Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Stedet hvor jeg bor er litt avsies, og jeg har selvfølgelig i den forbindelse anskaffet meg våpen for mange år siden, kun i tilfelle jeg skulle skremme skurker. I den senere tid så har jeg oppdaget en polsk registrert bil i området. Har flere ganger kontaktet politet og tipset om mistenkelig oppførsel/kjøring. Men de har aldri tid å sjekke dette opp. Den polske bilen kjører frem og tilbake foran eiendommen min. Jeg har sett at de stopper enkelte steder i området og liksom spaner. Like over veien bor en eldre dame, og jeg er av den grunn veldig på vakt for disse, neste nabo bor vel 3-4min biltur herfra. Natt til søndag satt jeg oppe, og hadde en dårlig magefølelse for denne bilen som hadde kjørt frem og tilbake noen ganger i skumringstida. Ved midnatt slukket jeg lyset i huset, og gikk i kjelleren i hobbyrommet mitt, et rom uten vindu. Jeg hørte etter kort tid en bil som kom inn oppkjørselen, fant frem automat hagla, og ladet opp med 8skudd. Jeg stod og tittet ut kjellerdøra, da jeg observerte 2ungdommer utfor, en stod vakt ved bilen mens to dro opp garasjeporten. Da de var på vei ut med min ATV åpnet jeg døra og skjøt 1 skudd rett i døra på bilen deres, de var ble helt paralysert, stoppet helt opp, og de la seg etter tur ned på bakken, mens jeg kom tilsyne. Jeg fikk samlet de på plenen, forsatt med tryne i gresset, og fikk ringt politiet. De kunne ikke komme, da jeg deretter ga beskjed om at jeg skyter en gang til dersom de ikke kommer fikk pipa en annen lyd, 5min senere var 3 polakker arrestert og jeg fikk en kjempe takk for hjelpen av politiet. De var etterlyst for mye kriminalitet fra før av. Sitter igjen og irriterer meg over disse polakken som kommer hit og tror at alt som har verdi er fritt vilt.... Neste gang er jeg ikke sikker på om jeg handler på samme måte... men måtte det bli lenge til.. Rart vi blir motstandere av fri flyt av innvandrere...??
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 DU skjøt etter mennesker??????? Tviler faen meg på at du fikk noe takk fra politiet for det, heller våpeninndragelse som bevismateriale og siktelse mot deg. PS; Lite å finne på i natt, trollet?
aluminium Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Slik jeg tolket det var det vel mer et skremmeskudd. På bygda der folk av ulike grunner kan ha våpen, f.eks. til jakt, har politiet litt mer tillit til folk da de ofte har kjennskap til hverandre. Historien kan nok være sann den, ingen tvil om det, men at du skøt mot bilen der en sto vakt var vel kanskje litt i overkant. Et skremmeskudd i luften ville nok være mer realistisk...
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Finner det vanskelig å tro dette, siden en slik episode garantert ville vært førstesidestoff i landets aviser. "Tok saken i egne hender! Polsk tyvebande stoppet." "Det var i de sene nattetimer at ... ble oppmerksom på tyver på eiendommen, og resolutt besluttet å sette seg til motverge. Bevæpnet med en pumpehagle overmannet han de tre polakkene etter å ha fyrt av et varselskudd mot kjøretøyet deres. Polakkene sitter nå i avhør, og er mistenkt for en lang rekke tyverier og innbrudd i ... den siste tiden. Politimester Baldrian berømmer den handlekraftige snekkeren, men sier også at han ikke anbefaler noen å følge eksempelet. "Jeg la merke til at de spanet i opmrådet tidligere på kvelden, og var redd for at de skulle forsøke seg på min nabo, som er en enslig eldre kvinne." sier den beskjedne håndtverkeren. "Så jeg besluttet meg til å holde et øye med veien. Da de kom, var jeg ikke i tvil. Vi bor langt fra folk, og politiet bruker lang tid hit ut." "Da de prøvde seg på ATV-en, bestemte jeg meg for at nok fikk være nok. Jeg trenger den under elg-jakta!" HAr ikke sett noen slike oppslag den siste tiden.....
investor Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Nice! Bra gjort! Vi har åpne grenser og et generelt problem med øst europeiske bander. Jeg venter bare at det blir verre. At vi snart får kidnappinger av unger og utpressinger. Jeg har personlig kjennskap til flere av de øst europeiske landene og vet at det vil bli verre. Helt siden EU gjorde den feilen å ta inn øst-europeiske land har trenden vært i denne retningen. Det hjelper heller ikke at vi har fått en økonomisk krise over oss som tvinger folk til å gjøre kriminelle valg siden de har vanskeligere å få lovlige jobber. Dessuten bidrar SV og de andre tullingene i regjeringen til å gjøre ting verre.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Jeg stod og tittet ut kjellerdøra, da jeg observerte 2ungdommer utfor, en stod vakt ved bilen mens to dro opp garasjeporten. Ikke for å rope troll, men en pluss to er lik tre. Du skulle ha sett 3 ungdommer utenfor. Forøvrig kommer man langt med en muntlig advarsel når man står der med en automathagle i hendene. Det virker også grovt uansvarlig å skyte MOT personen du prøver å advare, da de fleste varselskudd skal pekes opp i lufta. Man bør generelt ikke skyte direkte mot noen, med mindre man har intensjoner om å drepe. Det virker rart at ingen av dem prøvde å løpe, når du tilsynelatende kommer ut og skyter på dem helt uten varsel. Jeg ville antatt du var ute etter å drepe, og beina for harde livet. En annen ting man kan stusse over er hvordan 3 (eller 2?) ungdommer fra polen allerede har klart å bli etterlyste kriminelle her i Norge. Men det er kanskje der nivået på kriominaliteten er, så jeg kan egentlig ikke motsi denne påstanden. Det som kanskje er verst er at du har skaffet våpen, bare i tilfelle du skal "skremme skurker". Enten eier du et ulovlig våpen, eller så har du tatt et jegerkurs kun for å få tak på våpen. Uansett ville ikke jeg tatt med denne detaljen om jeg skulle skrytt av det online. Alt som trengs nå er at en politiansatt leser posten din, ringer litt rundt og finner ut hvem du er (du beskriver jo så detaljert at det ikke blir noe problem), og så BURDE det i teorien skje et eller annet, i og med at du eier en automathagle med plass til 8 skudd, kun for å skremme skurker. Det siste jeg sitter her og stusser over er hvor detaljert du beskriver situasjonen, helt på eget initiativ, uten oppfordring... Nesten som om du bare er ute etter oppmerksomhet. Merkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå