Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til min manns mormor og morfar denne julen, og gleder oss til det. Jeg har aldri vært der før, og har bare møtt den delen av familien noen få ganger ettersom de bor i en helt annen kant av landet.

Men, siden vi skal dit, synes vi nesten vi må ha en liten gave til hver av dem. Vi har ikke så mye penger, men tenkte rundt en 100-lapp til hver av dem. Til mormoren hans, som er glad i å lage mat, har vi kjøpt en telys-varmeplate som holder maten var på bordet. Men hva i all verden skal vi gi til morfaren hans? Han har liksom ingen spesielle interesser eller noe, ifølge min svigermor.

Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe fra Vinmonopolet? Det finnes jo halvflasker av akevitt o.l.

Gjest Spinell
Skrevet

Med fare for å være veldig kjedelig: hva med sokker, votter, skjerf eller lue? Det er i alle fall nyttige ting, og en kan finne dem rimelig på Dressmann.

Eller kanskje han trenger brodder til skoene sine? (Noen eldre kan bli fornærmet over dette, men da pleier jeg å si at jeg er under halparten så gammel som dem, men bruker brodder likevel :) Det er vondt å falle!)

Min bestefar fikk 5-års-værdagbok et år, der han kunne skrive opp været + litt til hver dag, og etterhvert sammenlikne med året før osv. Det var stor suksess!

Skrevet

Vi kjøpte kalender med gamle bilder/tegninger fra byen han er vokst opp i, det var stoor suksess. Kanskje det kan være en ide?

Skrevet
Med fare for å være veldig kjedelig: hva med sokker, votter, skjerf eller lue? Det er i alle fall nyttige ting, og en kan finne dem rimelig på Dressmann.

Ikke kjøp noe møkk fra Dressmann.

Kjøp da heller et par tynne ullsokker et annet sted.

Skrevet

Takk for tips, alle sammen. Kanskje jeg skal kjøpe et par ullsokker? Det er jo noe alle har bruk for.

Og forresten, litt enklere kanskje... Noen som har tips til hva jeg kan gi min 9-årige lillebror? Han liker spill, men jeg har en grense på maks 2-300. Han leker ikke lenger, og klær er vel kjedelig?

Skrevet
Og forresten, litt enklere kanskje... Noen som har tips til hva jeg kan gi min 9-årige lillebror? Han liker spill, men jeg har en grense på maks 2-300. Han leker ikke lenger, og klær er vel kjedelig?

Vil bare tips om at ARK bokhandlere har 50% på spill nå (i hvert fall den på Strømmen storsenter). Det gjelder godt på spill som koster en del.

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

kjekk ut www.hookedonyoudesigns.com

De selger flotte håndveske kroker. De holde håndveske sikker, nær og ren. Det er en smart ide.

Det er en fantastike julegave til mannens morfar men også til enhver kvinne.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

De selger flotte håndveske kroker. De holde håndveske sikker, nær og ren. Det er en smart ide.

For svigerbestefar bruker veske, og om han gjør det synest han sikkert den er praktisk å henge den fra kjøkkenbordet? :lure:

Ullsokker er lurt om ikke hans kone fremdeles klarer å strikke slikt. Hva med en julecd? Eller noe spiselig - fra konfekt til litt kjøttmat.

Skrevet (endret)

Hvordan i HULESTE skulle dette passe til en gammel morfar? Måtte humre litt nå! :fnise:

Endret av Darkannie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...