Gjest Gjest_kine_* Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Hei! Jeg trenger litt tips av dere På tide å kjøpe ny foundation. Jeg har en del porer i kinnene, samt tørr kombinasjonshud. Altså veldig tørr på utsiden, men fet litt dypere (får lett skinnende panne, nese og kinn). Trenger en foundation med god dekkevne. Det kan ikke være et snev av oransje i fargen. Har til nå brukt en fra Elizabeth Arden. Men den var ganske tykk. Dette så ikke helt bra ut på min tørre hud, da 'flakene' syntes.. Porene også.. Har dere forslag til foundation? Finnes det foundation til tørr-kombinasjonshud?
Gjest Gjest_sola_* Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Hei! Jeg trenger litt tips av dere På tide å kjøpe ny foundation. Jeg har en del porer i kinnene, samt tørr kombinasjonshud. Altså veldig tørr på utsiden, men fet litt dypere (får lett skinnende panne, nese og kinn). Trenger en foundation med god dekkevne. Det kan ikke være et snev av oransje i fargen. Har til nå brukt en fra Elizabeth Arden. Men den var ganske tykk. Dette så ikke helt bra ut på min tørre hud, da 'flakene' syntes.. Porene også.. Har dere forslag til foundation? Finnes det foundation til tørr-kombinasjonshud?
Gjest gjest2009 Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 jeg pleier egentlig ikke bruke foundation men for litt siden kjøpte jeg den nye fra maybelin, den heter dream satin liquid fondation, og den virker veldig bra, dekker arr, kviser, og porer ,den er veldig myk og man blir heller ikke Ooransj av den:)
Sol&Måne Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Jeg kan på det varmeste anbefale Clinique Skin Smoother Pore Minimizing Makeup. Jeg bruker fargen Smooth Alabaster, den er en av de få foundationene jeg har prøvd som har vært lys nok for meg. Ikke et snev av oransje engang, og finnes i godt fargeutvalg Jeg har også litt tørr kombinasjonshud, og denne passer ypperlig, gir fuktighet der det trengs, matter ned der det trengs, dekker akkurat passe, og fikser porene på kinnene lett som bare det, også er konsistensen veldig god - akkurat passe kremet, og lett å jobbe med. Koster ca 250 kr i parfymeri, men kan også kjøpes på nett (koster 160,- på Strawberrynet). Lykke til med foundation-shopping
Gjest TS Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Takk for svar! Skal til byen i morgen og sjekke clinique sin. Merker du at porene blir mindre? Har du prøvd den fra clinique som er for tørr kombinasjonshud?
Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har kombinasjonshud som er fuktfattig og bruker Bare Escenuals ID matte foundation (inneholder ikke bismuth). Blir ikke tørr av denne faktisk, og huden blir matt. Har alltid hatt problemer med blank panne, men ikke nå lengre:) Synes porene mine er blitt mindre synlige også. Ikke snev av oransje heller. Foundation i pudderform er lettere å jobbe med enn flytende også synes jeg, får aldri skille for eksempel. Dessuten får jeg ikke utrbrudd av mineralfoundation som med vanlig foundation.
Emeralda Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 jeg ville ikke gått for clinique om du bryter ut lett. ville heller gått for en mineralfoundation everydayminerals er billig og bra. eller tikei. av flytende ville jeg gått for jane iredale.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Dersom du ber om hjelp i parfymeri får du hjelp av fagfolk til å finne riktig foundation for din hud og farge. Evt kan du kontakte en stylist, merkene de bruker selges ofte ikke i vanlige parfymerier, men er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå