Gjest spørgesmålet Skrevet 3. desember 2009 #1 Del Skrevet 3. desember 2009 Til dere kloke hoder her på KG: Finnes det elektriske mandelkverner - nå tenker jeg ikke på kjøkkenmaskiner med alskens kvernedeler men kun mandelkvern? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spørgesmålet Skrevet 3. desember 2009 #2 Del Skrevet 3. desember 2009 Til dere kloke hoder her på KG: Finnes det elektriske mandelkverner - nå tenker jeg ikke på kjøkkenmaskiner med alskens kvernedeler men kun mandelkvern? Og et annet viktig spørsmål - hvor får jeg så tak i det hvis den skulle eksistere - nettbutikk eller butikkjeder(fortrinnsvis butikkjeder i Oslo) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 3. desember 2009 #3 Del Skrevet 3. desember 2009 Mange bruker stavmikser til det. Vet ikke om det funker for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 3. desember 2009 #4 Del Skrevet 3. desember 2009 Mange bruker stavmikser til det. Vet ikke om det funker for deg? Bør bruke noe som har en trommel, ikke knivblader. Antar det er rotasjonshastigheten på stavmiksere ol. som gjør at de lett slår ut oljen av mandlene. Det vil man ikke skal skje om man skal lage mandler. Da vil man ha tørt madelmel som resultat. Jeg har lest om noen som har brukt kaffekverner til å kverne mandler. Dette er sikkert litt avhengig av type og styrke. Er usikker på hvordan de virker, dvs om det kuttes hardt slik som i en stavmikser, men om det ikke er for dyrt er det kanskje noe å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spørgesmålet Skrevet 4. desember 2009 #5 Del Skrevet 4. desember 2009 Takk for svar. Det er ikke jeg som skal ha mandelkvern, har både manuell og kjøkkenmaskin så det går greit. Men kjenner ei som bare har manuell og som er så grei å lage forskjellig godt til oss, og da tenkte jeg og flere at vi skulle se om det fantes en elektrisk versjon av den vanlige mandelkverna som vi kunne spandere på henne... Har sjekket på nettet men finner ikke annet enn den manuelle, og det blir litt heavy å kjøpe en kjøkkenmaskin. Men anyway, takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #6 Del Skrevet 5. desember 2009 Nei, det finnes ikke løse elektriske mandelkværner. Har søkt etter det i flere år siden jeg kvittet meg med min kjøkkenmaskin. Det er bare kværn som kan brukes når en feks skal bake kransekaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå