Gå til innhold

hvor kan jeg kjøpe pelslue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg vil kjøpe pelsluer til familien. skal ha kaninpels, da disse er så myke,gode og varme. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nærmeste pelsforretning, tenker jeg. Det er sikkert en sånn i hver en by.

Skrevet

Hei, jo har vært innom en pelsbutikk, men de selger bare revepels. De koster 3000:(

Skrevet

Synes ikke noe om ekte pels, men fakepelsluer har de i mangemange butikker i år! Accessorice, Glitter, Hennes, osv. Hvorfor kjøpe ekte pels, når man kan kjøpe fake som ser akkurat like fin ut!

Skrevet

hei:D

synes det er bedre å kjøpe ekte. Mye varmere:) + at det er vistnok veldig miljøskadlig med fuskpels?!"?

googla og fant en sie. www.pelslue.no

Kjøpte noen luer der:)

Skrevet (endret)

synes det er bedre å kjøpe ekte. Mye varmere:) + at det er vistnok veldig miljøskadlig med fuskpels?!"?

Det finnes ulik kvalitet på fuskpels (slik det også gjør på ekte pels). En kvalitetsfuskpels varmer like bra som en såkalt ekte pels. Det er synd at det skal være så vanskelig å få tak i fuskpels av god kvalitet.Den de selger på H&M og lign.er som regel ikke særlig bra.

På nettsiden pelslue.no står det "kaninpelsen vi kjøper kommer stort sett fra Canada" og "de aller fleste kaninene blir brukt til mat".

På meg virker dette ganske diffust, og det er ikke usannsynlig at det like gjerne kan være katteskinn fra Kina i luene for det vi vet.

Endret av Sandie
Skrevet (endret)

.

Endret av Kamikatze
Skrevet

.......

...fuskepels er vel sånn omtrent like miljøskadelig som annen plast, skulle man tro.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_mona_*
Skrevet

Kjempe stilige luer, kjøpte en til meg, og en til mannen:)

Skrevet

Jeg elsker min pelslue av sølvrev. Pelsen er riktignok 40 år gammel og like fin!

Arvet den av bestemor og den er kjempe stor og god. Bedre luer skal man lete lenge etter!

Er ingenting å skamme seg over! Vi er alle forskjellige og har forskjellig meninger. Godt er det :)

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Jaja. Eg var no innom denne pelslue.no-plassen, og der var det jo ei riktig fin lue i saueskinn, det må då vere flott og ikkje særleg skrekkeleg for pelsmotstandarane heller - eg meiner, vi et jo sauen, så det er jo supert om ein kan bruke pelsen også.

Endret av Tigress
Skrevet

Tråden er delt, pels-debatten fortsetter inne på Generell debatt. Avsporinger fra opprinnelig tema vil bli moderert.

SportyShorty, mod

• 2 uker senere...
Gjest Fornøyd pelsluekjøper
Skrevet

Jeg var også på jakt etter pelslue, og søkte meg frem til www.extravaganza.no som selger pels og pelsluer på nett. Bestilte meg en pelslue av rev der til 699,-. Meget fornøyd kjøper

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte pelsluer av en dame som annonserer på finn.no se link til annonsen her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20761174

Hun kjøper direkte fra en fabrikk i Canada som produserer pels da en bekjent av henne jobber der. Så disse kommer hverken fra Kina, hunder, katter eller andre dyr og er av super kvalitet :)

Jeg kjøpte julegaver til hele familien (5 stk) og alle nye kunder får 10 %

Vi er superfornøyde!!

Hilsen Caroline, Hamar

Skrevet
Hei!

Jeg kjøpte pelsluer av en dame som annonserer på finn.no se link til annonsen her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20761174

Hun kjøper direkte fra en fabrikk i Canada som produserer pels da en bekjent av henne jobber der. Så disse kommer hverken fra Kina, hunder, katter eller andre dyr og er av super kvalitet :)

Jeg kjøpte julegaver til hele familien (5 stk) og alle nye kunder får 10 %

Vi er superfornøyde!!

Hilsen Caroline, Hamar

wow.. de var utolig fine :)

• 1 år senere...
Skrevet

Alle dyr i pelsdyrindustrien lider, men kaninene er ett av de dyrene som har det aller verst. I enkelte tilfeller lever kaninene hele sitt forte liv i en mørk kontainer overfyllt av kaniner. Kaninpels på varer man kjøper (hatter mm) kommer med aller største sikkerhet ikke fra kaniner som har levd i skogen og blitt spist av mennesker (for de hvor dette har noen betydning).

Her er en informativ link:

http://www.dyrevern.no/artikler/annet_om_pels/fakta_om_kaninpels_og_kaninoppdrett

OBS! Sterke bilder. I kina lever mange dyr i total grusomhet før de drepes. Kinas pelsindustri er stor, og endel av denne pelsen havner på det skandinaviske markedet. Slik kan kaninenes tilværelse være i Kina:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...