Gjest Problematique Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg er totalt motsatt fra folk flest; jeg vil ha huden min lysere. Er egentlig veldig lys, og tar ikke til meg farge. Men den ene dagen i sommer jeg glemte solkrem fikk jeg mye farge, og selv så lang tid etter, er ikke huden tilbake til sitt normale seg... Noen som har hørt om måter å få lysere hud på?
Frua Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Jeg vet at det finnes produkter for å bleke/gjevne ut hud med pigmentflekker i mange av de kjente hudpleieseriene,fks Dermalogica chroma white. Den billige varianten er å bruke høy solfaktor uansett vær. Det tar litt tid men man blir rimelig hvit etter noen mnd Jeg har sett at det finnes endel billigere hudprodukter med blekende effekt i frisørsalonger beregnet på afrikanere i Oslo også
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Jeg ville vært ekstremt skeptisk til å bruke midler som skal bleke huden - sjekk dem iallfall nøye ut! Det er utrolig tragisk at folk med naturlig mørk hud (som afrikanere) bleker huden sin. Det sier mye om samfunnets forvrengte skjønnhetsidealer. Vel, til saken: synes heller du skal vente til huden lysner av seg selv!
Frua Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Jeg ville vært ekstremt skeptisk til å bruke midler som skal bleke huden - sjekk dem iallfall nøye ut! Det er utrolig tragisk at folk med naturlig mørk hud (som afrikanere) bleker huden sin. Det sier mye om samfunnets forvrengte skjønnhetsidealer. Vel, til saken: synes heller du skal vente til huden lysner av seg selv! Afrikanere kan også ha pigmentflekker i huden sin,det dreier seg ikke om å bli "hvit mann" men å få en gjevnere hudtone.
Gjest Gjest_Lalala_* Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Jeg vet at det finnes produkter for å bleke/gjevne ut hud med pigmentflekker i mange av de kjente hudpleieseriene,fks Dermalogica chroma white. Den billige varianten er å bruke høy solfaktor uansett vær. Det tar litt tid men man blir rimelig hvit etter noen mnd Jeg har sett at det finnes endel billigere hudprodukter med blekende effekt i frisørsalonger beregnet på afrikanere i Oslo også Hvilke frisørsalonger? Hadde vært interresant å prøve, sålenge det ikke inneholder skumle ingredienser ^^
Gjest :) Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg vet ikke så veldig mye om dette temaet, men har hørt at i noen salonger etsende produkter for å bleke huden. Det burde man vere ytterst forsiktig med. Ellers for produkter man kan kjøpe i butikk: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=594396 Det lureste alternativet (og sikkert også det kjedeligste) er nok å bruke høy solfaktor og la huden lysne selv:)
Lisama Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 I Norge er det ikke lovlig å selge produkter som lysner huden. Det eneste disse produktene gjør er å jevne tonen til en viss grad for å få en mer "helhetlig" farge i ansiktet. Det eneste du kan gjøre et å bruke meget høy solfaktor og evt. dra til utlandet for å få behandling. Tror ikke det er lov å importere slike produkter heller men skal ikke si noe sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Kremer med hydrokonin, tca peeling,lactic syrepeeling som spesialbehandlinger,solfaktor med høy beskyttelse og c serum på huden hver dag er noe av det som finnes for å bleke huden. Jeg er særlig imponert over tca peelingen, når huden begynte å flasse noen dager etter påføring kunne jeg tydelig se at pigmentflekkene mine forsvant!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Hvor mye koster tca-peeling? Jeg har hjemme, men har blitt frarådet på det sterkeste å ta i noe sånt på egenhånd. Og det kan jeg jo forstå nå... Hvor lenge tar hele denne prosessen? Dvs., hvor lenge må man være hjemme fra jobb o.l.? Kremer med hydrokonin, tca peeling,lactic syrepeeling som spesialbehandlinger,solfaktor med høy beskyttelse og c serum på huden hver dag er noe av det som finnes for å bleke huden. Jeg er særlig imponert over tca peelingen, når huden begynte å flasse noen dager etter påføring kunne jeg tydelig se at pigmentflekkene mine forsvant!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Sjekk ut hudpleiesalonger i innvandrermiljøene. Jeg så et innslag på NRK-programmet Migrapolis for noen uker siden, der en asiatisk jente (fra Pakistan eller India, eller der i nærheten .husker ikke) skulle gjennomgå en lysnings-behandling før hun skulle gifte seg. Dette ble gjort i en innvandrer-hudpleiesalong. De smurte på noe som var som en maske og lot det virke en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå