Illuusia Skrevet 24. august 2003 #1 Skrevet 24. august 2003 Jeg er litt forbannet. Jeg fikk en fastlege tildelt av kommunen og gikk der de første månedene av svangerskapet. Han var en merkelig lege. For det første tok han nesten ingen av de nødvendige prøver som skal tas i begynnelsen av et svangerskap og for det ander var han skikkelig humørsyk og tok ingenting jeg sa seriøst. Han passet ikke på vekten målte ikke magen, han målte blodtrykket, det var det eneste jeg kan huske han gjorde... Jeg ba han om å ta en toksoplasmose prøve fordi at vi har katt, han bare sa at siden vi har katt så trenger jeg ikke det, for da er jeg nok helt sikkert immun?! Nå har jeg gått til en annen lege en stund, og forrige uke fikk jeg svar på prøver som skulle ha blitt tatt for flere måneder siden. Alt var nok fint, men jeg har IKKE antistoff mot toksoplasmose sto det på arket. En annen ting er at han ville ikke sende meg til ultralyd undersøkelse en gang, så det gjorde jordmor for meg.... Syns det er sjokkerende hvordan denne legen oppfører seg, og hadde jeg fått toksoplasmose så hadde jeg vel hatt god grunn til rettsak? Eller? Håper noen rapporterer ham han var gammel og erfaren nok som lege til å vite hvordan han skal gjøre jobben sin!
Gjest Zalomine Skrevet 24. august 2003 #2 Skrevet 24. august 2003 Håper noen rapporterer ham han var gammel og erfaren nok som lege til å vite hvordan han skal gjøre jobben sin! Håper noen rapporterer ham...? Hva med å levere en klage (hvor man nå enn gjør det?) selv? Hvem håper du skal gjøre det for deg?
Fakse Skrevet 24. august 2003 #3 Skrevet 24. august 2003 Håper du har byttet lege (og ikke bare gått til en annen fordi det var en vikar)!!! Send en rapport til fylkeslegen om hvordan du har opplevd han!
Gjest Snusmumrikken Skrevet 24. august 2003 #4 Skrevet 24. august 2003 Hei! Ja dette var en skikkelig trasig opplevelse for deg. Fint at du har byttet lege nå. Hivs du har behov for ekstra oppfølging pga. av at du ble behandlet så dårlig bør du si ifra med en gang til lege eller jordmor.. Hvis du ønsker å skrive en klage bør du ta kopi av dine papirer eventuelt og sende det til fylkeslegen. Kommuneadministrasjonen har adressen- bare ring dem! En klage er nok til at de vil se nærmere på saken! Klem
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #5 Skrevet 25. august 2003 Denne legen MÅ du rapportere til fylkeslegen. Det er jo en grunn til at de prøvene blir tatt i begynnelsen av svangerskapet da. Han virker ikke helt "tilregnelig" som kan droppe noe sånnt.. Klag du, kanksje det er flere som har gjort det. Desto flere som klager på han, desto bedre er det!
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #6 Skrevet 25. august 2003 Denne legen MÅ du rapportere til fylkeslegen. Det er jo en grunn til at de prøvene blir tatt i begynnelsen av svangerskapet da. Han virker ikke helt "tilregnelig" som kan droppe noe sånnt.. Klag du, kanksje det er flere som har gjort det. Desto flere som klager på han, desto bedre er det! Vel fint, kanskje jeg gjør det også nå som jeg fikk noen tips om hvor og hvordan...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå