Gå til innhold

Krans på døra

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dere som pleier å henge opp én eller annen form for krans på ytterdøra, når gjør dere det? I adventstida, eller rett før julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som pleier å henge opp én eller annen form for krans på ytterdøra, når gjør dere det? I adventstida, eller rett før julaften?

jeg gjør det på 1.advent. aner ikke hva de andre gjør, men bare rett før jul er jo en litt for kort periode for den fine kransen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Jwg gjorde det igår, men det var hovedsaklig for at den ble kjøpt inn da. Vil nok i fremtiden henge den opp 1. advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør ikke det, men mamma gjorde det i min oppvekst, og hun sa at det betydde at huset var ferdig til jul. Dermed kom ikke den opp før lille julaftens kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dørkrans er så utrolig fint. Henger derfor opp 1. desember sammen med adventslys. Skulle gjerne hatt dørkrans året rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All julepynt, julegardiner, duker, adventkrans og adventsstjerne kommer opp første søndag i advent, unntatt juletreet (julegreina) som tas inn og pyntes lillejulaften.

Jeg syns dørkrans er så utrolig fint. Henger derfor opp 1. desember sammen med adventslys. Skulle gjerne hatt dørkrans året rundt...
Hvorfor ikke? De er lette å lage, og behøver ikke være så fryktelig "julete"? Julikrans, liksom? Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt det, men er vokst opp med at huset pyntes til jul lille julaften, så det ville nok blitt da i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All julepynt, julegardiner, duker, adventkrans og adventsstjerne kommer opp første søndag i advent, unntatt juletreet (julegreina) som tas inn og pyntes lillejulaften.

Hvorfor ikke? De er lette å lage, og behøver ikke være så fryktelig "julete"? Julikrans, liksom?

Hm, ja kanskje jeg skal ha en fin men u-julete krans på døra året rundt? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...