Gå til innhold

anskaffelse av kaninunge

Anbefalte innlegg

Gjest kaninus
Skrevet

hei:)

jeg er en jente på 15 år som sakl få kanin til jul. jeg har avtalt med venninna mi at hun skal gi meg en kaninunge i julegave, men vi skal hente den sammen slik at den slipper å bli pakket inn :P dette er fordi jeg vet foreldrene mine ikke vil la meg f kaninen hvis jeg ikke får den i gave, så da er det eneste løsning ;)jeg har hatt kaniner i 7 år, og har et ubrukt kaninbur i fin stand stående ute i hagen, hvor kaninen skal få bo til våren. nå i vinter skal den få bo inne hos meg på rommet. jeg bare lurer på om noen vet om noen bra kaninsider med annonesr? jeg har ingen behov for å kjøpe dvergvedder fra en proff oppdretter, men vil enkelt og greit bare ha en dvergvedder. også lurer jeg på om noen vet hvor gamle kaninunger skal være før de kan forlate moren? hører alt mulig fra 4-8 uker over alt! kaninen skal fresten være utekanin;)

ps; plis ikke skriv lange svar om kaninstell og sånt, jeg sier ikke at " bra fordi jeg har hatt kanin før vet jeg alt jeg trenger", det er alltid bra med gode råd! men jeg er faktisk veldig mye med kaniner of leser veldig mye om alt som har med kaniner å gjøre, så ikke tro at jeg kommer til å ta dårlig vare på kaninen, for det skjer ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med omplassering?

Ellers så må det være stusselig å bo alene ute i et kaninbur. Stort utebur med selskap eller frittgående innekanin må vel være mye bedre.

Skrevet

Hei!

I dyrebutikker selges kaninunger som er helt nede i 4 ukers alder. det er ALT for tidlig for en liten kanin å bli tatt fra sin mor og sine søsken.

Blir kaninen tatt fra moren sin for tidlig kan man rett og slett ende opp med en kanin som utvilker seg til å bli sky, aggresiv eller vanskelig, fordi det er traumatisk for kaninen å bli tatt bort fra moren før den er klar for det og fordi den heller ikke har fått nødvendig opplæring og sosialisering av moren!

Så isteden for at dere kjøper kanin i dyrebutikken anbefaler jeg virkelig å kjøpe fra private som har kaninunger! Er mange av disse som også er uvitende, men forlang at kaninen skal være hos moren sin til den er 8 uker! Da vil du få en trygg og glad kanin :)

Som sagt her, ta gjerne to fra ett kull, det kan fort bli ensomt å sitte ute alene... (ikke 2 gutter)

Ellers er dette en fin kaninside:kanin

Er egentlig for inekaniner, men masse nyttige tips for kaniner generelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...