Gjest MrsL Skrevet 24. august 2003 #1 Skrevet 24. august 2003 Jeg har lyst på hvite liljer i lange, slanke vaser på bordet, mens min svigermor gjerne vil lage dekorasjoner. Også har noen sagt at man ikke skal ha lange blomster på bordet for da ser ikke gjestene hverandre over bordet. Hva mener dere? Jeg skal i tillegg ha hvite kubbelys som skal stå på glassplater. Har dere tips til annen pynt på bordet som kunne passe til dette? Noe litt mer uorginalt en eføyranker og dill-dall
Gjest MrsL Skrevet 24. august 2003 #2 Skrevet 24. august 2003 også mente jeg noe mer ORIGINALT!!!! ............... :oops:
cappocino Skrevet 24. august 2003 #3 Skrevet 24. august 2003 Jeg kjøpte tråder med glassperler på som jeg tenkte å ha rundt lysene og kanksje blomstene... Syns lange liljer i høye vaser er kjempefint, eneste som er dumt er at du må ha såpass høye vaser at gjestene kan se hverandre, men da ser de ikke blomstene :o Har gått bort i fra det nå....
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #4 Skrevet 24. august 2003 Var i et bryllup ved sjøen. De hadde ikke blomster, men blanke vaser fylt med vann og pene runde stener, og flytelys på toppen. Nydelig!
9na Skrevet 24. august 2003 #5 Skrevet 24. august 2003 Har akkurat det samme problemet som deg. Jeg har tenkt på å ha Callaliljer i smale vaser på bordet, men er usikker av samme grunn som deg. Men selv om de er høye, er de jo veldig smale, så kanskje det ikke gjør så mye? De sperrer kanskje ikke all utsikt til andre siden av bordet? Det er jo veldig fint da... Om jeg ikke skal ha det på bordet, skal jeg definitivt ha det et annet sted i lokalet, i vinduene for eksempel! :D
14062003 Skrevet 24. august 2003 #6 Skrevet 24. august 2003 Jeg kan ikke hjelpe deg med akkurat det du spør etter, men jeg gir deg bilde av vårt bord. http://www.zeromindset.com/merete/photos/2...lder%20061.html
snusmumerikken Skrevet 24. august 2003 #7 Skrevet 24. august 2003 ... mens min svigermor gjerne vil lage dekorasjoner. Hvem er det som skal gifte seg? Du eller svigermor? Synes det er flere og flere her som lar svigermor få sette premissene for bryllupet. Tør å si i fra, jenter! Ellers synes jeg det du har tenkt høres rålekkert ut. Jeg ville gått for det , enkelt og stilig. Sikkert ikke så dyrt heller...
Gjest MrsL Skrevet 24. august 2003 #8 Skrevet 24. august 2003 Ja, jeg vil gjerne ha det enkelt å stilfullt og synes det kan bli det med liljer. Glassperler høres kjempefint ut Svigermor har ikke en eneste finger med i bryllupet annet enn at hun skal bestille noen kaker. Jeg synes det er en fin gest fra vår side at hun får lov å komme med ideer til sin egen sønns bryllup. Kunne ikke fått bedre svigermor Jeg klarer i allefall ikke å finne noen finere blomster enn liljer. Det er liksom slik at har du funnet noe du liker så klarer du ikke å finne noe du synes er bedre. Har tenkt litt på å strø små, fargede stener rundt på bordet for å bryte med alt det hvite. Det tror jeg ville blitt fint. Tar i mot flere ideer jeg
Gjest Tex Skrevet 24. august 2003 #9 Skrevet 24. august 2003 Bare pass på at ikke det tar fyr i sangheftene fra lysene, det gjorde det nemlig sist jeg var på den type tilstelning...
Gjest MrsL Skrevet 24. august 2003 #10 Skrevet 24. august 2003 Ja tror det blir varmt nok i juni uten at vi skal behøve å fyre opp bål på bordet
Gjest Tex Skrevet 24. august 2003 #11 Skrevet 24. august 2003 Ja, la oss håpe det..... Forøvrig fikk fetteren min seg en dusj, da.......
Montezuma Skrevet 24. august 2003 #12 Skrevet 24. august 2003 Hvis du har slanke vaser og ikke setter dem rett foran gjestene (heller mellom kuvertene midt på bordet) , så burde vel det går bra?
Mrs. B Skrevet 25. august 2003 #13 Skrevet 25. august 2003 Det finnes også mini-callaer! De kan du jo bruke uten at de blir i veien for noen! Jeg hadde vanlig store calla i min brudebukett, mens i knapphullsblomstene hadde vi minicalla. Spør i blomsterbutikken.
Lisemor Skrevet 25. august 2003 #14 Skrevet 25. august 2003 Callaer kan legges på bordet uten vann-legges med litt strå og perler-kjempelekkert. Martalilje må man ha en vannbeholder på som en han dekke med eføy eller tilandsiamose,Strå her og. Kjempe-enkelt-lekkert. :D
Gjest MrsL Skrevet 26. august 2003 #15 Skrevet 26. august 2003 Tusen takk for alle svar Det med callaliljer var en kjempeise og det å ha dem liggende på bordet likte jeg også. Vi får se hva det blir, men det var godt å få luftet det her slik at jeg fant ut at det ike bare var jeg som likte liljer
Scorpina Skrevet 27. august 2003 #16 Skrevet 27. august 2003 Hehe...jeg vet hva roser, nelliker, orkideer og vanlige liljer er...men calla liljer hadde jeg IKKE hørt om, så da måtte nysgjerrige meg søke på nettet og fant så klart ; http://www.elegint.com/SilkFlowers/Photos/...CallaLilly.html og fikk her også litt ideer og inspirasjoner. Mmm....liljer, perler og sånt?! Lekkert!! Men dere...SJEKK den prisen da - iiiiiiiiiihhaa...175 dollar PLUSS shipping for den oppsatsen (Calla Lilly 1 - siden forut) !!! Iiiiiik!! Næh....takke meg til nelliker jeg
Gjest MrsL Skrevet 27. august 2003 #17 Skrevet 27. august 2003 hmpfh..........det var dyrt ja :-? Men det blir nok litt billigere å kjøpe dem her og dekorere selv, tenker jeg. Kan da ikke være så vanskelig å lage bordpynten selv...........
smile Skrevet 27. august 2003 #18 Skrevet 27. august 2003 hm...tror jeg skiller meg litt ut her men jeg synes absolutt ikke du bør ha høye vaser med cala. Cala er kjempeflott og legg de heller på bordet som det ble tipset om. Du kan jo ha noe grønt i rundt og strø evt. roseblader i samme farge som bukketten din rundt på bordet. Oppsatser og blomster på bord skal være max 20-25cm!!!!-dette for at gjestene skal se og jeg tror det blir mer "harmoni" på bordet.
Gjest MrsL Skrevet 27. august 2003 #19 Skrevet 27. august 2003 Ja, jeh har tenkt mere og mere på det, og tror jeg går bort fra høye vaser på bordet. Det må å legge dem på bordet høres kjempeflott ut, og det var ingen dum ide å strø roseblader i samme farge som i brudebuketten Det blir fint det
Gjest MrsL Skrevet 27. august 2003 #20 Skrevet 27. august 2003 Ja, jeh har tenkt mere og mere på det, og tror jeg går bort fra høye vaser på bordet. Det må å legge dem på bordet høres kjempeflott ut, og det var ingen dum ide å strø roseblader i samme farge som i brudebuketten Det blir fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå