Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Har planlagt å kjøpe lydbøker til mitt tantebarn, og innser at jeg aner ikke hvor jeg skal finne dem. Lekebutikken, bokhandelen? Er det noen som kan anbefale noen bra, blir jeg kjempeglad! Håper å finne disnyes klassikere som feks snehvit og de 7 dvergene eller askepott, eller bambi.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Tanteungen min er 1 år og 10 måneder, og jeg ville vurdert ham som altfor liten for lydbøker enda. 4-åringen er hakket mer moden, men vil fortsatt helst sitte i fanget og være med å kommentere og prate om det som står i boken, like mye som å høre historien. Kjempefin gave, men litt tidlig enda, tror jeg
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Tanteungen min er 1 år og 10 måneder, og jeg ville vurdert ham som altfor liten for lydbøker enda. 4-åringen er hakket mer moden, men vil fortsatt helst sitte i fanget og være med å kommentere og prate om det som står i boken, like mye som å høre historien. Kjempefin gave, men litt tidlig enda, tror jeg Ja, det kan hende, jeg er ikke mor og har ikke erfaring med småbarn.. Er mer moren til barnet som har ytret ønsker om slikt til jul og bursdag, så jeg ville gi henne slikt
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 http://www.lydbokforlaget.no/node/2 Tusen takk for linken
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Ja, det kan hende, jeg er ikke mor og har ikke erfaring med småbarn.. Er mer moren til barnet som har ytret ønsker om slikt til jul og bursdag, så jeg ville gi henne slikt Kanskje hun synes barnet har så mye som er alderstilpasset at hun heller tenker litt på ting som kan være kjekke litt senere? Så litt på linken og fant de tidligste eventyr-CDene fra 4 år, selv synes jeg det er litt lenge for en gave å ligge i skapet.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Hm, nå ble jeg jo litt i tvil her, da... Kan hende moren ikke har oppdatert seg på alderen anbefalt på disse lydbøkene, selv trodde jeg at det fantes for alle barn. Kanskje jeg skal tenke på en annen gave..
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Vet ikke hvordan hennes barn er, men jeg kan ikke se for meg at noen av barna her skulle fatte vesentlig interesse av lydbok når de var så små. Minsten ser litt barne-TV hvis yndlingstemaene er der, men lydbok har han ikke klar for. De koser seg mest når de får en voksens oppmerksomhet i en lesestund og oppleve bildene og forstå handlingen sammen med en voksen. De må bli større før de kan leve seg inn i en historie fra en høyttaler, til og med med boken ved siden av foran seg. CD med barnesanger hadde vært mer populært her, han liker morsom musikk med litt rytme, gynger og "danser"
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Vet ikke hvordan hennes barn er, men jeg kan ikke se for meg at noen av barna her skulle fatte vesentlig interesse av lydbok når de var så små. Minsten ser litt barne-TV hvis yndlingstemaene er der, men lydbok har han ikke klar for. De koser seg mest når de får en voksens oppmerksomhet i en lesestund og oppleve bildene og forstå handlingen sammen med en voksen. De må bli større før de kan leve seg inn i en historie fra en høyttaler, til og med med boken ved siden av foran seg. CD med barnesanger hadde vært mer populært her, han liker morsom musikk med litt rytme, gynger og "danser" Det hadde kanskje vært en veldig god ide, tanteungen er en livlig unge som reagerer på morsomme og "høye" lyder, da koser hun seg ja
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 Noen av mine barns kjæreste lydbøker (i kassettens tid) var historier Bestefar og Bestemor selv hadde lest inn. Kanskje det hadde vært en idé å låne noen barnebøker på biblioteket og lese noen inn på cd?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #11 Skrevet 4. desember 2009 Noen av mine barns kjæreste lydbøker (i kassettens tid) var historier Bestefar og Bestemor selv hadde lest inn. Kanskje det hadde vært en idé å låne noen barnebøker på biblioteket og lese noen inn på cd? Dette syns jeg også var en veldig god ide, ts
Leanne Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 Lydbøker med mye sang vil fenge også de aller minste... kardemommeby, karius og baktus, hakkebakkeskogen er jo lydbøker med litt historie og masse sang... Ellers er også lillesøster lydbøkene fine. Mine barn har hørt på lydbok fra de var 1,5 - 2 år... Kjekke å ha i bilen.. Det finnes også forskjellige kaptein sabeltann historier med en del sang..
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Noen av mine barns kjæreste lydbøker (i kassettens tid) var historier Bestefar og Bestemor selv hadde lest inn. Kanskje det hadde vært en idé å låne noen barnebøker på biblioteket og lese noen inn på cd? Lydbøker med mye sang vil fenge også de aller minste... kardemommeby, karius og baktus, hakkebakkeskogen er jo lydbøker med litt historie og masse sang... Ellers er også lillesøster lydbøkene fine. Mine barn har hørt på lydbok fra de var 1,5 - 2 år... Kjekke å ha i bilen.. Det finnes også forskjellige kaptein sabeltann historier med en del sang.. Takk for gode forslag begge to, skal definitivt sjekke ut lydbøkene med mye sang og musikk i, jenta er jo glad i musikk så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå