Gå til innhold

Mer hypotetisk drit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sett at du var mammaen til en 12 åring som ble mobbet på skolen av større og sterkere gutter i klassen som allerede hadde kommet i puberteten. Sett at skolen tok tak i den verste mobberen, men at det var for mange mobbere til å forhindre at guttungen din hadde det ok. Sett at ungen din fikk periodevis juling etter skoletid, at han ble lagt i bakken av medelever, som tisset på ham.

Så kommer en av karatetrenere hans med et forslag om at han skal kjøre fingeren alt han kan inn i øyet på den mobberen som begynner å dytte ham neste gang, for å gjøre ham blind.

Hvem bør straffes, dersom mobbeofferet klarer å stikke ut øyet på en mobber, som ikke engang trenger å være hovedmobberen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sett at du var mammaen til en 12 åring som ble mobbet på skolen av større og sterkere gutter i klassen som allerede hadde kommet i puberteten. Sett at skolen tok tak i den verste mobberen, men at det var for mange mobbere til å forhindre at guttungen din hadde det ok. Sett at ungen din fikk periodevis juling etter skoletid, at han ble lagt i bakken av medelever, som tisset på ham.

Så kommer en av karatetrenere hans med et forslag om at han skal kjøre fingeren alt han kan inn i øyet på den mobberen som begynner å dytte ham neste gang, for å gjøre ham blind.

Hvem bør straffes, dersom mobbeofferet klarer å stikke ut øyet på en mobber, som ikke engang trenger å være hovedmobberen?

Kan han ikke bare si at det var et uhell, han kan da ikke noe for hvor fingrene hans havner mens han blir banket opp .

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg, men jeg kan av en eller annen grunn ikke se for meg at noen karatetrener ville sagt noe slikt. Jeg trente kampsport selv i min ungdom, og det jeg husker av gode råd og formaninger fra sensei om virkelighetens problemer og vold, var at det alltid var en god ide å unngå å sloss, også dersom det innebar å stikke av. Deretter lærte vi veldig mye om konsekvensene av å anvende de tingene vi lærte, som inkluderte allehånde mer eller mindre alvorlige skader, opp til og inkludert, motstanderens død.

Du er for hypotetisk for ditt eget beste, Kalle. Kanskje du kan begynne å kalle deg for den hypotetiske mannen? Eller "Hypoman".

Skrevet

Tror du ikke at en karatetrener ville ha noen andre og mer konstruktive forslag til hvordan man kan takle et fysisk angrep?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...