Kelli Skrevet 3. desember 2009 #1 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei Jeg har verdens hærligste perser pus på 14 år:o) De fleste jeg kjenner og vet om som har hatt denne rasen har mistet dem når de var rundt 7-8 år. Det var også 7-8 år oppdretteren sa at jeg kunne regne med at den ble. Jeg elsker pusen min og skulle gjerne sett at den levde i mange mange flere år! Hva er det eldste dere vet om at en perser er blitt??? Venter spent på svar:o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. desember 2009 #2 Del Skrevet 4. desember 2009 Fikk inn en katt til avlivning når jeg jobbet hos en veterinær, og den var da 17 år gammel. Perserkatter kan nok leve like lenge som vanlige katter (og de kan jo leve til de er 20år ++ Er jo mange katter som har blitt 22,23,24 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelli Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2009 Fikk inn en katt til avlivning når jeg jobbet hos en veterinær, og den var da 17 år gammel. Perserkatter kan nok leve like lenge som vanlige katter (og de kan jo leve til de er 20år ++ Er jo mange katter som har blitt 22,23,24 år) Flott å høre. Satser på 20+ her:o) Den lave gjennomsnittsalderen som er blitt meg fortalt har sikkert sammenheng med livsstil. Denne rasen lever jo stortsett som inne katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. desember 2009 #4 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, og det er nok derfor mange persere ikke lever så lenge, nettopp pga at de er innekatter, i tillegg så er det en rase som er avlet på en veldig spesiell måte. Men samtidig så kan jo persere leve utrolig lenge også, dersom man her heldig og får en veldig frisk katt i tillegg har et godt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #5 Del Skrevet 4. desember 2009 Nå har jeg ikke noe kjennskap til persere, men jeg trodde det var slik at innekatter generelt kunne bli nokså gamle fordi de ikke var utsatt for alle "farene" en utekatt kan komme oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. desember 2009 #6 Del Skrevet 4. desember 2009 Jo, men samtidig så går de glipp av det å leve fritt som en katt burde (i mine øyne), i tillegg er persere avlet veldig merkelig - de sliter ofte med nesepartiet, iallefall inntrykket jeg satt igjen med etter en del persere innom dyreklinikken - men jeg skal ikke si noe 100% sikkert, da persere ikke er helt mitt område. Katter som lever ute har jo mange farer (trafikk, rovdyr etc), men samtidig - de som overlever/ikke møter på slike farer, lever ofte lengre fordi de får den mosjonen de skal ha, utfordringer, de får jakte på mus og fugler og slike ting en katt skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #7 Del Skrevet 4. desember 2009 Katter som lever ute har jo mange farer (trafikk, rovdyr etc), men samtidig - de som overlever/ikke møter på slike farer, lever ofte lengre fordi de får den mosjonen de skal ha, utfordringer, de får jakte på mus og fugler og slike ting en katt skal Så fint hvis det stemmer. Jeg har en blanding av perser og norsk skogkatt som er utekatt. Får håpe hun lever lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #8 Del Skrevet 4. desember 2009 Jo, men samtidig så går de glipp av det å leve fritt som en katt burde (i mine øyne), i tillegg er persere avlet veldig merkelig - de sliter ofte med nesepartiet, iallefall inntrykket jeg satt igjen med etter en del persere innom dyreklinikken - men jeg skal ikke si noe 100% sikkert, da persere ikke er helt mitt område. Katter som lever ute har jo mange farer (trafikk, rovdyr etc), men samtidig - de som overlever/ikke møter på slike farer, lever ofte lengre fordi de får den mosjonen de skal ha, utfordringer, de får jakte på mus og fugler og slike ting en katt skal Jeg kjenner en perser pus på 15 år:o) Han er for lat til å leke og vil helst klappes og koses med 24 timer i døgnet. Jeg tror kosthold er en viktig faktor-denne sjarmøren har bare spist kvalitetsfor kjøpt hos dyrlege i alle sine leveår:o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #9 Del Skrevet 5. desember 2009 Ingen her som har hatt perser eller perserblanding som ble gammel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #10 Del Skrevet 7. desember 2009 Min perserblanding ble nesten 21. Han var syk på slutten og ble avlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå