Gå til innhold

Å reise til syden med baby

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen
Skrevet

Jeg vurderer å dra til syden med min sønn når han er 8-9 mnd gammel, men lurer på hvordan man reiser med en baby sånn praktisk?

På flybussen- kan man da f.eks bruke babybjørn? Er det vanlig at man ikke tar taxi i syden når man reiser med baby, for hvordan skal man reise forsvalig uten å drasse med seg bilsete overalt?

Bør jeg da bestille et hotell som er i nærheten av sentrum, strand etc. slik at alt er innen gangavstand?

Noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kosejenta_*
Skrevet

Vi reiste når yngstemann var 2mnd, og hadde ham på fanget på flyet, anbefales ikke....book heller et eget sete så du har litt plass.... Koster ikke så mye ekstra.

Ellers lå han i baggen i vogna. Vi valgte å bo i nærheten av strand og sentrum nettopp for å slippe å styre med taxi og bilsete.

På flybussen lå ham i fanget mitt og i baggen(men det var fordi vi var heldige å ha god plass til baggen den ene veien) Bussturen var ikke så lang.

Skrevet

har man ikke med bilsete så booker man et hotell som er i nærheten av alt.

Bestiller du flysete tidlig, kan du be om ekstra beinplass.. der er det ofte plass til sånn seng på veggen.

Skrevet (endret)

Jeg hadde med babysetet til gutten min da vi reiste for et par år siden. De var virkelig verdt det, følte det mye tryggere å ta taxi og leiebil. På buss vet jeg ikke, babybjørn er kanskje bedre en ingenting...

Vi bodde på strandhotell, pluss et par overnattinger i storby, så vi kjørte kun taxi til og fra flyplasser, ellers trillet vi med trille eller brukte bæresele. Det var ikke noe styr å ha med bilsetet, de er jo veldig kompakte til baby.

Endret av Caramba
Skrevet

Søsken hadde ikke med bilsete. Bodde i gangavstand til alt, men taxi og flybuss var nok ikke forskriftsmessig sikret. De tok nok rett og slett sjansen på at risikoen ved 2 enkle turer hadde så liten sjansen for ulykke at det var akseptabelt. Men slår den lille risikoen til, er det jo katastrofe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...