Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite hyggelig problem. Jeg har veldig rød hud i ansiktet, dvs. i begge kinnene. Det ser egentlig ut som jeg rødmer hele tiden, noe jeg jo ikke gjør. Jeg har alltid vært slik, og som liten og søt er det kanskje sjarmerende, men ikke fullt så kult som tjueåring akkurat.

Kinnene er ikke røde over det hele, men mer flekkvis. Huden svir ikke eller noe, men rødheten gir huden et preg av å være irritert på et vis, synes jeg.

Bruker foundation jeg fikk anbefalt på Vita, men jeg er generelt aktiv (ski, trening, hest) og synes foundation er et ork.

Er det noen kremer o.l. som kan dempe rødhet? Jeg er student med litt begrensede midler, så jeg vet rett og slett ikke om jeg har råd til en hudpleier/hudlege nå. Men om det kan være en løsning, er det noen spesialister som er å anbefale i Bergen?

Kan legge til at dette plager meg veldig. Mange vil tro at det er veldig enkelt å fjerne dette med dekk-krem, foundation osv., men jeg kan enkelt og greit ikke bruke det hele tiden..

Blir svært takknemlig for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et lite hyggelig problem. Jeg har veldig rød hud i ansiktet, dvs. i begge kinnene. Det ser egentlig ut som jeg rødmer hele tiden, noe jeg jo ikke gjør. Jeg har alltid vært slik, og som liten og søt er det kanskje sjarmerende, men ikke fullt så kult som tjueåring akkurat.

Kinnene er ikke røde over det hele, men mer flekkvis. Huden svir ikke eller noe, men rødheten gir huden et preg av å være irritert på et vis, synes jeg.

Bruker foundation jeg fikk anbefalt på Vita, men jeg er generelt aktiv (ski, trening, hest) og synes foundation er et ork.

Er det noen kremer o.l. som kan dempe rødhet? Jeg er student med litt begrensede midler, så jeg vet rett og slett ikke om jeg har råd til en hudpleier/hudlege nå. Men om det kan være en løsning, er det noen spesialister som er å anbefale i Bergen?

Kan legge til at dette plager meg veldig. Mange vil tro at det er veldig enkelt å fjerne dette med dekk-krem, foundation osv., men jeg kan enkelt og greit ikke bruke det hele tiden..

Blir svært takknemlig for tips!

Hei :) Jeg har hatt samme problemet som deg, men jeg fikk det helt plutselig da jeg var rundt 17. Jeg gikk til hudpleier og begynte med produkter derfra og nå er problemet helt borte! Ønsk deg penger/gavekort til hudanalyse til jul? :) Produktene du får tips om kan du jo kjøpe til halv pris på nett..

Har ikke annet råd enn dette, for jeg har prøvd mye og dette er det eneste som funker!

Som midlertigig løsning kan du bruke en grønnaktig concealer. Den demper rødhet.

Skrevet

Gjest: Takk for tips. Har allerede fått julegavene mine i år, i form av kjøkkenutstyr osv. til leiligheten, men jeg kan ønske meg på bursdagen min!

Heidie: Takk for tips, den kan jeg jo prøve. Regner med at denne selges i Norge også?

Skrevet
Jeg har ikke prøvd noe fra denne serien, men jeg vet at Clinique har en serie som heter Redness Solution.

Her har de kremen til rett under 200 kr:

http://www.feelunique.com/p/Clinique-Redne...Cream-30ml.html

Du kan jo kanskje google litt for å se etter omtaler av den :)

Jeg prøvde denne, da jeg hadde hud som lett ble irritert og rød før. På meg ga den ingen effekt, og på mamma som også har litt rød hud ble hun bare enda rødere og det svei. Men den fungerer sikkert på noen.

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å bytte til hudpleieprodukter. Det koster litt mer enn matbutikk-merkene, men det kan hjelpe enormt. Merkene jeg bruker er MD Formulations og Decleor, men jeg kan jo ikke garantere for at dette er riktig merker for deg. Her må du nesten snakke med en hudpleier eller noen som kan se an huden din og gi gode råd.

Uansett hva du bestemmer deg for av merker, så kjøpt det på nettet. Mye billigere enn i norske butikker :)

Her er noen gode nettbutikker:

www.feelunique.com

www.cheapsmells.com

www.lookfantastic.com

Skrevet

Ok, jeg burde sikkert ha en time hos hudpleier o.l. før jeg bestemmer meg for hva jeg vil bruke da, hm. Har aldri handlet fra utlandet før, men regner med at det er relativt problemfritt..?

Skal sjekke ut linkene.

Skrevet
Ok, jeg burde sikkert ha en time hos hudpleier o.l. før jeg bestemmer meg for hva jeg vil bruke da, hm. Har aldri handlet fra utlandet før, men regner med at det er relativt problemfritt..?

Skal sjekke ut linkene.

Ja, det er nok lurt :) Eller eventuelt lese mye på nettet og lære om hud og hudpleie selv, men dette tar jo litt tid. Jeg har aldri vært hos hudpleier men har likevel klart å velge ut produkter som har fungert flott for meg, men nå er jeg litt over gjennomsnittet interessert i hudpleie og, og jeg har lest en god del.

De tre butikkene er i hvert fall helt trygge. Har aldri opplevd noen problemer med dem :) FeelUnique tilbakebetaler dessuten momsutgifter om man sender dem en mail med kopi av kvitteringen fra posten (man får 25% moms om man bestiller en pakke verdt over 200 NOK).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...