Gå til innhold

Leker i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet
Denne er annerledes. paret sitter med ryggen mot hverandre, og svarer på eks hvem er mest glad, hvem roter, hvem lager mat osv. Paretholder opp et rødt/blått ark avhengig av hvem man nener det er.

Er vant til at brudeparet gir en av sine sko til den andre, slik at de begge har en av sine og en av den andres sko. Synes denne "leken" er kjempeartig i bryllup, alle får seg en god latter...

Skrevet

I vårt bryllup organiserte to venninner av oss denne hatteleken:

12 personer skulle komme opp, dette var folk de hadde plukket ut på følgende vis:

-to tanter/onkler fra hver side

-søsken (en fra hver)

-forloverne

-representanter fra forskjellige vennegjenger

Disse 12 stilte seg i en ring, og fikk utdelt 11 hatter. Så startet musikken, og når musikken stoppet var det den som var uten hatt som skulle komme fram for å få ett oppdrag som skulle utføres på vår 1. måneders bryllpsdag. Nestemann fikk ett oppdrag for 2. månedersdagen vår osv....

Oppdragene de fikk var som følger:

-Grilling (26. august)

-Friluftsopplevelse (26. september)

-Søndagsmiddag (26. oktober)

-Kakao og boller (26. november)

-Premierekino (26. desember)

-Akedag (26. januar)

-Kulturell opplevelse (26. februar)

-Hjelpe til med vårrengjøring (26. mars)

-Sende en overraskelse i posten (26. april)

-Bowling (26. mai)

-Kanotur (26. juni)

-Gi brudeparet roser på 1. bryllupsdag (26. juli)

Skrevet
I vårt bryllup organiserte to venninner av oss denne hatteleken:

Denne har jeg også opplevd i et bryllup.

Hvordan har det fungert i etterkant? Oppfylles "pliktene"?

Skrevet
Hvordan har det fungert i etterkant? Oppfylles "pliktene"?

Spennende å se.. Det er en måned i morgen siden vi giftet oss, og oppdraget for morgendagen var grilling. Men vi har ikke hørt noe fra de som skulle arrangere det ennå, de har høyst sannsynlig glemt det... Vi lurer på om vi skal troppe opp der og si "Hei, her er vi" eller hva vi skal gjøre...

Skrevet

Tuuusen takk for mange svar og gode forslag!!!

Jeg har aldri vært i bryllup og jeg blir den første i vennegjengen som gifter seg, så helt ærlig vet jeg ikke hva som regnes som valnlig/uvanlig når det gjelder ting og tang. For fram til en mnd siden visste jeg ikke at noen HADDE leker i bryllup... Men så fortalte ei bekjent om hvilke leker de skulle ha i sitt bryllup og jeg tenkte at kanskje jeg skulle ha noen voksen leker..

Forstår at det er mye delte meninger ute og går, og det er bra. Tror jeg kanskje kan ha noen leker i bakhånd så får jeg se om jeg vil bruke de.

Skrevet

Å ha "leker" i bakgrunn kan jo være greit hvis stemmningen skulle bli litt laber. Er stemningen derimot høy, er min erfaring at leker ofte ødelegger litt av stemningen.

Jeg kommer ikke til å ha leker i mitt bryllup, men det er fordi jeg vet at våre familie og venner klarer å lage nok liv selv, ved snakk og masse dansing. Hvis jeg visste at folk mest sannsynlig bare ville bli sittende og småsnakke litt, ville jeg nok prøvd å finne på noe.

Skrevet

Jeg syns for min del at det kunne vært gøy med en lek, men jeg vet at min mann ville kommet til å protestere, og dessuten er familiene og vennene våre skikkelige "festefolk" så jeg tror det ville vært veldig vanskelig å få samlet dem alle sammen :lol: Har en viss mistanke om at jeg vil få bind for øynene og en del nakne mannebein å kjenne på, men om dette kan kalles en lek.... Lykke til med planleggingen i alle fall!

Skrevet

Hive hestesko på kubber brukes en del i min slekt som felles aktivitet for unge og ikke fullt så unge. Det er populært. Konfirmasjoner osv. Jeg er usikker på om det brukes mye i bryllup, kanskje hvis man har tid? Kanskje hvis paret er lenge hos fotografen kan man ha noe slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...