Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker noe med en hund som spiller piano. Eller et annet dyr. Jeg tror det er i introen, musikken som spilles er sånn ompa-ompa-aktig. Kanskje de bor på en søppelfylling? At det er morgen og de våkner til?

Og så lurer jeg på en serie der det var en måne som liksom overvåka det som hendte der nede. I alle fall var den stor og tydelig, kanskje litt skummel. Var det en professor der? Og en katt?

Og. Ja. Enda en. Tror det var en gård og i introen sang barn en masete, men morsom sang. Aoeia aoeia, det er hanekanegreia, pleide eg tenkje at dei sang, men eg var liten, eg trur eigenleg teksten var på engelsk.

Alle de her så jeg på 80-tallet.

Noen som vet? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hunden som spiller piano være fra Muppetene?

Og søppelfyllingen være fra Fragglene?

Skrevet
Kan hunden som spiller piano være fra Muppetene?

Og søppelfyllingen være fra Fragglene?

Hei, nei, det er ikke de. De husker jeg jo ordentlig :) Det er noe mindre kjent, men det er noe.

Skrevet
Tror det var en gård og i introen sang barn en masete, men morsom sang. Aoeia aoeia, det er hanekanegreia, pleide eg tenkje at dei sang, men eg var liten, eg trur eigenleg teksten var på engelsk.

Barna fra Uhlenbusch eller Neues aus Uhlenbusch:

:)

Skrevet
Barna fra Uhlenbusch eller Neues aus Uhlenbusch:

:)

Uhlenbusch husker jeg også! :nigo:

Skrevet

Samme gjest som over her. Serien er tysk, og jeg tror de synger "die Eie, die Eie, ihr hat noch keine Eie". Dette er sikkert ikke riktig skrevet, men jeg tror det betyr "han har ingen egg". Bare rett meg, tyskkyndige!

Skrevet
Og så lurer jeg på en serie der det var en måne som liksom overvåka det som hendte der nede. I alle fall var den stor og tydelig, kanskje litt skummel. Var det en professor der? Og en katt?

Kan det være serien som handlet om dyrlegen Doddy? Jeg vet ikke hva den het, men jeg husker litt av sangen og introen. Der var det en måne som kikket ned på det som skjedde, og Doddy hadde en katt som av og til ble grønn eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...