davon5 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Hei! Jeg er en mann som trenger dere kvinners syn på en sak... Det er kanskje et dumt spørsmål, men here it goes: Jeg har nylig blitt bedre kjent med ei flott jente som jeg har hatt et godt øye til over lengre tid. Jeg er 40 og hun er 36. Vi har vært ute på "date", gått turer og jeg føler vi er på bølgelengde: vi har samme type humor, vi slapper av i hverandres selskap, "ser" på hverandre og smiler... Vi har gitt hverandre klemmer og "lette kyss" på kinnet. Vi har tatt det rolig men tror vi begge føler det nærmer seg tiden til å ta det et skritt videre. Hun sier hun liker meg veldig godt, og at hun ønsker å bli ENDA bedre kjent med meg, noe jeg også har sagt til henne. Så til spørsmålet: Jeg er i utgangspunktet veldig tynn/mager og har et lavt selvbilde når det kommer til kroppen min. Jeg vet at hun har hatt et tidligere forhold med en "muskelbunt" ( store muskler - mindre begavet i hodet :-) ). Jeg har nå fått nærmest en redsel for hva hun vil synes om min tynne brystkasse og tynne armer ( nærmest synlige ribbebein etc. ). Jeg ser for meg at hun vil synes det er "ekkelt" å ta på meg. Jeg vet at hun liker meg veldig godt, men vet ikke om hun aksepterer min tynne kropp? Kan det være nok til å ødelegge et fremtidig forhold? Kanskje jeg tenker helt feil, men hvis dere har hørt om lignende tilfeller eller har et godt råd så mottas det med den største takknemlighet. Hjelp!
Gjest Purple Haze Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Kjæresten min er veldig tynn, og jeg er ikke det Eksen min drev med kroppsbygging, uten at han så ut som noen boleape. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om at kjæresten min er litt i tynneste laget, og det er slett ikke ekkelt å ta på han, snarere tvert i mot :rødme: Så jeg tror neppe dette er noe problem for denne dama. Da hadde hun sikkert ikke villet ha noe med deg å gjøre i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Jeg vil også si som Purple Haze, dette skal du ikke bekymre deg for. At du er (i overkant?) tynn er hun allerede klar over - så sant du ikke går med flere lag med klær for å virke større. Hvis hun likevel ønsker å være med det så er det fordi hun er tiltrukket av deg, og liker deg. Tiltrukket av deg, slik som du er!
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2009 Takk for gode ord så langt - dette hjelper meg faktisk! Jeg går ikke med flere lag med klær og hun har sett meg i ei gammal T-skjorte. Det er bare at når jeg ser meg i speilet så har jeg ikke akkurat en gudekropp... Tynn som ei sild! Men jeg har ellers mye selvtillit på andre områder. Flere gode råd eller erfaringer fra dere som vet hadde vært fint!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Takk for gode ord så langt - dette hjelper meg faktisk! Jeg går ikke med flere lag med klær og hun har sett meg i ei gammal T-skjorte. Det er bare at når jeg ser meg i speilet så har jeg ikke akkurat en gudekropp... Tynn som ei sild! Men jeg har ellers mye selvtillit på andre områder. Flere gode råd eller erfaringer fra dere som vet hadde vært fint! Hvor mye veier du og hvor høy er du? Misforstå meg rett, til syvende og sist har det meget lite å si, men folk oppfatter seg selv i speilet ofte ganske annerledes enn andre oppfatter dem. Så det kan være greit å få en objektiv bedømming.
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2009 Hvor mye veier du og hvor høy er du? Misforstå meg rett, til syvende og sist har det meget lite å si, men folk oppfatter seg selv i speilet ofte ganske annerledes enn andre oppfatter dem. Så det kan være greit å få en objektiv bedømming. Takker for spørsmål. Jeg er 178cm høy og veier ganske nøyaktig 60kg. Ja, jeg vet det er lite men det noe genetisk i familien også. Min far var også tynn, likeledes min bror.
Gjest Gjest_love_* Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Hei, innlegget ditt fikk meg til å tenke på mine preferanser når det gjelder kjærester. Beskrivelse av mine ekser 1) Norsk blond, høy og normal kropp. 2) lav asiatisk tynn mann litt "datanerd look" 3) Høy muskuløs mann, brune øyne, gylden hud og "bad boy" Nå: norsk mann 180høy brunt hår blå øyne og veldig ordentlig høy utdannelse og gode verdier. Men bruker ikke noe tid på treningssentre er heller hjemme eller aktiv i naturen. Han er også glad i mat og har en myk god pondus. Det jeg kommer frem til er at jeg blir tiltrukket til den jeg er forelsket i. Og jeg forelsker meg i personer ikke overfladiske trekk... Det rare er at jeg også blir mer tiltrukket til menn som ligner kjæresten min. Noen ganger har det vært muskuløse menn andre ganger høye tynne menn osv... Venninene mine har ledd av meg på byen. Fordi jeg sa jeg synes en mann var så kjekk og de synes han var dønn lik kjæresten jeg hadde hjemme...
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er jente, og hadde litt av det samme problemet som deg, bare med motsatt fortegn. Jeg er overvektig, og var redd for at den slanke mannen jeg likte (og som likte meg) skulle synes at kroppen min var ekkel når han fikk se meg uten klær. Men jeg bekymret meg unødig. Han synes jeg er lekker og sexy. Han hadde jo en viss anelse om hvordan kroppen min så ut før jeg kledde av meg. Klær skjuler jo ikke størrelsen. Og det at han likte meg og ga uttrykk for å ville bli bedre kjent var jo et signal om at han likte det han ante befant seg under klærne. Vi er nå samboere på femte året, og vi elsker hverandre med alle våre feil og mangler. I hverandres øyne er vi rene superparet, selv om samfunnets idealer ikke helt speiler vårt utseende. For er følelsene der så spiller utseendet en minimal rolle. Det er i hvertfall min erfaring. Hvis jeg - da jeg var singel - skulle ha "designet" drømmemannen kunne jeg sikkert satt sammen et utseende som matchet idealet vi blir presentert via media. Men når man møter mennesker så er de jo så mye mer enn det ytre. Jeg har vært tiltrukket av overvektige menn og av tynne menn, i tillegg til de mer normalvektige. En av dem jeg var tiltrukket av var så tynn at han ble alvorlig syk straks han fikk influensa, fordi han hadde ikke et gram fettreserve å ta av. Men jeg syntes aldri han så ekkel ut. Det eneste negative jeg tenkte på i forhold til kroppen hans var at jeg var redd jeg var for stor og tung for han, altså var det knyttet til at jeg mislikte min kropp, ikke hans. Ut fra det du beskriver, ts, så tror jeg du bekymrer deg helt uten grunn. Det virker som dere har fått en god tone og at hun trives veldig godt sammen med deg. Hun har nok dannet seg et bilde av den nakne kroppen din for lenge siden, så hun blir neppe sjokkert når hun ser deg naken. Og OM hun mot formodning skulle reagere negativt så får du trøste deg med at det var like greit å finne ut av hennes overfladiske og usjarmerende personlighet på et tidlig tidspunkt. Jeg vedder på at hun gleder seg til å få både se og røre ved deg snart. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #9 Skrevet 3. desember 2009 Takker for spørsmål. Jeg er 178cm høy og veier ganske nøyaktig 60kg. Ja, jeg vet det er lite men det noe genetisk i familien også. Min far var også tynn, likeledes min bror. Relativt lite er det jo, men ikke noe å henge seg opp i. Lykke til med damen. En lever som en er, ikke som en kunne vært eller skal bli eller hva det nå er en går og kverner over.
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2009 Jeg er jente, og hadde litt av det samme problemet som deg, bare med motsatt fortegn. Jeg er overvektig, og var redd for at den slanke mannen jeg likte (og som likte meg) skulle synes at kroppen min var ekkel når han fikk se meg uten klær. Men jeg bekymret meg unødig. Han synes jeg er lekker og sexy. Han hadde jo en viss anelse om hvordan kroppen min så ut før jeg kledde av meg. Klær skjuler jo ikke størrelsen. Og det at han likte meg og ga uttrykk for å ville bli bedre kjent var jo et signal om at han likte det han ante befant seg under klærne. Vi er nå samboere på femte året, og vi elsker hverandre med alle våre feil og mangler. I hverandres øyne er vi rene superparet, selv om samfunnets idealer ikke helt speiler vårt utseende. For er følelsene der så spiller utseendet en minimal rolle. Det er i hvertfall min erfaring. Hvis jeg - da jeg var singel - skulle ha "designet" drømmemannen kunne jeg sikkert satt sammen et utseende som matchet idealet vi blir presentert via media. Men når man møter mennesker så er de jo så mye mer enn det ytre. Jeg har vært tiltrukket av overvektige menn og av tynne menn, i tillegg til de mer normalvektige. En av dem jeg var tiltrukket av var så tynn at han ble alvorlig syk straks han fikk influensa, fordi han hadde ikke et gram fettreserve å ta av. Men jeg syntes aldri han så ekkel ut. Det eneste negative jeg tenkte på i forhold til kroppen hans var at jeg var redd jeg var for stor og tung for han, altså var det knyttet til at jeg mislikte min kropp, ikke hans. Ut fra det du beskriver, ts, så tror jeg du bekymrer deg helt uten grunn. Det virker som dere har fått en god tone og at hun trives veldig godt sammen med deg. Hun har nok dannet seg et bilde av den nakne kroppen din for lenge siden, så hun blir neppe sjokkert når hun ser deg naken. Og OM hun mot formodning skulle reagere negativt så får du trøste deg med at det var like greit å finne ut av hennes overfladiske og usjarmerende personlighet på et tidlig tidspunkt. Jeg vedder på at hun gleder seg til å få både se og røre ved deg snart. Lykke til! Takk for et flott svar!
Gjest Purple Haze Skrevet 3. desember 2009 #11 Skrevet 3. desember 2009 Da er du omtrent på størrelse med kjæresten min. Jeg syns han er deilig akkurat som han er Men jeg tenker jo tanken om at han sikkert syns jeg kunne vært slankere. Det er det eneste "problemet" jeg har med vekta hans, at jeg faktisk veier mer enn han, og at det skal være turn-off for han. Ikke at jeg har hatt følelsen av det, men vi damer er ikke alltid like rasjonelle når det gjelder egen kropp.
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. desember 2009 Relativt lite er det jo, men ikke noe å henge seg opp i. Lykke til med damen. En lever som en er, ikke som en kunne vært eller skal bli eller hva det nå er en går og kverner over. Riktig! Prøver å tenke sånn selv, og tror vel innerst inne at det går greit.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 kjæresten min har også litt komplekser for at han er tynn, men jeg synes selvfølgelig han er både deilig og sexy. Verste er at han var nærmest "boler" noen år før jeg traff han, og at jeg aldri ville kastet et blikk på ham da..
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. desember 2009 Da er du omtrent på størrelse med kjæresten min. Jeg syns han er deilig akkurat som han er Men jeg tenker jo tanken om at han sikkert syns jeg kunne vært slankere. Det er det eneste "problemet" jeg har med vekta hans, at jeg faktisk veier mer enn han, og at det skal være turn-off for han. Ikke at jeg har hatt følelsen av det, men vi damer er ikke alltid like rasjonelle når det gjelder egen kropp. THANK YOU Purple Haze - det var akkurat noe slikt jeg ville høre: at noen av dere flotte kvinner der ute visste noe mere om dette. Du gav meg nettopp en skikkelig boost og vilje til å "kjøre på"!!! ( på en positiv måte da )
JollyJolly Skrevet 3. desember 2009 #15 Skrevet 3. desember 2009 Jeg trodde ikke at jeg kunne bli tiltrukket av spinkle menn helt til jeg traff den nåværende kjæresten min! Er det den rette så er det den rette ... og da stemmer plutselig alt. At du har god selvtillit ellers hjelper også masse på. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #16 Skrevet 3. desember 2009 Relativt lite er det jo, men ikke noe å henge seg opp i. Lykke til med damen. En lever som en er, ikke som en kunne vært eller skal bli eller hva det nå er en går og kverner over. Selv er jeg 192 og veide 69kg da jeg begynte og trene og gå inn for å spise mer og bedre. Veier ca 90kg per dags dato 1,5 år senere, men for å være helt ærlig føler jeg meg akkurat like tynn når jeg ser meg selv i speilet. Selv blir en aldri fornøyd, jeg går konstant og sammenligner meg med andre menn jeg ser og føler meg alltid spinkel i forhold. Har faktisk seriøst vurdert steroider flere ganger for å komme meg raskt over 100kg med forholdsvis lav fettprosent, men har heldigvis hatt nok selvkontroll til å styre klar av dette med tanke på bivirkningene. Vet jo egentlig at dette ikke er viktig til syvende og sist, men greier ikke å løsrive meg fra kompleksene i "det daglige liv" til motsetning fra når en sitter og analyserer seg selv på et forum...
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. desember 2009 Jeg trodde ikke at jeg kunne bli tiltrukket av spinkle menn helt til jeg traff den nåværende kjæresten min! Er det den rette så er det den rette ... og da stemmer plutselig alt. At du har god selvtillit ellers hjelper også masse på. Lykke til Takk for svar. Jeg både tror og håper hun er den rette. Trodde ikke jeg skulle bli "forelsket" i min alder ( kan ikke tro at jeg faktisk sitter her og skriver det... så dere får ha meg unnskyldt ), men verden er ikke alltid det man tror den er.
Gjest Purple Haze Skrevet 3. desember 2009 #18 Skrevet 3. desember 2009 THANK YOU Purple Haze - det var akkurat noe slikt jeg ville høre: at noen av dere flotte kvinner der ute visste noe mere om dette. Du gav meg nettopp en skikkelig boost og vilje til å "kjøre på"!!! ( på en positiv måte da ) Bare hyggelig Jeg tenker at hvis hun liker deg, så liker hun hele deg, og at du er tynn blir underordnet. Kjør på du! Så håper jeg dere får et langt og lykkelig samliv
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #19 Skrevet 3. desember 2009 Takker for spørsmål. Jeg er 178cm høy og veier ganske nøyaktig 60kg. Ja, jeg vet det er lite men det noe genetisk i familien også. Min far var også tynn, likeledes min bror. Tror det har mer med matvaner å gjøre enn noe annet. Du har kanskje til og med kaloriunderskudd.
davon5 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #20 Skrevet 3. desember 2009 Selv er jeg 192 og veide 69kg da jeg begynte og trene og gå inn for å spise mer og bedre. Veier ca 90kg per dags dato 1,5 år senere, men for å være helt ærlig føler jeg meg akkurat like tynn når jeg ser meg selv i speilet. Selv blir en aldri fornøyd, jeg går konstant og sammenligner meg med andre menn jeg ser og føler meg alltid spinkel i forhold. Har faktisk seriøst vurdert steroider flere ganger for å komme meg raskt over 100kg med forholdsvis lav fettprosent, men har heldigvis hatt nok selvkontroll til å styre klar av dette med tanke på bivirkningene. Vet jo egentlig at dette ikke er viktig til syvende og sist, men greier ikke å løsrive meg fra kompleksene i "det daglige liv" til motsetning fra når en sitter og analyserer seg selv på et forum... Har selv vært inne på tanken om å legge om til en mere proteinrik kost samt trene på en annen måte ( pr. idag jogger jeg 2-3 ganger pr. uke ). Gikk det radig med vektøkningen din når du først startet? 192 og 90 høres da flott ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå