Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som halve Norge har jeg Koss Porta Pro. De er foråvidt OK til prisen, men jeg begynner å bli lei slapp bass, lite luft i diskanten og vrenging ved høyt volum.

Ønsker en lukket modell som både kan brukes til PC og ute - derfor har størrelsen noe å si. Noen tips som kan gi meg en bedre lydopplevelse til en grei pris?

Videoannonse
Annonse
Gjest Problematique
Skrevet

Jeg har lyst til å drepe den halvdelen av Norge med KPP... Er du klar over at halvparten av det du hører, slippes ut? Grusomt å sitte på buss med 3-4 forskjellige personer med KPP...

Sennheiser har mange gode modeller. Fåes kjøpt på Elkjøp, hvertfall.

Skrevet

Jeg hater KPP!

Jeg har for femte gang sennheiser propper som jeg kan dytte inn i ørene og jeg hører ingenting av hva som skjer rundt meg. Redning etter en lang dag på jobb og slippe å høre på skravling og barn på trikk og buss.

og nei, grunnen til at det er mitt 5e sett er ikke fordi de har blitt ødelagt, men fordi katten min tygger over ledningene :/ .

Men ja, du får med 3 forskjellige propperstørrelser, så det er bare å sette de inn. Ingen hører noe heller =)

Gjest Problematique
Skrevet

Jeg har sånne propper fra Skullcandy, og selv om headsetene dere ikke er noe å rope hurra for, så er de proppene veldig ålreite. Hvertfall for meg med miniører og trange øreganger.

Skrevet

Koss Porta Pro er bra for sin pris, men man bør selvfølgelig tenke på at de er åpne, og derfor slipper ut mye lyd. Egentlig ganske uegnet å bruke når man ferdes ute blant folk. Jeg bruker mine stort sett kun til trening, siden de er så lette.

Jeg har Bose On-ear hodetelefoner, og er veldig godt fornøyd med dem. De finnes også i en utgave som går rundt øret, men jeg liker ikke hodetelefoner som omslutter øret. De finnes også med motlyd, men det blir en del dyrere. Bose koster 16-1700 i Norge, så de koster litt, men jeg synes det er verdt hver krone. Komfortable å ha på, og lyden er fyldig og crisp. De slipper selvfølgelig litt lyd både ut og inn, siden de ikke er hermetisk lukket, men langt mindre lyd enn KPP, og demper støy utenfra bedre enn forventet.

Skrevet
Som halve Norge har jeg Koss Porta Pro. De er foråvidt OK til prisen, men jeg begynner å bli lei slapp bass, lite luft i diskanten og vrenging ved høyt volum.

Ønsker en lukket modell som både kan brukes til PC og ute - derfor har størrelsen noe å si. Noen tips som kan gi meg en bedre lydopplevelse til en grei pris?

Koss generelt er noe forbanna dritt. De gir flat lyd og tåler ikke en dritt. Min yngre bror har hatt 7 KPP og når det siste gikk i stykker gadd han ikke engang dra tilbake til butikken for å bytte dem.

Jeg kjøpte Technics RPDH-1200 da de kom ut i 2004. For et par uker siden begynte den ene kontakten å bli litt sliten. Den har blitt med meg å spille i tillegg til at jeg bruker dem på iPoden hver dag. Skal garantert kjøpe nye av samme type.

Closed-ear designs ensure that you hear every note, folding swing-arms allow for one-sided monitoring, the 24k gold plated stereo plugs make flawless contact, and every set is made to handle very high volumes.
Skrevet
Koss generelt er noe forbanna dritt. De gir flat lyd og tåler ikke en dritt. Min yngre bror har hatt 7 KPP og når det siste gikk i stykker gadd han ikke engang dra tilbake til butikken for å bytte dem.

Jeg kjøpte Technics RPDH-1200 da de kom ut i 2004. For et par uker siden begynte den ene kontakten å bli litt sliten. Den har blitt med meg å spille i tillegg til at jeg bruker dem på iPoden hver dag. Skal garantert kjøpe nye av samme type.

Disse virker ok. Er ipoden kraftig nok til å drive de? Gjengir de dypbass fra f eks visse elektronikasjangere? Virker ganske store til å bruke ute, eller? Fant de i en norsk butikk til kr 1595. Kanskje noe å spare på postordre selv med toll og moms!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...