punkyB Skrevet 24. august 2003 #1 Skrevet 24. august 2003 Finnes mange toppledere i norsk næringsliv idag som lever i 'fake' forhold - de har en partner av det annet kjønn mens de selv er homofile. Hvorfor gjør de det? Er det fordi de selv er for redde for å stå fram - enten av personlige eller profesjonelle hensyn ? Eller er det fordi de da vil miste sin posisjon , tiltro , gunst osv. i næringslivet? Jeg trodde da vi hadde kommet så langt at det burde ikke ha noe å si hvilken legning man har !!??
Sandman Skrevet 24. august 2003 #2 Skrevet 24. august 2003 Jeg nekter å tro at dette forekommer i særlig utstrekning blant norske toppledere, eller andre for den saks skyld. De som er homofile av disse, kjenner vi til, og de legger ikke særlig skjul på sin legning. Folk blåser ofte en lang marsj i folks legning nå for tiden, det har endret seg ganske mye bare på en 10-års periode.
Gjest Madley Skrevet 24. august 2003 #3 Skrevet 24. august 2003 Jeg nekter å tro at dette forekommer i særlig utstrekning blant norske toppledere, eller andre for den saks skyld. De som er homofile av disse, kjenner vi til, og de legger ikke særlig skjul på sin legning. Folk blåser ofte en lang marsj i folks legning nå for tiden, det har endret seg ganske mye bare på en 10-års periode. Kjære Sandman... jeg ler godt og hjertelig av deg akkurat nå. Hva slags planet har du hodet ditt på?? Tror du virkleig at du kjenner til alle homofile toppledere i norge?? Tror du virkelig at folk blåser en lang marsj i hva slags legning du har??? Det der er reinhekla "hetroprat" som jeg kaller det. For jeg vet at det ikke stemmer... Ja ting har endret seg mye, men hvorfor ligger norge da på europa toppen i fordommer mot homofile??? Se siste ukes avsisoppslag så ser du at det stemmer. (eller var det tekst tv??) Du må gjerne tro at det i Norge er lett å leve som homofil, men det er det ikke. Hvorofr tror du mange unge homofile velger å ta sitt eget liv?? fordi det er for lett å være homo? Ta hodet ned fra skyene å se virkeligheten i øynene...
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2003 #4 Skrevet 24. august 2003 Du verden *tar på meg tøfler* Jeg syns påstanden om næringslivstopper er litt tullete. Mener dere at dette er et utpreget problem blant akkurat denne gruppen? I mitt hode har jeg alltid sett for meg at det var de unge som slet mest i fht legning? For øvrig er homofili et viktig tema!
Sandman Skrevet 24. august 2003 #5 Skrevet 24. august 2003 Ta hodet ned fra skyene å se virkeligheten i øynene... ...du har visst ikke fått med deg at punkyB's innfallsvinkel var toppledere som var homofile, men levde i fake-heteroforhold som en slags fasade...??? Det var DET jeg svarte på... ...men jeg står fast på at det det siste 10-år, har skjedd en positiv synliggjøring av homofile, som så avgjort har gjort noe med folks holdninger og fordommer. ...men at fortsatt noen sliter med å komme ut av skapet, og til og med velger å ta sitt eget liv, forekommer også fortsatt. Men i stedet for å hakke løs på meg, så kan du vel heller glede deg over en tross alt positiv utvikling for disse menneskene...??
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #6 Skrevet 24. august 2003 Tror ikke alle vi vanlige kjenner til det mørke kristne miljøet i Norge. Mange får trusselbrev og hatbrev kun pga om uttalelser folk ikke liker. Ikke alle liker heller å skulle få dreid fokuset vekk fra fag og inn på privatliv.
Gjest Madley Skrevet 24. august 2003 #7 Skrevet 24. august 2003 Sandman Den generelle måten du svarte på, gjorde og gjør at jeg tolker svaret generellt om homofile. Ikke i forhold til toppledere. Ja jeg er glad for at det skjer en utvikling...Men jeg synes jo såklart ikke den går fort nok..hehe...
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2003 #8 Skrevet 24. august 2003 Men i stedet for å hakke løs på meg, så kan du vel heller glede deg over en tross alt positiv utvikling for disse menneskene...?? Syns jeg var et lurt forslag! Syns ikke Sandman påstår at det er spes lett å være homofil, men det må da kunne sies å være en objektiv sannhet at det har blitt adskillig lettere for homofile i fht før?
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #9 Skrevet 24. august 2003 Jeg har aldri hatt noe inntrykk av at det er vanskeligere for toppledere å stå fram som homofile enn for andre homofile menn. Er det det? Hvor har du det fra?
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #10 Skrevet 24. august 2003 Jeg har aldri hatt noe inntrykk av at det er vanskeligere for toppledere å stå fram som homofile enn for andre homofile menn. Er det det? Hvor har du det fra? Zirine, det er joe n liten forskjell på å bli møtt med spørsmål fra aviser og bilder i Se og Hør, og å få være homofil i fred og ro...? Vanskelig å stå frem tror jeg det kan være unasett. Har en 40 år gammel bekjent som har stått frem nå, etter et liv som singel. Hans nye liv har sp mye mer liv og glede i seg, og han er blirr skikkelig fjortis mht dating, forelskelse osv (har aldri gjort dette før). Herlig å se!!
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #11 Skrevet 24. august 2003 Jo, jeg forstår det. På den annen side, toppledere er vant til å møte pressen, de er vant til å be Se og Hor om å dra til helvete. De er altså vant til å takle et visst press utenfra, som retter seg inn på privatlivet deres - homofil eller ei. Når vi samtidig vet at homofile toppledere finnes og aksepteres overalt - i alle samfunnslag, så skjønner jeg ikke hva som gjør at det er så mye mer vanskelig for dem enn for andre homofile.
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2003 #12 Skrevet 24. august 2003 Enigmed Zirine. Jeg tenker at toppledere er voksne, bevisste og selvsikre msk. Adskillig vanskeligere er det vel å skulle stå fram på skolen og i nærmiljøet når du er "ung & kvisat"? (jeg er sikkert heeelt på jorde, naiv, etc. men jeg syns faktisk det er litt "kontinentalt og stilig" med homofile jeg. God smak på de fleste områder, etc. For meg har bildet av en svært vellykket P K Foss med Balsamico eddiken tatt over for "homse-skrulle"-bildet.)
punkyB Skrevet 24. august 2003 Forfatter #13 Skrevet 24. august 2003 Du verden *tar på meg tøfler* Jeg syns påstanden om næringslivstopper er litt tullete. Mener dere at dette er et utpreget problem blant akkurat denne gruppen? I mitt hode har jeg alltid sett for meg at det var de unge som slet mest i fht legning? For øvrig er homofili et viktig tema! Disse personene jeg snakker om tror jeg ikke sliter i fht. legning. Jeg bare lurer på hvorfor de gjør det de gjør - hvorfor ikke bare tilkjennegi for hele verden at de er homofile. Hadde dette villet gjort at de var 'døde' som forretningsmenn eller hva? Jeg er ganske sikker på at de som lever rundt dem er ganske sikre på hva slags legning de faktisk har - så det er bare en fasade for omverdenen.
punkyB Skrevet 24. august 2003 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2003 Jeg har aldri hatt noe inntrykk av at det er vanskeligere for toppledere å stå fram som homofile enn for andre homofile menn. Er det det? Hvor har du det fra? Her er det jo ikke bare snakk om å stå fram som homofil - men faktisk å etablere et samliv til en person av annet kjønn for å opprettholde fasaden eller hva det nå enn er - det er det jeg lurer på.
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2003 #15 Skrevet 24. august 2003 Jammen hvordan vet du at de er homofile da? Kanskje de er bi? Eller kan det være at de lever i forhold som gir de mye på andre plan også har de seg "på si"? kanskje de giftet seg og fikk barn for lenge siden (næringsvlivstopper er jo rundt 60 år , er de ikke ) før åpenheten ble større, også orker de ikke splitte familien? Hm? vet ikke.
Sandman Skrevet 24. august 2003 #16 Skrevet 24. august 2003 Her er det jo ikke bare snakk om å stå fram som homofil - men faktisk å etablere et samliv til en person av annet kjønn for å opprettholde fasaden eller hva det nå enn er - det er det jeg lurer på. Hvis dette forekommer i særlig grad, så kan man jo undre seg over at det i det heletatt finnes partnere av motsatt kjønn, som er villig til å inngå en slik "avtale" med en homofil...
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #17 Skrevet 24. august 2003 Her er det jo ikke bare snakk om å stå fram som homofil - men faktisk å etablere et samliv til en person av annet kjønn for å opprettholde fasaden eller hva det nå enn er - det er det jeg lurer på. Jo, jeg forstår det, men hva får deg til å tro at det er så problematisk? Hvor har du det fra?
punkyB Skrevet 24. august 2003 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2003 Jammen hvordan vet du at de er homofile da? Kanskje de er bi? Eller kan det være at de lever i forhold som gir de mye på andre plan også har de seg "på si"? kanskje de giftet seg og fikk barn for lenge siden (næringsvlivstopper er jo rundt 60 år ' date=' er de ikke ) før åpenheten ble større, også orker de ikke splitte familien? Hm? vet ikke.[/quote'] De jeg snakker om vet jeg fra ganske sikre kilder at er homofile - og at ekteskapet bare er en fasade. Så menn som har seg med menn på si - i tillegg til kona (for de finnes jo selvfølgelig) er ikke de jeg snakker om. Nå har disse personene jeg snakker om barn dog - så noe må de ha gjort sannsynligvis med det motsatte kjønn
Gjest Zirine Skrevet 24. august 2003 #19 Skrevet 24. august 2003 Folk lever i fasadeekteskap - homofile eller ei.
punkyB Skrevet 24. august 2003 Forfatter #20 Skrevet 24. august 2003 Jo, jeg forstår det, men hva får deg til å tro at det er så problematisk? Hvor har du det fra? Må alt være et problem for at man skal lure på det da?? :blunke: Men underforstått så er det vel derfor jeg spør - hvorfor er det et sånt problem for dem å leve ut sin homofili - og tom. opprette et skalkeskjul. Men jeg spør jeg - jeg vet ikke !! Var akkurat det jeg ville ta opp/diskutere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå