjekke opp de lokale guttene (som faktisk er gutter og burde finne seg noen nærmere sin egen alder). Har selv vært på chartertur flere ganger og synes faktisk det er en flott måte å oppleve ting på når man kanskje ikke er så flink til å organisere turer til kulturelle severdigheter på egen hånd. Det er ikke alltid at privatpersoner kan få til å busse 2 timer opp i fjellene for å se en kirke fra middelalderen og en strikkemaskin fra 1700-tallet. Foreldrene mine bruker store deler av ferien på å farte rundt fra loppemarked til loppemarked i sin bobil "CampHarry". Det kan nok kanskje kalles harry, men de liker det, så hvorfor ikke? Egentlig synes jeg mest synd på Harry, som ikke får ha ferien sin i fred.
Emeralda Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Det som er harry er folk som har vært på en chartertur og 2 måneder senere ikke husker hvor de har vært. Spør hvor de var? nei, det husker de ikke helt, men det var kanskje en gresk øy? Reiste et sted varmt for å feste et par uker. Det er harry. og folk som reiser med campingvogna si til samme campingplassen hvert år for å sitte der og drikke seg fulle hele sommeren. Ergo harryferieturer innebærer ofte store mengder alkohol. pris på alkoholen er viktigere enn hvor man er.
Purple Basil Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Jeg synes at camping virker litt harry :gjeiper:
Monarabb Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 camping, danskebåten og charter faller inn i lista mi under harry...
Gjest gjestedama Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Jeg synes det kommer an på hva man bruker ferien til. Drar man på chartertur for å feste, drikke og sole seg, er det vel harry, eller hva man vil kalle det. Drar man til et chartersted, og benyter anledningen til f.eks å reise rundt i landet med leiebil eller motorsykkel, er det et helt annet innhold i turen Drar man til samme campingplass år etter år, er det noe annet enn å farte rundt med campingvogna for å se nye steder.
Mixelite Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Jeg heller mer og mer til at når det gjelder feriemåter, er det eneste harry å se ned på andres reisemåte og anse sin egen for å være det eneste saliggjørende.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Det er harry med dem som prøver og gjøre noe annet enn alle andre, dra til spennende steder og prate høylytt om det etterpå, og så viser det seg at destinasjoen ikke var så spennende alikevel, Thailand...
Fresi Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 Personlig synes jeg det er litt tåpelig når damer i 50-åra drar på det de kaller "jentetur" (Det er jo over 30 år siden de var jenter) til sydlige strøk for å deige seg i sola i bikinier som på ingen måte kler dem og bruke kveldene på å gå ut på byen i antrekk som på ingen måte passer dem hakket bedre enn bikiniene og prøve ALL den lokale spriten (og den ikke fullt så lokale) for så å sjekke opp de lokale guttene (som faktisk er gutter og burde finne seg noen nærmere sin egen alder). Det var da ekstremt fordomsfullt? OK, så de er ikke spesielt lekkert å se på fulle folk, men jeg synes ikke det er spesielt mye lekrere å se drita fulle tyveringer som krabber rundt og kler halvveis av seg og forsøker å sjekke hverandre opp. Men mener du at damer i femtiårene ikke skal kunne ikle seg bikini og ikke dra på ferie med venninner? Skal de for evig og alltid henvises til lange kjoler, Farris og ensomhet/ektemannen (hvis de har en)? Har selv vært på chartertur flere ganger og synes faktisk det er en flott måte å oppleve ting på når man kanskje ikke er så flink til å organisere turer til kulturelle severdigheter på egen hånd. Det er ikke alltid at privatpersoner kan få til å busse 2 timer opp i fjellene for å se en kirke fra middelalderen og en strikkemaskin fra 1700-tallet. Det er jo ikke verre enn å ta lokalbussen/leie bil/leie motorsykkel hvis man på død og liv føler at man må se en strikkemaskin fra 1700-tallet. Hvilket jeg egentlig ikke skjønner at man må, alltid. Foreldrene mine bruker store deler av ferien på å farte rundt fra loppemarked til loppemarked i sin bobil "CampHarry". Det kan nok kanskje kalles harry, men de liker det, så hvorfor ikke? Egentlig synes jeg mest synd på Harry, som ikke får ha ferien sin i fred. Og dette er jeg veldig enig med deg i.
Fresi Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Jeg heller mer og mer til at når det gjelder feriemåter, er det eneste harry å se ned på andres reisemåte og anse sin egen for å være det eneste saliggjørende. Veldig enig. Jeg drar ikke særlig ofte på chartertur, tar danskebåten bare hvis jeg skal til Danmark/kontinentet med bil og kan ikke si jeg har vært noe særlig på campingplasser. Men jeg skjønner ikke behovet for å måtte distansere seg fra dem som liker det. Skal Gunda fra Kløfta dra på storbyferie til Kiev bare for ikke å være harry når det eneste hun drømmer om mens hun vasker på den lokale skolen er sol, billig retzina og en hot gresk flørt? Neisj. Folk som er bofast på diverse campingplasser sommeren igjennom gjør vel dette fordi de ikke har anledning til å skaffe seg hytte. Er det harry å ha dårlig råd? Er det harry å ønske seg sol og sommer hvis man er dame over femti? Hvorfor frivillig begrense handlingsrommet til seg selv og andre?
Tante Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Det var da ekstremt fordomsfullt? OK, så de er ikke spesielt lekkert å se på fulle folk, men jeg synes ikke det er spesielt mye lekrere å se drita fulle tyveringer som krabber rundt og kler halvveis av seg og forsøker å sjekke hverandre opp. Men mener du at damer i femtiårene ikke skal kunne ikle seg bikini og ikke dra på ferie med venninner? Skal de for evig og alltid henvises til lange kjoler, Farris og ensomhet/ektemannen (hvis de har en)? Damer i femtiårene kan godt dra på ferie sammen, men de kan da kalle det "dametur" og kle seg i klær som passer. Om de kler bikini, vær så god, men mange gjør ikke det. Og de kan godt sjekke, om de ikke er gift, men da kanskje noen som er mer jevnaldrende. Det er nå engang min mening. Jeg vet ikke hva en "tyvering" er, men jeg er uansett ingen tilhenger av rølpefyll, uansett hvem det er som gjør det. Det er jo ikke verre enn å ta lokalbussen/leie bil/leie motorsykkel hvis man på død og liv føler at man må se en strikkemaskin fra 1700-tallet. Hvilket jeg egentlig ikke skjønner at man må Og hvem er fordomsfull nå? Folk er forskjellige, vet du, og har dermed forskjellige interesser. Jeg vil heller se en gammel strikkemaskin enn å dra på en ferie jeg ikke kommer til å huske i ettertid. Men jeg skal love deg at det ikke går mange lokalbusser opp til disse fjellene, og det er ikke alltid like lett å "bare leie en bil og kjøre av gårde" hvis man f.eks ikke kan veien. Synes det er like greit å bli kjørt dit med buss av en sjåfør som kan veien, jeg da. Så jeg synes middelaldrende damer som sjekker smågutter i fylla er tåpelig og du synes chartertur er tåpelig. Tror vi har våre fordommer alle sammen, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 Charter i sydenstil er jo harry uansett åssem man vrir og vender på det. Primitiv og billig reisemåte synes jeg. Det er jo en billig løsning for å ta sommeren på forskudd, men som ett reisemål.. ..Nei!
Tante Skrevet 5. desember 2009 #18 Skrevet 5. desember 2009 Charter i sydenstil er jo harry uansett åssem man vrir og vender på det. Primitiv og billig reisemåte synes jeg. Det er jo en billig løsning for å ta sommeren på forskudd, men som ett reisemål.. ..Nei! Hva mener du? Charter er da ikke ett bestemt reisemål?
Gjest gabriela Skrevet 5. desember 2009 #19 Skrevet 5. desember 2009 Jeg synes ikke selve reisemålet i seg selv er nok til å kalle reisen harry, og heller ikke det at man benytter seg av en charterløsning. Man kan jo dra på chartertur, og alikevel få mange opplevelser og se mye. Jeg har dratt på mange charterturer selv, men "innblandingen" fra reisebyrået har begrenset seg til selve flyreisen (+ transfer til og fra flyplass) og hotell.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #20 Skrevet 5. desember 2009 Hva mener du? Charter er da ikke ett bestemt reisemål? I sydenstil. Jeg vet forøvrig at charter kommer i mange former, reisemål og priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå