Gjest hun som lurer Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Hei. for nå to år siden haddde jeg sex med en tyrker i tyrkia. Vi brukte kondom men mye knoting og jeg føler meg alikevell ikke helt trygg.. Noen som vet hvordan det er med hiv der nede? Tenker mye på det, og har funnet meg en jeg vil dele livet sammen med, og utrolig kjedelig visst det skulle vise seg at jeg har hiv. Har bestillt legetime, og har fortalt samboeren min om bekymringene mine. Finner ikke noen statistikk over hiv positive i tyrkia så jeg lurte på om det var noen her som visste noe.
Poppzy Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 (endret) ... Endret 4. desember 2009 av Poppzy
Gjest gjestedama Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Det er nok ganske utbredt med HIV der nede ja. Det er mange russiske prostituerte der, og de er smittespredere de luxe. Tyrkerne er ikke glade i å bruke kondom, og de vil helst være uten. Når de da i tillegg til at de går til prostituerte (om vinteren), og gjerne er sammen med dem uten kondom, og siden ligger med turistjenter, så sier det seg selv at muligheten for å bli smittet er til stede. Tyrkere har skremmende liten kunnskap om kjønnssykdommer. Noen tror at det er nok å vaske seg godt etter samleie uten kondom. Og noen tror man kan se det på personen om vedkommende er smittet, og så lenge vedkommende ser frisk ut, så er hun nok frisk. Noen tror til og med at så lenge man tar vitaminer, så har man så sterkt immunforsvar at det hindrer smitte. Jeg tror ikke du er smittet hvis dere brukte kondom, og det ikke sprakk. Sjansen for å bli smittet i din situasjon er liten!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Det er nok ganske utbredt med HIV der nede ja. Det er mange russiske prostituerte der, og de er smittespredere de luxe. Tyrkerne er ikke glade i å bruke kondom, og de vil helst være uten. Når de da i tillegg til at de går til prostituerte (om vinteren), og gjerne er sammen med dem uten kondom, og siden ligger med turistjenter, så sier det seg selv at muligheten for å bli smittet er til stede. Tyrkere har skremmende liten kunnskap om kjønnssykdommer. Noen tror at det er nok å vaske seg godt etter samleie uten kondom. Og noen tror man kan se det på personen om vedkommende er smittet, og så lenge vedkommende ser frisk ut, så er hun nok frisk. Noen tror til og med at så lenge man tar vitaminer, så har man så sterkt immunforsvar at det hindrer smitte. Jeg tror ikke du er smittet hvis dere brukte kondom, og det ikke sprakk. Sjansen for å bli smittet i din situasjon er liten! har hørt at sjangsen for å bli smittet av hiv er liten, fordi det er en vanskelig sykdom å bli smittet av.
Tante Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Det beste du kan gjøre er jo å teste deg. Da er du ihvertfall sikker. Vet ikke så mye om HIV, men ville da tro at du hadde merket noe nå om det er to år siden du kan ha fått det (?). Mulig jeg tar feil. Synes ihvertfall du gjør det rette i å være ærlig med partneren din og oppsøke lege, men tror ikke du har så mye å bekymre deg for. Som de andre sier, så skal det faktisk litt til, ihvertfall når man bruker kondom.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Som i andre land er det hivsmittede også i Tyrkia. Det er ikke mer utbredt der enn her. Dessverre er det russiske og andre prostituerte der og de lever stort sett av turister. Det er ikke mange "vanlige" tyrkiske arbeidere som bruker deres tilbud. For det første er ikke russiske jenter velkomne og ikke har de råd til å bruke dem. Det er nok av vanlige europeiske jenter som de får gratis av. Har bodd og jobbet der som lærer i tre år og sett nok av det. Hvis du har vært bekymret for hiv, så er det rart du ikke testet deg da du kom hjem den gangen. Bra du gjør det nå, men sjansen for at du er smittet er veldig liten.
Gjest gjestedama Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Som i andre land er det hivsmittede også i Tyrkia. Det er ikke mer utbredt der enn her. Dessverre er det russiske og andre prostituerte der og de lever stort sett av turister. Det er ikke mange "vanlige" tyrkiske arbeidere som bruker deres tilbud. For det første er ikke russiske jenter velkomne og ikke har de råd til å bruke dem. Det er nok av vanlige europeiske jenter som de får gratis av. Har bodd og jobbet der som lærer i tre år og sett nok av det. Hvis du har vært bekymret for hiv, så er det rart du ikke testet deg da du kom hjem den gangen. Bra du gjør det nå, men sjansen for at du er smittet er veldig liten. Det er ikke min erfaring at de russiske prostituerte stort sett lever av turister. Og jeg har også bodd der ned. I nabogata var det 5 russiske prostituerte som delte leilighet, og de som plukket dem opp på gatehjørnet (etter avtale), var tyrkere. Så aldri at de dro med turister. Om sommeren, i sesongen, har tyrkerne nok med turistjentene. Men om vinteren går de gjerne til prostituerte. Det er en helt annen aksept for det å bruke prostituerte der enn her hjemme i Norge, det er mye mer vanlig. Delvis fordi de tyrkiske kvinnene ikke er særlig villige til sex før ekteskapet. Mange av dem ihvertfall.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Som i andre land er det hivsmittede også i Tyrkia. Det er ikke mer utbredt der enn her. Dessverre er det russiske og andre prostituerte der og de lever stort sett av turister. Det er ikke mange "vanlige" tyrkiske arbeidere som bruker deres tilbud. For det første er ikke russiske jenter velkomne og ikke har de råd til å bruke dem. Det er nok av vanlige europeiske jenter som de får gratis av. Har bodd og jobbet der som lærer i tre år og sett nok av det. Hvis du har vært bekymret for hiv, så er det rart du ikke testet deg da du kom hjem den gangen. Bra du gjør det nå, men sjansen for at du er smittet er veldig liten. Grunnen til at jeg ikke gjorde det da er for å være helt ærlig fordi jeg var feig. Nå sliter jeg skikkelig psykisk med det, og det er det eneste tankene mine dreier seg om. Jeg har allerede døds dømt meg.. Glad for å høre at det er ca tilsvarende som i Norge, men alikevell så er jeg veldlig usikker. Kjente jo ikke han. og vet ikke hva hannes syn på prostituerte er. Han eide en resturant og er 20 år. jeg var selv 18 år når jeg reiste ned. Ja jeg måtte fortelle samboeren min det, hadde ikke kunne levd med å smitte han uten at han visste at jeg kanskje trodde jeg var smittet. Han tviler sterkt på det, men jeg tenker på det konstant
Sekretæren Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Tråden er ryddet for avsporinger Mrs Shorty. mod
Gjest jinte20 Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Grunnen til at jeg ikke gjorde det da er for å være helt ærlig fordi jeg var feig. Nå sliter jeg skikkelig psykisk med det, og det er det eneste tankene mine dreier seg om. Jeg har allerede døds dømt meg.. Glad for å høre at det er ca tilsvarende som i Norge, men alikevell så er jeg veldlig usikker. Kjente jo ikke han. og vet ikke hva hannes syn på prostituerte er. Han eide en resturant og er 20 år. jeg var selv 18 år når jeg reiste ned. Ja jeg måtte fortelle samboeren min det, hadde ikke kunne levd med å smitte han uten at han visste at jeg kanskje trodde jeg var smittet. Han tviler sterkt på det, men jeg tenker på det konstant
Gjest jinte20 Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 hei, har tenkt mye det samme som deg. hadde en tyrkisk kjæreste som 16 åring, hadde noen ganger ubeskyttet sex med ham. han var litt yngre enn meg og virket uerfaren, så tviler på at han ahr hatt mange før meg. han sa han bare hadde ligget med ei jente før, mulig han bløffet. uansett, leste på wikipedia at tyrkia er nærmest hivfritt. men vet ikke sikkert da, sjøl om det står der. dessuten er sjangsen for å bli smittet 1:1000, selv om du har ubeskyttet sex med en hiv positiv, leste jeg på ei legeside. jeg tok en test ca 4-5 uker etter ferien min der og den var negativ, men jeg også begynte å tvile på det nå som jeg er forlovet med en annen en. var livredd en stund men har begynt å legge seg den frykten nå.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 hei, har tenkt mye det samme som deg. hadde en tyrkisk kjæreste som 16 åring, hadde noen ganger ubeskyttet sex med ham. han var litt yngre enn meg og virket uerfaren, så tviler på at han ahr hatt mange før meg. han sa han bare hadde ligget med ei jente før, mulig han bløffet. uansett, leste på wikipedia at tyrkia er nærmest hivfritt. men vet ikke sikkert da, sjøl om det står der. dessuten er sjangsen for å bli smittet 1:1000, selv om du har ubeskyttet sex med en hiv positiv, leste jeg på ei legeside. jeg tok en test ca 4-5 uker etter ferien min der og den var negativ, men jeg også begynte å tvile på det nå som jeg er forlovet med en annen en. var livredd en stund men har begynt å legge seg den frykten nå. 4-5 uker er alt for tidlig for at en test har vært til å stole på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå