Gå til innhold

Ubehagelige restaurantbesøk?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleputt
Skrevet

Gårsdagen var jeg og kjæresten på pizzarestaurant og bestilte en porsjonspizza hver. For å prøve noe vi aldri hadde prøvd før, bestilte vi hvitløksbrød før maten. Når kelneren kom med maten, satte han opp store øyne og mumlet forferdet; "skal dere virkelig spise ALT det???" Det kan trygt sies at middagen ble inntatt med dårlig samvittighet, i alle fall fra min side. Føler at kommentaren til kelneren har lagt seg på sidebeina :o

Noen her som har hatt noen ubehagelige restaurantbesøk de har lyst til å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoho:

Syns det var mosomt jeg ..

Å hadde ikke tatt det ille opp...

Gjest Lilleputt
Skrevet

Tenkte bare *how rude* når kelneren kom med den kommentaren..

Men kan være jeg overreagerer :roll:

Skrevet

Jeg ville sendt en klage jeg...

Hva mnan spiser og ikke spiser er en privatsak og det er fullstendig uakseptabelt at en servitør kommenterer noe sånt!!!!!

Yrkesetikk handler det om. Diskresjon osv...

Skrevet

Jeg synes vel den kommentaren var litt drøy, men...

Ubehagelige restaurantopplevelser har jeg hatt i fleng, men som regel skyldes det kvaliteten på maten, eller mangel på sådan.

Sjelden kelneren er direkte ubehagelig, og er han/hun det blir det jo ikke noe tips? :sjarmor:

Eller jo - tre femtiøringer...

dorian

Gjest Lilleputt
Skrevet

Ja, denne kelneren ble det ikke tips på.

Gikk rett og slett og fikk veksla 200 lappen med kelneren så han fikk akkurat det han skulle og ikke engang tre femtiøringer mer :lol: Det fortjente han!!

Skrevet

Jeg kunne nok ha funnet på å sagt noe

lignende selv jeg..

Da litt humoristisk da..

Men selvsagt sett an gjestene først ...

Sikker på at han ikke spøkte med dere da ?

:roll:

Skrevet

Jeg var for noen år siden på en restaurant i Stockholm. Jeg og mitt følge var veldig sultne, så når maten kom gikk den fort ned.

Når servitøren passerte bordet og så at tallerknene var tomme, bråstoppet han og sa med en forskrekket mine: "Ojdå, har ni redan ätit upp? ...det var det värsta jag har sett..."

Skrevet
Jeg var for noen år siden på en restaurant i Stockholm. Jeg og mitt følge var veldig sultne, så når maten kom gikk den fort ned.

Når servitøren passerte bordet og så at tallerknene var tomme, bråstoppet han og sa med en forskrekket mine: "Ojdå, har ni redan ätit upp? ...det var det värsta jag har sett..."

noen hadde sikkert tatt det ille opp og, helt utrolig :ler:

Var på peppes for en stund siden med en date, en ung hyggelig servitør der.

Da vi fikk regningen hadde han skrevet på for hånd øverst "ha en koselig kveld", og smiletegn. Syns det var så søtt :D

men ubehagelige..? hmmm.. nei..

eller, gjelder vel med plagsomme tyrkere(da vi var i tyrkia altså) som ikke kunne la deg spise i fred engang. Liker IKKE at servitører skal mase når jeg spiser,annet enn å spørre om de smakte.

Vært stort sett fornøyd her hjemme. Kommentarene kommer nok som regel når vi ikke hører det :wink:

Gjest Primula
Skrevet

Da jeg og kjæresten min var på en restaurant i Hellas bestilte vi tzatziki til forett og posjonspizza til hovedrett. Vi rakk ikke å spise opp foretten før pizzaen kom, så vi småspiste litt på den underveis. Kjæresten min hadde spist opp og jeg satt med det siste pizzastykket i hånden, da servitøren som forresten var svensk, kom og ryddet vekk tallerkenene. Så der satt jeg med et stort pizzastykket og hade ikke et fat å legge det ned på en gang. Servitøren ryddet også bort tzatzikien som var halvspist. Det syns jeg virkelig var uhøflig. Ble ikke noe tips der nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...