Gå til innhold

julegavetips - jenter 16 - 18 år

Gjest ideløs

Anbefalte innlegg

Gjest ideløs

Julen nærmer seg og vanligvis har jeg ingen problemer med å finne på julegaver, men nå vil noen gode råd komme godt med :)

Jeg mangler gaveideer til to jenter, et søskenpar på 16 og 18 år. Gavekort eller penger synes jeg er litt for kjedelig å gi, så vi prøver å finne på noe annet. "Gaver med mening" er ingen god gave til disse jentene. De er verken samfunns- eller miljøbevisst, og jeg ser det ikke som min oppgave å oppdra dem i den retningen.

Jentene har det materielt greit, og er mest opptatt av klær, sminke, venner og fester. Begge går på skole, har helgejobber og bor hjemme hos foreldrene sine. Prisen per presang kan ligge på ca 200 kroner.

Så - her er utfordringen: hva kan falle i smak hos disse jentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kvisten_*

Hva med coastal scents sitt 88piece øyenskyggepalett? De har rask levering og det er en UTROLIG fin gave til oss som liker sminke :) De er av ganske god kvalitet også, så det er ikke bare noe tull som blir kastes. Ville anbefalt å kjøpe settet som er matte, ikke det med shimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Noen forslag :

flanellpysjamas (gjerne i rosa/lilla :fnise: )

en kul lue+skjerf

kremer ect fra f.eks bodyshop

lommebok

veske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Rettetang.

Krølltang.

Parfyme.

Bodylotion - dusjsåpe sett.

Skjerf og hansker eller lue.

Sminke.

Smykke, øreringer eller armbånd.

Røkelse med sånn skål-ting.

Duftlys.

Snop.

Veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Johanne S.

jeg har kjøpt spikermatter til mine veninner, har brukt en selv siden i høst. har ikke merket noe spesiellt, tror det er forskjellig fra person til person. men en veldig morsom gave.

kjøpte min på www.shantimatten.no , mye billigere enn i butikken. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

twilight bøkene

dvd serier (viss de er søsken og bor i samme hus kan de kanskje få en serie ilag? anbefaler heroes, true blood , big bang theory og gossip girl)

smykker og øredobber

sminke (for 200 får du jo gjerne noe sminke de kanskje ikke ha råd til å kjøpe selv, og det er jo alltid kjekt :) )

"koseklær"

sånne kjempestore, digge tøfler

kinobilleter

Hilsen en med lillesøstre på 18 og 19 :)

Endret av Meg_457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gulli_*

Da jeg var 15 fikk jeg mitt første vinglass av min tante. har seinere fått hele serien med vinglass farrisglass og ølglass. Er virkelig kjekt å ha til den dagen man flytter ut. Rosendal grand gru serien er grei i pris (2 stk for 169 kr).

Ellers så fikk jeg en skål (som kan brukes når jeg flytter ut) med litt snop, en øyenskygge, lippgloss og slike ting.

rensekrem eller andre hudprodukter.

Mascara og øyesminkefjerner

toalettveske (europris har forresten noen flotte til 199 med sminkepung til)

fikk uliker bøker, armbånd, topper, nattiser, undertøy, hansker, bilder til rommet, julekuler (elsker gammle julekuler...) og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øredobber, armbånd, ringer etc.

Abonnement på Elle, Costume eller lignende blader

Øyenskygger fra Mac

Neglelakker

Gavekort

Pysj

Er selv 17 år, så skrev ting jeg selv hadde blitt glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ingen ønsker til jul?

Hvis du ikke vil gi dem et gavekort - hva om du inviterer dem til en dag på shopping med deg og at du vil sponse dem med et plagg hver? Og så gå på café og ta en is? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...