Gå til innhold

Smitte

Gjest Lena 28 år

Fremhevede innlegg

Gjest Lena 28 år
Skrevet

Er det like farleg å ha munnsex som vaginal sex? Jeg har en ny type og har bruket kondom under samleie selvsagt. Også når jeg suger han bruker vi kondom, men da får jeg ikke sæden i munnen. Jeg liker å få sæden i munnen så det blir litt turn off for meg. Er smitterisikoen like stor i begge sexformer? Grunnen til at jeg sopør er at jeg har sett film der paret har hatt munnsex unten kondom og tatt på kondom under sex i vagina og anal.

Videoannonse
Annonse
Gjest kjakabråten
Skrevet

Ja. det er like farlig. Hvis du har sår i munnen feks, kan du bli smittet av sykdommer.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Ja. det er like farlig. Hvis du har sår i munnen feks, kan du bli smittet av sykdommer.

Nei, det er ikke like stor smitterisiko, MEN det er en smitterisiko ved munnsex.

Kan dere ikke teste dere da?

Gjest Gjest_Undreren_*
Skrevet
Er det like farleg å ha munnsex som vaginal sex? Jeg har en ny type og har bruket kondom under samleie selvsagt. Også når jeg suger han bruker vi kondom, men da får jeg ikke sæden i munnen. Jeg liker å få sæden i munnen så det blir litt turn off for meg. Er smitterisikoen like stor i begge sexformer? Grunnen til at jeg sopør er at jeg har sett film der paret har hatt munnsex unten kondom og tatt på kondom under sex i vagina og anal.

Alle kjønnssykdommer - herpes, hiv, hepatitt, gonore osv. smitter ved vaginal,anal og oral sex. Det er imidlertid litt mindre risiko for smitte av f.eks. hiv ved oralsex, MEN tror det var ca 13 % av de som var smittet med hiv som ble smittet etter oralsex, så milevis fra noen sikker sexform om noen av personene har noen sykdommer. Forøvrig så er det jo i sæden til mannen og kjedesekretet til kvinnen, hiv "bakteriene" ligger, og direkte kontakt munn og svelg osv. som fører til smitte. I tillegg kommer ting som eventuelle sår, blod osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...