Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter og vrir hjernen over hva min mor skal få i julegave, og jeg vet at mobilen hennes mildest talt har dårlig batterikapasitet. Dermed vurderer jeg å kjøpe ny mobil til henne. Men mor er ikke glad i tekniske dingser, så det må være enkelt og tastene må ha litt størrelse. Hun bruker nemlig SMS innmellom.

Jeg kjenner naturligvis til Doro sin "gamlistelefon", men den koster skjorta. Vet Nokia har i allfall en modell som er nokså enkel og grei og ikke helt gal i pris. Regner med det finnes flere modeller som kan egne seg, så blir takknemlig for ytterligere tips til mobil som:

• er enkle i bruk, må kunne ringe og sende SMS, that's it
  • har litt størrelse på tastene
  • har overkommelig pris (opp til tusenlappen)
  • kan kjøpes uten abonnement

Edit: hvorfor i allverden fungerer ikke "list" funksjonene her?

Endret av Cata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke et tips, men jeg vet at tester på ihvertfall en telefon for gamle er vanskelig i bruk. Menyene var på engelsk, og inviklede.

Så test at den er enkel i bruk, ikke bare har store taster ol.

Skrevet

Ja, det er litt av problemet. Nokia har vel stort sett instruksjonsbøker med norsk kapittel, men når man ikke er glad i tekniske duppeditter så krever det litt å lese selv den enkleste instruksjon. Det er derfor jeg kikker etter noe med minst mulig fancy funksjoner. (Doro sin hadde vært ideell hadde den bare vært litt billigere.... :sur: )

Skrevet

Du kan jo kjøpe en med store taster og endre innstillingene så hun slipper å gå innom menyene.

Så kan du lære henne hvordan hun skal gjøre det enkleste, og gå utifra programmer hun har rotet seg inn i.

Det gjorde vi med mamma og datamaskinen. :)

Skrevet

Nokia har jo flere billige med relativt greie knapper. Hva med en sånn klapp-telefon? mamma liker hvertfall det godt, for da trenger hun bare å åpne den når det ringer. Jeg ser nokia har en billig en (Nokia 2760), men jeg har ikke noe kjennskap til denne. Den koster hvertfall 539kr på elkjop.no

Skrevet
Du kan jo kjøpe en med store taster og endre innstillingene så hun slipper å gå innom menyene.

Så kan du lære henne hvordan hun skal gjøre det enkleste, og gå utifra programmer hun har rotet seg inn i.

Det gjorde vi med mamma og datamaskinen. :)

Ikke så enkelt i praksis når hun bor "et halvt land" unna. Men faren min kunne nok lære henne litt. Kanskje. Jeg slet nok da jeg skulle lære henne SMS via telefon :fnise: .

Nokia har jo flere billige med relativt greie knapper. Hva med en sånn klapp-telefon? mamma liker hvertfall det godt, for da trenger hun bare å åpne den når det ringer. Jeg ser nokia har en billig en (Nokia 2760), men jeg har ikke noe kjennskap til denne. Den koster hvertfall 539kr på elkjop.no

Takk, den skal jeg sjekke ut. Skal se om amobil har noen tester av den :).

Skrevet

Nokia 5110 Hadde vært det aller mest perfekte... Store taster, og kan kun sende sms og ringe, og bli ringt til og få sms selvfølgelig. Ikke noe bluetooth, infrarød, web, wap, internett, wlan søker, kamera duppeditter man kommer borti og aldri får slått av igjen, og vips er man lost i menyen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...