Gå til innhold

Hvordan deler dere på henting/bringing

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente28_*
Skrevet

Lurer på hvordan dere som er to om ansvaret fordeler dette med å hente og bringe til og fra barnehagen.

Og hvilke arbeidstider har dere?

Har dere fast opplegg, sånn at den ene bringer alltid mens den andre henter? Gjør den ene begge deler? Annehver uke?

Og dere som kjører bil, har dere to bilseter eller ordner dere dette på en annen måte??

Skriv gjerne hvorfor dere ordner det som dere gjør, hva som er positivt og negativt med deres ordning. :)

Vi er nybakte foreldre som snart skal ha barnet i barnehage, og har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre dette enda.

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stort sett delt hentinegn og leveringen mellom oss og det har stort sett vært fast hvem som leverer og hvem som henter. Men det tilpasses også hvordan arbeidsdagene våre er (sene møter osv.). Akkurat nå har jeg leveringen siden trafikken hjem på ettermiddagen er uberegnelig. Da slipper jeg å bli stresset med å rekke barnehagen.

Vi jobber begge prosjektbasert og styrer derfor dagene våre mye selv. Heldigvis har vi ikke hatt like mye å gjøre samtidig, slik at vi har fått kabalen til å gå opp. Vi blir bare enige for hver dag om hvem som henter og leverer utifra hvordan det passer for oss den dagen. Det fungerer helt fint for oss.

Vi har to biler med eget barnesete i hver bil.

Skrevet

Da gutten begynte i barnehagen leverte den ene og den andre hentet, motsatt neste dag. Da ble det kortere dager for gutten. Vi har begge fleksitid. Jeg jobbet et annet sted da, og begge to tok tog, barnehagen ligger ikke langt unna toget og hjemme. Nå jobber vi rett ved siden av hverandre, og vi kjører sammen på vinteren. Da både henter og leverer begge to, dersom vi skal på noe eller må begynne tidlig/slutte sent avtaler vi at den andre henter/leverer den dagen. På vår, sommer og høst sykler vi så ofte som mulig, da har vi sykkelsetet stående i barnehagen. (Blir vel verre når det blir to, kanskje vi parkerer sykkelvogna utenfor?)

Skrevet

Mannen har fleksitid, mens jeg jobber fast 08-16. Vi har dermed gjort det sånn at jeg leverer i barnehagen, mens mannen henter - han jobber da 07-15 stort sett. Når vi gjør det sånn får gutten litt kortere dager i barnehagen, noe vi ser på som positivt. De dagene han er på reise eller jobber lenger henter jeg.

Vi har to biler, og har da kjøpt et sete til hver bil.

Ordningen fungerer kjempefint - eneste som er er at jeg synes det er "hyggeligere" å skulle hente, og derfor er litt misunnelig på at han får den hver gang - i tillegg får man mer informasjon når man henter som min mann ikke alltid er like flink til å gjenfortelle hjemme ;) Men det er jo ikke negativt, bare detaljer som gjør at jeg gjerne skulle jobbet slik at jeg fikk hentet i stedet for levert!

Skrevet

jeg leverer alltid pga av arbeidstid. Bytter på hvem som henter

Skrevet

Jeg leverer alltid, og henter alltid .... Stort sett, dette på grunn av at mannen aldri er ferdig på jobb før etter meg, og begynner tidligere om morran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...