Gå til innhold

hvor lang tid tok det å komme over eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok det for deg å komme over eksen,

og vis du har funnet ny, hvor lang tid etter startet d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snart to år siden han dumpet meg. Først nå begynner jeg å komme over han. Er ikke klar for et nytt forhold enda. Har ikke hatt noen interesse for andre menn. Men har begynt å møte blikket til menn igjen, og smile tilbake hvis de smiler til meg. Det er ett skritt i riktig retning ihvertfall.

Gjest OdaLille
Skrevet

Jeg var sammen med eksen i nesten åtte år. Forholdet skrantet de siste årene, så jeg hadde vel nesten 'kommet over ham' før det ble slutt nå i sommer.

Etter noen måneder dukket mannen med stor M opp, som lyn fra klar himmel! Kunne ikke hatt det bedre enn jeg har det nå :yvonne:

Skrevet

Jeg var sammen med eksen i 1år. Det tok meg over 6 mnd å komme over han. Fikk meg kjæreste ca 1 år etter at det ble slutt. Jeg var på date men følte ikke at jeg var klar for kjæreste før det.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det tar syv år å slutte å elske noen.

Skrevet

Var ferdig med exen to år før jeg fikk henne ut av huset. Traff kjæresten jeg har nå et år senere....

Skrevet
Det tar syv år å slutte å elske noen.

Shit. Då har eg mange jern i ilden for tida :fnise:

Skrevet

Jeg hadde fått det for meg at kvinner har det mye lettere enn menn når det gjelder samlivsbrudd. Lettere å gå videre. Men etter å ha lest noen tråder her på kvinneguiden skjønner jeg at det ikke er tilfelle. Det er faktisk en trøst.

For min del kan jeg si at jeg aldri slutter å elske noen som jeg en gang har elsket. Ikke at det har vært så mange, men jeg glemmer dem ikke, uansett hvor mange år som går.

Skrevet

Er litt over 9 måneder siden det ble slutt med eksen (sammen i 1 1/2 år), har fortsatt ikke kommet over han. Han var min første kjærlighet, har aldri følt noe sånn for noen før.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg leste at det tar 50% av tida man har vært sammen. Så jeg har fremdeles 1,5 år igjen gitt om det stemmer!

Skrevet

Skal det ta tid å komme over de også??

Det har jeg helt sluttet med..menn som kommer inn i mitt liv er ingenting å savne eller tenke på i ettertid. Når det er så lett for de å bare gi faen og bare gå. Jeg forteller de forøvrig gjerne om nye fantastiske menn jeg har møtt. Bry meg ikke en døyt om de og vil aldri ha de tilbake.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Skal det ta tid å komme over de også??

Det har jeg helt sluttet med..menn som kommer inn i mitt liv er ingenting å savne eller tenke på i ettertid. Når det er så lett for de å bare gi faen og bare gå. Jeg forteller de forøvrig gjerne om nye fantastiske menn jeg har møtt. Bry meg ikke en døyt om de og vil aldri ha de tilbake.

:klem:

Skrevet
:klem:

Takk for det. Men jeg har avfunnet meg med at jeg kun vil få korte forhold med menn. Jeg har ikke problmer med å få meg en ny heller. Når jeg blir gammel kan jeg lage meg et minnealbum over de. haha

Skrevet

Hmmm. Over et år siden vi slo opp, og jeg er fremdeles forelska i han, selv om jeg har ny kjæreste. Men det er ikke sånn at det er vondt å tenke på han. Vi er gode venner, jeg kommer alltid til å elske han.

Skrevet

Tok ett år, selv om det var jeg som tok beslutningen og flyttet. Det overrasket meg, at det skulle gå så lang tid.

Han var selvsagt igang med ny dame bare noen mndr etter, mens jeg prøver å starte med noe nå - over halvannet år etter.

Skrevet

Han behandlet meg dårlig, jeg er fremdeles bitter, men likevel tenker jeg på ham i dag nesten 4 år etter. Jeg har en samboer som jeg elsker overalt, men eksen var min første på alle måter, det har kanskje noe å si?

Skrevet

Det varierer veldig det.

Siste eks ble jeg ferdig med ganske fort og jeg traff en ny bare noen måneder etter som jeg fortsatt er sammen med.

En annen eks kan jeg nesten ikke si enda at jeg er ferdig med - og det er ti år siden vi var sammen. Jeg blir fremdeles trist når jeg ser ham og jeg drømmer fremdeles om ham om natten med jevne mellomrom. Men jeg har selvsagt lært meg å leve videre som normalt - det tok "bare" et par år.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Etter et stygt brudd tok deg meg 5 måneder. Da begynte jeg å date igjen, og fikk nye menn å tenke på.

I de andre forholdene har det vært min avgjørelse å gå, og da har jeg vært over de nesten før det ble slutt.

Skrevet

Som jeg har svart i en annen tråd: det tok meg vel ca. 2,5 år før jeg med hånden på hjertet kunne si jeg var over ham. Men følelsene avtok naturligvis gradvis. Det første året var 100% savn, men så begynte vettet å ta overhånd og savnet avtok gradvis etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...