Gå til innhold

Hvor ofte ha sex når man prøver?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg og min kjære har nettopp bestemt oss for å prøve men ble litt usikker på om det er en fasit på hvor mange gangen man bør ha sex rundt eggløsning for best resultat?

Har lest gjennom mange tråder her å flere skriver ha sex annenhver dag rundt EL. Er det bedre enn sex hver dag? :forvirret:

Vi tenkte vi skulle ha sex to ganger hver dag i eggløsningen, er det ikke større sjangse da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere såvidt har bestemt dere for at dere vil ha barn, er det egentlig ikke nødvendig å tenke strategier for å få det til å gå fort. De fleste med et normalt sexliv blir gravide ganske fort etter at eggløsninger har kommet igang igjen etter p-pilledvalen.

Å ha sex flere ganger om dagen er ikke dobbelt så bra som en gang om dagen, fordi antallet spermier per "dose" blir mindre. En gang om dagen eller annenhver dag kan derfor være mer effektivt, flere svømmere i hver dråpe ;) Men seriøst, jeg ville bare hatt den sexen dere har lyst på de første månedene, kanskje det klaffer fort, kanskje tar det litt tid før syklusen din i det hele tatt er som den skal igjen.

Leste også nettopp at heftig, lidenskapelig sex var mer vellykket enn planlagt babysex, fordi han produserer bedre sæd når han er ekte kåt :fnise: Lett skal det ikke være om man skal gjøre alt til punkt og prikke ;) Lykke til!

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Takk for rask svar! :)

Vi krysser fingra for at dette skal gå bra!

Skrevet

Lykke til som prøver! :klem:

Det sies at du bør ha sex annenhver dag for at spermen skal bli sterk nok, eller noe sånt.

Vi hadde sex hver dag i eggløsningen de første syklusene. Den siste prøvde vi sex annenhver dag i hele perioden, fra mensen sluttet til den kom igjen, eller i mitt tilfelle; ikke kom igjen ;) Vet ikke om det gjorde utslaget, men har lest at man ofte har eggløsning tidligere enn man tror.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Lykke til som prøver! :klem:

Det sies at du bør ha sex annenhver dag for at spermen skal bli sterk nok, eller noe sånt.

Vi hadde sex hver dag i eggløsningen de første syklusene. Den siste prøvde vi sex annenhver dag i hele perioden, fra mensen sluttet til den kom igjen, eller i mitt tilfelle; ikke kom igjen ;) Vet ikke om det gjorde utslaget, men har lest at man ofte har eggløsning tidligere enn man tror.

Gratulerer så mye! :)

Ja det blir en spennende tid framover. Kan tenke meg at dagen mot mensen kommer til å gå veldig sakte med tanke på når man kan ta en graviditetstest. Godt å høre at det ikke er noe gærlig dersom det ikke klaffer de første gangene så slipper jeg å bli frustrert dersom vi må prøve noen ganger før vi får det til. Gleder meg sååå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...