Gå til innhold

Vinterstøvler som ikke sklir på isen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hei!

Jeg er hjemme med baby og skal begynne å gå turer på snø og glattisen. Har tenkt å kjøpe meg noen vinterstøvler som jeg kan gå trygt med og som også ser litt ålrighte ut, men hva skal jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av vanlige sko så hjelper det med skikkelige gummisåler med mønster. Harde plastsåler blir superglatte samme hvor grovt mønsteret under er.

Skrevet (endret)

Jeg har noen skikkelig varme vinterstøvletter med innebygde brodder. De er på en måte innfelt i sålen, og ved behov snur jeg dem med piggene ut. Helt geniale. Tror merket heter Softwalk. Jeg har i hvert fall kjøpt dem på Eurosko.

Edit: Piggene dekker hele sålen, fra hæl til tå. :)

Endret av Virvel
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg anbefaler spiralbrodder. Mamma kjøpte slike etter et håndleddsbrudd på glatta i fjor, og hun er kjempe fornøyd. Vurderer å kjøpe slike selv også. :)

Skrevet

Det finnes noen svarte såler med ru overflate som man kan klistre under skoen og som nesten ikke synes. Selges i enkelte skoforretninger og koster kanskje bare en femtilapp.

Skrevet

Jeg har noen fra ecco som jeg er kjempefornøyd med. De ligner litt på lave fjellstøvler. Men er veldig lette og myke. Blir aldri våte eller kalde. Funker også bra når det er glatt. Beste støvlene jeg noen gang har hatt :)

Gjest Gjest_Ine_*
Skrevet

Jeg bruker Hunter-støvler med fleecesokk inni - genialt på slaps og snø :)

Skrevet (endret)
Ellers har du icebug: http://www.xxl.no/sko/dame/vintersko/corti...ip-dame-1058310

har icebug selv, i joggesko varianten, så jeg kan (dessverre) ikke lenger bruke snø og is som unnskyldning for å droppe joggeturene...

Det så veldig interessant ut, dvs. joggeskovarianten. Funker den bra? Og er de store eller små (eller normale :Hehe:) i størrelsene?

Jeg har nemlig også vogn å håndtere, samt en vilter hund, og bor bratt til. Brodder er vel og bra, men de mister pigger stadig vekk, og "ekte" piggsko hadde vært bedre. :)

Jeg synes for øvrig ikke at Sorel Caribou duger når det er skikkelig glatt. De blir til gedigne flytebrygger, og man seiler avgårde. Nei, de skoene er skapt for tørr løssnø.

Endret av Honesty
Skrevet

Hvordan er Icebugs joggesko på bar asfalt? Er ofte flekkvis bart og is/snø. Blir de glatte da og bråker de mye?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg har nemlig også vogn å håndtere, samt en vilter hund, og bor bratt til. Brodder er vel og bra, men de mister pigger stadig vekk, og "ekte" piggsko hadde vært bedre. :)

Disse broddene er piggfrie. I tillegg så dekker de hele sålen, og ikke bare tærne.:)

Skrevet

Jeg er en liten 38 (37 og 2/3 er ideelt, men få sko som ha den størrelsen). Jeg har 38 i icebug, og det går helt fint med en tynn såle i dem. de er gode på foten, og er faktisk gode å jogge med på grus også. kan blir litt glatte på stein ( stein mot stål) og bråker på asfalt.

Gjest luremegpå
Skrevet

Hei!

Jeg var faktisk på Økonomisko i dag, for jeg er livredd for å tryne på glatten selv! Men de selger noen geniale "puter" somman bare tar på under skoen, slik at man ikke skal skli;) De koster 45 kr for to stk, men det er det verdt!

Jeg tryna ned 12 trappetrinn på isen for noen år siden, så jeg er livredd. Hvis ikke har de noen grimme, sorry meg sherox ofså på økonomisko sånn i nøden;)

Håper du finner!!

Gjest Sandbekken
Skrevet
Hei!

Jeg var faktisk på Økonomisko i dag, for jeg er livredd for å tryne på glatten selv! Men de selger noen geniale "puter" somman bare tar på under skoen, slik at man ikke skal skli;) De koster 45 kr for to stk, men det er det verdt!

Jeg tryna ned 12 trappetrinn på isen for noen år siden, så jeg er livredd. Hvis ikke har de noen grimme, sorry meg sherox ofså på økonomisko sånn i nøden;)

Håper du finner!!

genialt genialt geniaaalt! takk for tips! (selv om det ikke var til meg :P)

foresten..vises de putene veldig godt eller

Gjest luremegpå
Skrevet
genialt genialt geniaaalt! takk for tips! (selv om det ikke var til meg :P)

foresten..vises de putene veldig godt eller

Hellu;)

Nei, de er svarte, og viser ikke godt;)

De er jo under skoen, så vises ikke nesten;)

Bare hyggelig, vil jo ikke at andre skal falle, jeg har ennå tre "rompeskalker"..hehe;)

Gjest Sandbekken
Skrevet
Hellu;)

Nei, de er svarte, og viser ikke godt;)

De er jo under skoen, så vises ikke nesten;)

Bare hyggelig, vil jo ikke at andre skal falle, jeg har ennå tre "rompeskalker"..hehe;)

Supert! da skal jeg bunkre inn slike :)

hehe, godt å høre det er flere som meg :)

Jeg tryner altid når det er skikkelig glatt, en gang fikk jeg kneskåla ut av ledd til og med! Har helt panikk for is etter det :/

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen sko holder på isen, selv ikke se aller beste med

RÅ-GUMMISÅLE. Jobbet i skobutikk lenge før.

Kun brodder som hjelper. Det finnes oxo sko med brådder på. Intergrert. Som man bare kan enkelt brette tilbake om man skal inn på butikken og vakten står klar til å stoppe deg fordi du har brodder på.

Disse skoene må skylles av under etter bruk, så broddene under ikke ruster av all saltingen på veien.

Fåes i Lille Grensen Sko, og Grænsen 12 oslo

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...