Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som veit om lyden pådenne kun kan styrast via ledningen på øyretelefonen? Kan eg bruke mine eigne Koss Porta Pro eller kan ikkje lyden justerast då? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk på linken "Mer Info" :)

Der står det bl.a. ;

"Dersom du jogger eller handler, kan du kontrollere din Apple iPod Shuffle fra ledning av øretelefonene, som øker ergonomien."

Skrevet
Trykk på linken "Mer Info" :)

Der står det bl.a. ;

"Dersom du jogger eller handler, kan du kontrollere din Apple iPod Shuffle fra ledning av øretelefonene, som øker ergonomien."

Ja, eg las det der, men takk for at du rettleiar ;)

Kan ein velge eller er det einaste alternativ med ledning? Dei som ikkje veit og som sjølv må søkje treng ikkje svare ;)

Skrevet

Du kan bruke de aller fleste ledninger til iPod`s.

Skrevet

Hvilken type øretelefoner du bruker har ingenting å si.. At det står skrevet slik er positivt for de som er opptatt av å trenge, da de slipper å konsentrere seg om å finne frem iPod'en for hver gang man vil skifte sang..

Gjest Gjest_Benedikte
Skrevet
Hvilken type øretelefoner du bruker har ingenting å si.. At det står skrevet slik er positivt for de som er opptatt av å trenge, da de slipper å konsentrere seg om å finne frem iPod'en for hver gang man vil skifte sang..

Du kan bruke alle typer øretelefoner ja, men for å justere lyd, skifte sang osv. på denne modellen trenger du faktisk øretelefoner med fjernkontroll (har den selv).

Jeg synes løsninga med fjernkontroll på øretelefonene er god, problemet er bare at det da ikke finnes så mange øretelefoner å velge i og de som kommer med er ikke spesielt gode. Apple har selv en in-ear-versjon som jeg vurderer å kjøpe men som er kjempedyr, ellers finnes det også noen uavhengige produsenter som tilbyr øretelefoner med fjernkontroll som funker til denne. Jeg har også sett løse fjernkontroller som du kan koble mellom favorittøretelefonene dine og shufflen.

Skrevet
Du kan bruke alle typer øretelefoner ja, men for å justere lyd, skifte sang osv. på denne modellen trenger du faktisk øretelefoner med fjernkontroll (har den selv).

Jeg synes løsninga med fjernkontroll på øretelefonene er god, problemet er bare at det da ikke finnes så mange øretelefoner å velge i og de som kommer med er ikke spesielt gode. Apple har selv en in-ear-versjon som jeg vurderer å kjøpe men som er kjempedyr, ellers finnes det også noen uavhengige produsenter som tilbyr øretelefoner med fjernkontroll som funker til denne. Jeg har også sett løse fjernkontroller som du kan koble mellom favorittøretelefonene dine og shufflen.

Det var dette eg tenkte! Då trur eg at eg droppar denne, og heller satsar på den gamle versjonen. Må berre sjekke ut at det ikkje var same "problemet" på den :) Takk skal du ha, Benedikte :)

Er du forresten nøgd ellers?

Takk til dykk andre også! :)

Gjest Gjest_Benedikte
Skrevet
Det var dette eg tenkte! Då trur eg at eg droppar denne, og heller satsar på den gamle versjonen. Må berre sjekke ut at det ikkje var same "problemet" på den :) Takk skal du ha, Benedikte :)

Er du forresten nøgd ellers?

Takk til dykk andre også! :)

Jeg har faktisk begge, bruker den gamle til trening nå. Den har ikke samme problemet, der kan du bruke hvilke hodetelefoner du vil.

Det jeg liker med den nye i forhold til den gamle er at

- den er mindre

- den har mer lagringsplass

- selv om noen av ekstrafunksjonene kanskje er litt overkill for en sånn modell er det litt tøft også (da tenker jeg på at den kan lese opp sangtitler, spillelistetitler og sånn). Og morsomt når den prøver seg på norsk.

- fjernkontroll på hodetelefon-løsninga er faktisk veldig praktisk selv om du må bruke bestemte hodetelefoner

Men jeg er glad i begge to jeg da, og savner egentlig ingenting hos den gamle modellen (kanskje unntatt muligheten for spillelister). Godt mulig at jeg ville kjøpt den hvis jeg skulle kjøpt for første gang i dag. Forøvrig synes jeg shuffle-konseptet er kjempebra - bitteliten, stilig og med en superpraktisk klips.

Lykke til med valget! :)

Skrevet
- selv om noen av ekstrafunksjonene kanskje er litt overkill for en sånn modell er det litt tøft også (da tenker jeg på at den kan lese opp sangtitler, spillelistetitler og sånn). Og morsomt når den prøver seg på norsk.

Lykke til med valget! :)

Vil det seie at den les opp alt dette før songane vert spela?

Tykkjer du forresten at det er skilnad på lydkvalitet på dei to?

Eg trur faktisk eg skal kjøpe den gamle, eg likar eigentleg betre designet på den (har kun sett den nye på nett).

Einaste grunnen til at eg vil ha denne er fordi den er enklare å ha med på trening (klips og liten). Eg har Ipod Nano frå før av, men det er litt slitsamt å ha den i handa når eg joggar.

Kjøpte du dei på nett? Eg finn ikkje den gamle for tida, berre den nye. Kva gav du for dei?

Takk for utfyllande informasjon, Benedikte :)

Gjest Gjest_Benedikte
Skrevet
Vil det seie at den les opp alt dette før songane vert spela?

Tykkjer du forresten at det er skilnad på lydkvalitet på dei to?

Eg trur faktisk eg skal kjøpe den gamle, eg likar eigentleg betre designet på den (har kun sett den nye på nett).

Einaste grunnen til at eg vil ha denne er fordi den er enklare å ha med på trening (klips og liten). Eg har Ipod Nano frå før av, men det er litt slitsamt å ha den i handa når eg joggar.

Kjøpte du dei på nett? Eg finn ikkje den gamle for tida, berre den nye. Kva gav du for dei?

Takk for utfyllande informasjon, Benedikte :)

Vel, det betyr at du kan be den om å gi deg tittelen på sangen du hører på med å klikke tre ganger eller noe sånt (bruker det ikke noe særlig egentlig). Lydkvalitet tør jeg ikke å uttale meg om, er ingen ekspert på det. Jeg er fornøyd da men er ikke superkresen :). Men det ville vel vært naturlig om den nye er litt bedre, hvis det er forskjell. Når det gjelder trening blir det jo ofte så mye støy både fra omgivelsene og egen puls og pusting at nyanser ikke blir så tydelige uansett.

Den gamle kjøpte jeg i butikk for et par år siden, og den nye fikk jeg i gave så jeg vet ikke hva den kostet. Designet på den gamle er bra ja, med en stor og god knapp midt på og bred og fin klips. Kanskje det kunne vært en idè å spørre litt rundt på butikker som selger sånt om de har noen gamle liggende igjen på lageret hvis du ikke finner den i nettbutikker?

Skrevet

Takk for nok eit flott svar, Benedikte :) Eg får sjå om eg får tak i den gamle versjonen. Kanskje eg må ta meg ein tur inn på ebay... ;)

Er det slik at ein ladar dei via usb?

Gjest Gjest_Benedikte
Skrevet
Takk for nok eit flott svar, Benedikte :) Eg får sjå om eg får tak i den gamle versjonen. Kanskje eg må ta meg ein tur inn på ebay... ;)

Er det slik at ein ladar dei via usb?

Jepp :). Den gamle har en egen dokk som du plugger i maskinen, mens den nye kom med en bitteliten kabel. Lykke til, jeg håper du finner det du vil ha og at du blir fornøyd!

Skrevet

Vil bare si at man kan bruke KOss headset til den nye shuffle iPod så lenge man kjøper en adapter som man setter mellom ipoden og headsetet. Man styrer da musikken med adapteren. Den gamle shuffle får man forresten ikke tak i i butikken, men mulig at man kan kjøpe på nett.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei igjen :)

Eg fekk ein Ipod Shuffle (rosa) til jul :) Altså den nye versjonen, og er nøgd til no. Har ikkje prøvd den så mykje endå, og er litt usikker på øyretelefonane. Vil helst ha litt meir trøkk i lyden, litt meir bass... Men eg får kjøpe ein slik dings å henge på ledninga på dei andre eg har. Ellers er eg strålande nøgd med storleiken og klipa :)

Takk for alle som har kome med informasjon og tips :)

God jul også!! :nissevink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...