Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har en romkamerat, ikke en kompis, som har fått seg den VÆRSTE sjøga av ei dame. Urenslig og konstant snufsete/forkjølet. Hun fester rimelig mye og har åpenbart en negativ påvirkning på han. Siden dette er en ufrivillig romkamerat (kollektiv) legger jeg meg ikke opp i hvordan han lever livet (bortsett fra hvis hans handlinger påvirker fellesarealet negativt). Men denne situasjonen har fått meg til å tenke på mine vennerelasjoner og potensiell negative påvirkninger fra kjærester. Konklusjonen er, i skrivende stund, at jeg kommer til å si i fra hvis jeg merker at en venn får seg ei dame som er ei sjøge. Hva med deg, legger du deg opp i hvilken type venninna di får?
Periwinkle Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Vel, jeg mista ei "venninne" pga typen, så kan ikke si at jeg sa i fra nei... Til mitt forsvar var det venninna mi det var noe galt med, ikke han. Så det ble kanskje litt feil å si til ei du tror er ei venninne at han ødelegger typen sin (som forøvrig var en god venn, men ikke bedre venn enn venninna mi. Ikke da iallefall)
Bellatrix Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 Jeg ville vel sagt i fra hvis han behandlet venninna mi veldig dårlig, men jeg hadde nok ikke sagt det om han bare ikke var min type. Jeg vet ikke helt hva du legger i at hun har negativ på virkning på han.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Vel, jeg mista ei "venninne" pga typen, så kan ikke si at jeg sa i fra nei... Til mitt forsvar var det venninna mi det var noe galt med, ikke han. Så det ble kanskje litt feil å si til ei du tror er ei venninne at han ødelegger typen sin (som forøvrig var en god venn, men ikke bedre venn enn venninna mi. Ikke da iallefall) hehe, da så. Det er rimelig ufint hvordan en person kan formes etter hvilken kjæreste man får. Eller, finner man en fin kjæreste så blir det jo bare positivt, men det er jaggu mye "ræl" av noe kvinnfolk (og sikker mannfolk) rundt forbi.
Periwinkle Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 hehe, da så. Det er rimelig ufint hvordan en person kan formes etter hvilken kjæreste man får. Eller, finner man en fin kjæreste så blir det jo bare positivt, men det er jaggu mye "ræl" av noe kvinnfolk (og sikker mannfolk) rundt forbi. Enig der, og det er som du sier utrolig hvor mye man påvirker hverandre. Men om at dama "ødelegger" kompis/romiesen din på en veeldig negativ måte, så ville jeg nok sagt noe. Jeg har selv vært utsatt for vold i et tidligere forhold, så det er ikke så lett å komme seg ut selv, før noen gjør deg oppmerksom på hva som skjer.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Jeg ville vel sagt i fra hvis han behandlet venninna mi veldig dårlig, men jeg hadde nok ikke sagt det om han bare ikke var min type. Jeg vet ikke helt hva du legger i at hun har negativ på virkning på han. Han drikker mer, driter mer i skolen, og tar mindre vare på seg selv.
Bellatrix Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Han drikker mer, driter mer i skolen, og tar mindre vare på seg selv. Da ville jeg prøvd å sagt i fra.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Enig der, og det er som du sier utrolig hvor mye man påvirker hverandre. Men om at dama "ødelegger" kompis/romiesen din på en veeldig negativ måte, så ville jeg nok sagt noe. Jeg har selv vært utsatt for vold i et tidligere forhold, så det er ikke så lett å komme seg ut selv, før noen gjør deg oppmerksom på hva som skjer. Vold mot jenter er rimelig utenkelig for meg. Så hvis jeg hadde blitt oppmerksom på at en fyr dasket ei venninne på andre plasser enn på stumpen, så hadde jeg hatt nulltoleranse. Når det er sagt har jeg rimelig ressurssterke guttevenner som ikke blir styrt av kjærestene sine (kanskje heller omvendt, til det positive), slik at den initielle problemstillingen er litt ukjent for meg - akkurat det at en jente har en negativ påvirkning på en gutt. Men jeg har virkelig blitt en erfaring rikere, med å være vitne til hvordan ei sjøge kan forandre en sunn normal beskjeden gutt til en lite attraktiv "walk-over".
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Da ville jeg prøvd å sagt i fra. Ja, jeg skal se ann situasjonen. Jeg vil uansett anta at foreldrene griper når han skal hjem på juleferie.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Femmer på at den fitta der har AIDS.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Og jeg har sett henne på Plata.
Gjest Gjest_Sebastian_* Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Tigerstaden byr på mye spetakkel.
kissmequick Skrevet 3. desember 2009 #13 Skrevet 3. desember 2009 Nåja. Jeg blir observert på plata hver morgen på vei til jobb, og har snufset endel i det siste. Hvis jeg også påvirker min kjære til å gå mer ut så havner jeg i denne kategorien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå