Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Hei! Jeg er hjemme med baby og skal begynne å gå turer på snø og glattisen. Har tenkt å kjøpe meg noen vinterstøvler som jeg kan gå trygt med og som også ser litt ålrighte ut, men hva skal jeg velge?
Xtra_lilje Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg har brodder som jeg kan tre utenpå alle slags sko/støvler.. litt "pensjonistaktig",men funker fantastisk!! http://kvasir.dinpris.no/?cid=31&gid=5...amp;pid=1281641 Edit:la til link Endret 4. desember 2009 av Xtra_lilje
Xtra_lilje Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Ellers har du icebug: http://www.xxl.no/sko/dame/vintersko/corti...ip-dame-1058310 har icebug selv, i joggesko varianten, så jeg kan (dessverre) ikke lenger bruke snø og is som unnskyldning for å droppe joggeturene...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Av vanlige sko så hjelper det med skikkelige gummisåler med mønster. Harde plastsåler blir superglatte samme hvor grovt mønsteret under er.
Virvel Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg har noen skikkelig varme vinterstøvletter med innebygde brodder. De er på en måte innfelt i sålen, og ved behov snur jeg dem med piggene ut. Helt geniale. Tror merket heter Softwalk. Jeg har i hvert fall kjøpt dem på Eurosko. Edit: Piggene dekker hele sålen, fra hæl til tå. Endret 6. desember 2009 av Virvel
Gjest SmallTalk Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg anbefaler spiralbrodder. Mamma kjøpte slike etter et håndleddsbrudd på glatta i fjor, og hun er kjempe fornøyd. Vurderer å kjøpe slike selv også.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Sorel Caribou! Sålen er veldig myk og sitter godt på glatt underlag. http://img341.imageshack.us/img341/1186/1202b.jpg img-tags er fjernet Mrs Shorty, mod Endret 4. desember 2009 av Mrs Shorty
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Det finnes noen svarte såler med ru overflate som man kan klistre under skoen og som nesten ikke synes. Selges i enkelte skoforretninger og koster kanskje bare en femtilapp.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har noen fra ecco som jeg er kjempefornøyd med. De ligner litt på lave fjellstøvler. Men er veldig lette og myke. Blir aldri våte eller kalde. Funker også bra når det er glatt. Beste støvlene jeg noen gang har hatt
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 4. desember 2009 #10 Skrevet 4. desember 2009 Jeg bruker Hunter-støvler med fleecesokk inni - genialt på slaps og snø
Honesty Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Ellers har du icebug: http://www.xxl.no/sko/dame/vintersko/corti...ip-dame-1058310 har icebug selv, i joggesko varianten, så jeg kan (dessverre) ikke lenger bruke snø og is som unnskyldning for å droppe joggeturene... Det så veldig interessant ut, dvs. joggeskovarianten. Funker den bra? Og er de store eller små (eller normale ) i størrelsene? Jeg har nemlig også vogn å håndtere, samt en vilter hund, og bor bratt til. Brodder er vel og bra, men de mister pigger stadig vekk, og "ekte" piggsko hadde vært bedre. Jeg synes for øvrig ikke at Sorel Caribou duger når det er skikkelig glatt. De blir til gedigne flytebrygger, og man seiler avgårde. Nei, de skoene er skapt for tørr løssnø. Endret 5. desember 2009 av Honesty
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Hvordan er Icebugs joggesko på bar asfalt? Er ofte flekkvis bart og is/snø. Blir de glatte da og bråker de mye?
Gjest SmallTalk Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har nemlig også vogn å håndtere, samt en vilter hund, og bor bratt til. Brodder er vel og bra, men de mister pigger stadig vekk, og "ekte" piggsko hadde vært bedre. Disse broddene er piggfrie. I tillegg så dekker de hele sålen, og ikke bare tærne.
lovenemo Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 Ellers har du icebug: http://www.xxl.no/sko/dame/vintersko/corti...ip-dame-1058310 har icebug selv, i joggesko varianten, så jeg kan (dessverre) ikke lenger bruke snø og is som unnskyldning for å droppe joggeturene... Hvordan er icebug i str.?
Xtra_lilje Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er en liten 38 (37 og 2/3 er ideelt, men få sko som ha den størrelsen). Jeg har 38 i icebug, og det går helt fint med en tynn såle i dem. de er gode på foten, og er faktisk gode å jogge med på grus også. kan blir litt glatte på stein ( stein mot stål) og bråker på asfalt.
Gjest luremegpå Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Hei! Jeg var faktisk på Økonomisko i dag, for jeg er livredd for å tryne på glatten selv! Men de selger noen geniale "puter" somman bare tar på under skoen, slik at man ikke skal skli;) De koster 45 kr for to stk, men det er det verdt! Jeg tryna ned 12 trappetrinn på isen for noen år siden, så jeg er livredd. Hvis ikke har de noen grimme, sorry meg sherox ofså på økonomisko sånn i nøden;) Håper du finner!!
Gjest Sandbekken Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Hei! Jeg var faktisk på Økonomisko i dag, for jeg er livredd for å tryne på glatten selv! Men de selger noen geniale "puter" somman bare tar på under skoen, slik at man ikke skal skli;) De koster 45 kr for to stk, men det er det verdt! Jeg tryna ned 12 trappetrinn på isen for noen år siden, så jeg er livredd. Hvis ikke har de noen grimme, sorry meg sherox ofså på økonomisko sånn i nøden;) Håper du finner!! genialt genialt geniaaalt! takk for tips! (selv om det ikke var til meg ) foresten..vises de putene veldig godt eller
Gjest luremegpå Skrevet 8. desember 2009 #18 Skrevet 8. desember 2009 genialt genialt geniaaalt! takk for tips! (selv om det ikke var til meg ) foresten..vises de putene veldig godt eller Hellu;) Nei, de er svarte, og viser ikke godt;) De er jo under skoen, så vises ikke nesten;) Bare hyggelig, vil jo ikke at andre skal falle, jeg har ennå tre "rompeskalker"..hehe;)
Gjest Sandbekken Skrevet 9. desember 2009 #19 Skrevet 9. desember 2009 Hellu;) Nei, de er svarte, og viser ikke godt;) De er jo under skoen, så vises ikke nesten;) Bare hyggelig, vil jo ikke at andre skal falle, jeg har ennå tre "rompeskalker"..hehe;) Supert! da skal jeg bunkre inn slike hehe, godt å høre det er flere som meg Jeg tryner altid når det er skikkelig glatt, en gang fikk jeg kneskåla ut av ledd til og med! Har helt panikk for is etter det :/
Wonders Skrevet 21. desember 2009 #20 Skrevet 21. desember 2009 Ingen sko holder på isen, selv ikke se aller beste med RÅ-GUMMISÅLE. Jobbet i skobutikk lenge før. Kun brodder som hjelper. Det finnes oxo sko med brådder på. Intergrert. Som man bare kan enkelt brette tilbake om man skal inn på butikken og vakten står klar til å stoppe deg fordi du har brodder på. Disse skoene må skylles av under etter bruk, så broddene under ikke ruster av all saltingen på veien. Fåes i Lille Grensen Sko, og Grænsen 12 oslo 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå