Gå til innhold

Hva er billigst? slanking+ trening eller fettsuging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å gå ned ca 10 kilo, lurer på hva som lønner seg, å betale for fettsuging eller å gå på diett og begynne å trene på senter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke fettsuge bort 10 kilo. Vet det ikke var svar på spørsmålet ditt, men hvis du skal kvitte deg med 10 kilo er ikke fettsuging alene et reelt alternativ.

Skrevet

Fettsuging går du ikke ned i vekt av, gjør bare at de delene som feks er runde blir flatere som feks ridebukselår. Jeg tok fettsuging av ridebukselår. Fjerna ca 2, 5 liter fett, men gikk ikke ned i vekt.

Men, ridebukselår er særdeles vanskelig å fjerne med trening også, så det blir jo en oppveiing.

Skrevet
Fettsuging går du ikke ned i vekt av, gjør bare at de delene som feks er runde blir flatere som feks ridebukselår. Jeg tok fettsuging av ridebukselår. Fjerna ca 2, 5 liter fett, men gikk ikke ned i vekt.

Men, ridebukselår er særdeles vanskelig å fjerne med trening også, så det blir jo en oppveiing.

Hæ?? Hvordan kan du ikke gå ned i vekt når du har fjernet 2,5 kilo flesk???

PS: Hva kostet det? Er du fornøyd?

Skrevet
Hæ?? Hvordan kan du ikke gå ned i vekt når du har fjernet 2,5 kilo flesk???

PS: Hva kostet det? Er du fornøyd?

Ikke vet jeg. Så jo de to store beholderne med reint gult fett.

Var fornøyd med en gang pga fikk finere overgang mellom rumpe og lår, men misfornøyd etterpå for hadde trodd jeg skulle gå ned i vekt og bli tynnere enn det jeg ble. Klarte også å gå opp i vekt seinere, så alt var bortkasta. Betalte 15000. Skulle heller invistert de pengene i personlig trener.

Skrevet

Og foresten jeg gikk kansje ned 1 eller to kg da, men det regner jeg som ingenting.

Skrevet

Var fornøyd med en gang pga fikk finere overgang mellom rumpe og lår, men misfornøyd etterpå for hadde trodd jeg skulle gå ned i vekt og bli tynnere enn det jeg ble. Klarte også å gå opp i vekt seinere, så alt var bortkasta. Betalte 15000. Skulle heller invistert de pengene i personlig trener.

Ja, det er det jeg lurer på, om egentlig lønner seg best, er en PT. Da er man jo garantert resultater, syns bare de er så dyre :(

TS

Skrevet

I det lange løp vil jeg påstå at omlegging av kostholdet samt trening er det som både er billigst og best. For med trening blir du i bedre form og orker mer, og du blir fastere i fisken og med omlegging av kostholdet så går du ned i vekt og blir sunnere totalt sett. Men hvis man ikke orker å jobbe for en langvarig løsning så kan man alltids betale for et par kilo fettsuging.

Skrevet
Ja, det er det jeg lurer på, om egentlig lønner seg best, er en PT. Da er man jo garantert resultater, syns bare de er så dyre :(

Man er da slett ikke garantert resultater med en PT. Mange av dem har ikke filla peiling, og mange av de som har peiling bare snakker folk etter munnen uansett.

Det som lønner seg best, er å selv sette seg inn i hvordan trening og kosthold faktisk fungerer, og så sette det ut i praksis. Det koster ingenting ut over en del tid og arbeid, og evt. det det koster for selve treninga (enten man satser på å skaffe seg utstyr selv eller betale medlemskap i et eller annet senter). Mat må man jo ha uansett, og sunn mat koster ikke så mye mer enn usunn mat.

Skrevet
Trenger å gå ned ca 10 kilo, lurer på hva som lønner seg, å betale for fettsuging eller å gå på diett og begynne å trene på senter?

Er det 1.april? dette må inn som dagens mest idiotiske spørsmål.

fettsuge ti kilo, og betrakte det som slanking?

Du sier du trenger å gå ned ti kilo....hvor skal du fettsuge det da? hele kroppen?

ti kilo tar man bort på sikt. med å røre seg LITT hver dag, og noe kostomlegging. varig kostomlegging for at det skal vare.

Så må du forbrenne mer enn hva du putter i deg.

Skrevet

Hvordan er det når man legger på seg etter fettsuging? Hørt at det fordeler seg litt rart på de områdene man har fettsugd, er det tilfelle?

Skrevet
Hvordan er det når man legger på seg etter fettsuging? Hørt at det fordeler seg litt rart på de områdene man har fettsugd, er det tilfelle?

Det er riktig at resultatet kan bli ujevnt og se feil ut. De prøver å fjerne fettet så jevnt som mulig, men det er alltid risiko for at det tas for mye noen steder i forhold til andre, og vevet forandrer seg litt når skadene gror.

Uansett er fettsuging bare for å kvitte seg med spesielle ansamlinger av fett, som dobbelthake og ridebukselår eller love handles, det er ikke en slankemetode.

Skrevet
Det er riktig at resultatet kan bli ujevnt og se feil ut. De prøver å fjerne fettet så jevnt som mulig, men det er alltid risiko for at det tas for mye noen steder i forhold til andre, og vevet forandrer seg litt når skadene gror.

Uansett er fettsuging bare for å kvitte seg med spesielle ansamlinger av fett, som dobbelthake og ridebukselår eller love handles, det er ikke en slankemetode.

Skjønner ikke at folk som ikke er innslillt på og forandre livsstil, gjør dette da? Må jo være bortkastede penger!?

Og kan ende opp med og se ennå "verre" ut?!

Skrevet
Er det 1.april? dette må inn som dagens mest idiotiske spørsmål.

fettsuge ti kilo, og betrakte det som slanking?

Du sier du trenger å gå ned ti kilo....hvor skal du fettsuge det da? hele kroppen?

ti kilo tar man bort på sikt. med å røre seg LITT hver dag, og noe kostomlegging. varig kostomlegging for at det skal vare.

Så må du forbrenne mer enn hva du putter i deg.

He he, litt på spissen kanskje, men relevant for de som har god råd og dårlig tid. Trim og kosthold tar tid, mens en fettsuging koster kanskje bare en time ? :)

TS

Skrevet

Skal du ta av ti kilo ville jeg gjort følgende: Slutt å spise alle de raske karbohydratene (pasta, brød, mel, godterier, kaker, alle slags pålegg med lite kjøtt og mye "annet" som feks leverpostei og div ferdigpålegg) Jeg spiser sjøl masse kjøtt, grønnsaker, egg og ellers feite ting. Til kvelds kan jeg lage meg fløteis med kremfløte på (for at ikke sukkeret skal få fyor mye plass i retten. Ta gjerne en brødskive om dagen, en liten bit mørk sjokolade osv men ikke så mye hver dag. Hvis du trener ca tre ganger en time med litt intensitet i uka i tillegg så vil du se meget fornuftig ut etterhvert. trenger ikke koste all verden. Bruker pengene på sunn mat jeg. grønnt og gjerne vilt kjøtt som elg og hjort.

Skrevet
Skjønner ikke at folk som ikke er innslillt på og forandre livsstil, gjør dette da? Må jo være bortkastede penger!?

Og kan ende opp med og se ennå "verre" ut?!

Man kan se verre ut, ja. Men jeg vil tro at de fleste inngrepene er noe mer vellykket, og da må en bestemme seg for om en vil ta sjansen eller ikke.

Livsstilsendring er en god løsning for overskuddsfett, men ikke for folk som bare har en uheldig distribusjon av fettet.

En med ridebukselår f.eks, kan være omtrent anorektisk på resten av kroppen før den spesielle fettansamlingen på utsiden av lårene krymper vesentlig. Og den kommer da tilbake når vekten blir normal. Med fettsuging fjernes det mye fettceller i akkurat det området. Man kan legge på seg senere, men man vil ikke få en opphopning av masse fett i samme området, fordi det ikke er ekstra fettceller der å lagre i. Det nye fettet fordeler seg mer utover kroppen. Fettsuging brukes altså for å endre proporsjonene på kroppen, ikke for å få ned vekta eller totalfettet.

Skrevet
Man kan se verre ut, ja. Men jeg vil tro at de fleste inngrepene er noe mer vellykket, og da må en bestemme seg for om en vil ta sjansen eller ikke.

Livsstilsendring er en god løsning for overskuddsfett, men ikke for folk som bare har en uheldig distribusjon av fettet.

En med ridebukselår f.eks, kan være omtrent anorektisk på resten av kroppen før den spesielle fettansamlingen på utsiden av lårene krymper vesentlig. Og den kommer da tilbake når vekten blir normal. Med fettsuging fjernes det mye fettceller i akkurat det området. Man kan legge på seg senere, men man vil ikke få en opphopning av masse fett i samme området, fordi det ikke er ekstra fettceller der å lagre i. Det nye fettet fordeler seg mer utover kroppen. Fettsuging brukes altså for å endre proporsjonene på kroppen, ikke for å få ned vekta eller totalfettet.

Det er jeg igrunn enig i.. Ville ikke brukt fettsuging for kun og ta av kilo, måtte vært et problemområde..

Skrevet

Ville gått får *spare penger* metoden jeg ;)

Sluttet å kjøpe salt og søtt (snop og brus også lightutgaver)

Spist sunnt og ofte, tatt meg turer i skog og mark.

Skrevet

Er planen da å fettsuge hver gang du går opp i vekt i framtiden? Hvis du gjør små grep (spiser litt sunnere og bruker kroppen litt mer) vil du få det bedre med deg selv også (bedre humør osv).

Selv om det kan virke veldig fristende med fettsugning, kan du få arr og komplikasjoner som kan gjøre det mye værre for deg. Hva med i stedenfor å bruke x ant tusen kr, lag deg selv små mål om hva du skal oppnå og heller bruk de pengene på tur/klær/opplevelser osv når du oppnår det du ønsker.

Ps: du kan få en del personlig trenere timer for 15.000kr.

Skrevet
Mat må man jo ha uansett, og sunn mat koster ikke så mye mer enn usunn mat.

Virkelig? Kjøttdeig vs karbonadedeig. Magre pølser vs vanlige pølser. Fullkornspasta vs vanlig pasta. Joda, grønnsaker er billig, i alle fall i perioder, men de færreste av oss kan leve på bare grønnsaker.

Men det er en annen diskusjon, sorry at jeg sporer av. Men til TS så vil jeg vel påstå at dersom du har råd til fettsuging, så har du nok råd til sunn mat og trening også. Kan anbefale at du kanskje tar et slankekurs (f.eks. Grete Roede aktiv), det er lettere når du gjør det sammen med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...