Gå til innhold

Invitasjoner

Gjest Gjest_Katrine_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Mine foreldre ( brudens foreldre) skal betale for middag og drikke under festen. Vi selv skal betale for diverse andre ting. Vi regner også med at foreldrene til min forlovede vil gi oss et bidrag, men på en vesentlig mindre skala enn det mine foreldre skal dekke. Jeg lurer i denne forbindelse på om det vil være å tråkke noen på tærne å bruke det jeg tenke på som en formell og tradisjonell formulering om at mine foreldre inviterer til vår bryllup? Hvordan er det vanlig å formulere seg?

på forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Takk for linken. Jeg ser at du på noen av disse linkene har skrevet at det er dine foreldre som skal invitere til ditt bryllup. Det er altså en vanlig måte å gjøre det på i Norge? Grunnen til at jeg spør er at jeg bare har vært i amerikanske bryllup. Der er det veldig vanlig, mens min forlover syntes det høres uvanlig ut, men heller ikke han har noe relevant erfaring. Skal din forlovers foreldre betale noe? Syntes de det er støtende at ikke deres navn er der når også de betaler? Vil som sagt ikke at noen skal bli skuffet eller støt av våre valg.

Skrevet

Jeg vil nok ikke si at det er det vanligste - det jeg har sett på forumet her er nok helst at brudeparet inviterer selv.

Min forlovedes foreldre kommer nok til å bidra, men de har ikke bekreftet beløp. Vi betaler også en god del selv. Nå er det også sånn at hans foreldre kommer langveisfra til bryllupet, mens mine foreldre i stor grad er med å arrangere bryllupet, ordner med overnatting for de som kommer langveisfra, osv. Så rent praktisk er de nok mer vertskap enn hans foreldre, det har altså ikke bare med penger å gjøre.

Jeg tror det er greiest å høre med begge foreldrepar om hva de synes. Mine foreldre hadde et ønske om å invitere, og vi hadde ikke noe imot det. Det jeg har slått opp og sett på ulike forumer fra forskjellige kulturer (vi har lett blanding hos oss, jeg er norsk, han er nederlandsk, og vi bor i England) er at det tradisjonelt sett er brudens foreldre som inviterer, men at mange har begynt å gå bort fra dette, enten ved at brudeparet med begge foreldrepar inviterer, eller at bare brudeparet inviterer.

Skrevet

Vi inviterte selv til bryllup, men der hvor venner har giftet seg og foreldrene har invitert har begge foreldreparene stått på invitasjonen. Tror jeg hadde reagert om bare det ene foreldreparet stod der.

Skrevet

Vi skal invitere sammen med mine foreldre, fordi vi deler regninga

Skrevet

For meg er det naturlig at de som betaler også er de som inviterer. Når det er sagt så er det naturlig for meg at brudeparet betaler selv, det er jo svært få som gifter seg i ung alder i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...