Gjest Gjest_troika_* Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 (...)I såfall lurer jeg veldig på en ting. Det ringte en mann fra en arbeidsorganisasjon til meg i dag. Han ønsket å knytte meg til et forbund. Og som et tillegstilbud kunne jeg også knytte meg til en uføreforsikring.Prisen på forsikringen lå på 300 kroner i måneden. Og det synes jeg er litt dyrt, På den annen side så aner jeg ikke hva en slik forsikring pleier å koste. Kan noen som har en slik forsikring fortelle meg hva de betaler i måneden eller året? Har uansett planer om å forsikre meg. Men er litt redd for å begi meg på noe som er for dyrt. Hva betaler du?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Hør med banken din/der du har de andre forsikringene dine. Jeg husker ikke nøyaktig siden jeg har flere forsikringer som blir trukket, men betaler mellom 200 og 300 kr i mnd. Det er dyrere for kvinner enn menn, og blir dyrere dess eldre du blir
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Vet ikke helt hva vi betaler på de forsikringene vi har.... Men et tips som er veldig viktig er å lese GRUNDIG på hva forsikringen gjelder og hvilke begrensninger de har. Jeg er blidt skadet og 100% arbeidsufør. Da vi sjekket opp den ene firsikringen viste det seg at det var så mange unntak at det omtrent ikke dekket noe. Gransket skrivet ganske iherdig. Alle typiske skader, belasnings skader, dødlige sykdommer mmmm var unntak. Fant engentlig ikke ut hva det -engentlig- var vi var forsikret for der.. Det var LO favør. Etter hva vi fant ut dekket de ingenting av mine skader\sykdom\ uførhet. Selv om jeg muligens blir 100% arbeidsufør som følge av det. Ikke dekket den advokat heller, bare en liten gjennomgang. OG har uhellet først vært ute kan en fort ha stort behov for hjelp med å finne frem i systemet, lover, regler og det meste... tro meg..jeg har slitt i årevis... så jeg snakker av erfaring. (Er forresten for sent om skade\sykdom først har intruffet, for svært mange forsikringer dekker ikke kjente skade\ sykdommer en alt har) Så et godt råd,, les forsikrings vilkårene svært nøye før du skriver under på noe. Prisen spiller mindre rolle så lenge du har en forsikring som du virkelig kan ha behov for om uhellet først er ute.
Riskrem Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 300 kroner i måneden høres veldig mye ut?? Jeg har uføreforsikring i Storebrand og betaler ca 130 kr i måneden.
Cata Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Det hørtes da ganske mye ut. Jeg har uføreforsikring og betaler 213 kr pr måned. (Måtte inn og sjekke...)
investor Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Uføreforsikring er dyrt pga det er så mange som blir uføre... Noen må betale for at avskummet skal holde seg flytende.
Gjest Gjest_troika_* Skrevet 3. desember 2009 #7 Skrevet 3. desember 2009 Vet ikke helt hva vi betaler på de forsikringene vi har.... Men et tips som er veldig viktig er å lese GRUNDIG på hva forsikringen gjelder og hvilke begrensninger de har. Jeg er blidt skadet og 100% arbeidsufør. Da vi sjekket opp den ene firsikringen viste det seg at det var så mange unntak at det omtrent ikke dekket noe. Gransket skrivet ganske iherdig. Alle typiske skader, belasnings skader, dødlige sykdommer mmmm var unntak. Fant engentlig ikke ut hva det -engentlig- var vi var forsikret for der.. Det var LO favør. Etter hva vi fant ut dekket de ingenting av mine skader\sykdom\ uførhet. Selv om jeg muligens blir 100% arbeidsufør som følge av det. Ikke dekket den advokat heller, bare en liten gjennomgang. OG har uhellet først vært ute kan en fort ha stort behov for hjelp med å finne frem i systemet, lover, regler og det meste... tro meg..jeg har slitt i årevis... så jeg snakker av erfaring. (Er forresten for sent om skade\sykdom først har intruffet, for svært mange forsikringer dekker ikke kjente skade\ sykdommer en alt har) Så et godt råd,, les forsikrings vilkårene svært nøye før du skriver under på noe. Prisen spiller mindre rolle så lenge du har en forsikring som du virkelig kan ha behov for om uhellet først er ute. Tusen takk for svar. Blir provosert når jeg hører slike triste historier som din. Skal lese nøye. Er skeptisk. Men selgeren (som nekter for at jobben hans er salg, og mener jeg bruker feil tittel på han...he he) sa at denne forsikringen dekket alt. Det eneste unntaket var hvis man fikk hjerteproblemer innen to år. Håper at jeg kan stole på det.
Gjest Gjest_troika_* Skrevet 3. desember 2009 #8 Skrevet 3. desember 2009 Uføreforsikring er dyrt pga det er så mange som blir uføre... Noen må betale for at avskummet skal holde seg flytende. Æh... ok? Og poenget var at du synes at prisen er grei og normal, siden noen må betale?
Gjest gjestedama Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Tusen takk for svar. Blir provosert når jeg hører slike triste historier som din. Skal lese nøye. Er skeptisk. Men selgeren (som nekter for at jobben hans er salg, og mener jeg bruker feil tittel på han...he he) sa at denne forsikringen dekket alt. Det eneste unntaket var hvis man fikk hjerteproblemer innen to år. Håper at jeg kan stole på det. Du må selv lese hva den dekker, ikke stol på noe selgere sier. Selv har jeg to uføreforsikringer, og de har kostet meg litt over 1000 kr mnd. Den ene, dyreste, gir utbetaling etter 1 år som sykemeldt (uansett årsak), altså når man går over på rehab eller attføring, og man får da et bestemt beløp pr mnd, enten til man begynner å jobbe igjen, eller til fylte 65 år. Forsikringen gjelder fra 50% uførhet. Beløpet bestemmer man selv, jeg får 5000 kr pr mnd sånn sett. Det er dyrere jo mer man vil ha pr mnd. Den andre uføreforsikringen gir en engangsutbetaling nnår man har vært ute av jobb i minst to år, dvs fra første sykemeldingsdag, og uførheten anses som varig. Uansett årsak til uførhet.
Blåklokke Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Jeg vil absolutt råde deg til å tegne en uføreforsikring. Men sjekk andre tilbud, du kan få det billigere. Jeg har alltid forsikret meg selv og datteren min i alle bauger og kanter, skade, død og gjeld. Men ikke uførhet. Og det angrer jeg veldig på nå. Etter 25 års arbeidsliv ble jeg syk og har knapt penger til salt på maten. Så alle dere som leser dette, vær så snill og tegn en uføreforsikring, det kan komme så godt med.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Uføreforsikring er dyrt pga det er så mange som blir uføre... Noen må betale for at avskummet skal holde seg flytende. Avskummet, det er de syke, mener du? Håper for din del at du ikke blir rammet av kreft eller andre sykdommer som gjør at du ikke kan delta i arbeidslivet på lik linje med andre. Slike kommentarer som du stadig kommer med, gjør at du virker særdeles lite oppegående mentalt.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Jeg betaler rundt 650 i året, og det står : avtalt årlig beløp - 13 957. Forsikringstype er uførerente. Hva er egentlig uførerente? Hva menes med avtalt årlig beløp? Kan noen kort forklare meg litt om denne type forsikring? Dette har jeg virkelig ikke greie på. :S
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Jeg betaler rundt 650 i året, og det står : avtalt årlig beløp - 13 957. Forsikringstype er uførerente. Hva er egentlig uførerente? Hva menes med avtalt årlig beløp? Kan noen kort forklare meg litt om denne type forsikring? Dette har jeg virkelig ikke greie på. :S Det betyr vel at du får knappe 14.000 kr ekstra utbetalt pr år ved uførhet? Ikke all verden, men sikkert et fint juletilskudd for en ufør. Vet om ei som er ufør som får 10.000 kr hver desember pga en forsikring hun hadde via fagforeningen uten å vite om det selv. For henne er det en kjærkommen hjelp til å skape en tradisjonell jul for seg og sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå